Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?  (gelezen 12780 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 281
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #75 Gepost op: 25-03-2011, 09:13 »
  De zon levert in een uurtje genoeg energie om de wereld voor een dag van energie te voorzien.

Dat is wel erg zacht uitgedrukt, onze zon produceert nl in 1 seconde meer energie dan de hele mensheid tot nu toe heeft gebruikt.
 
 
KTM 640 Adventure '03
KTM 450 EXC-F '17

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #76 Gepost op: 25-03-2011, 09:38 »
groen de religie van deze tijd,,,helaas ben ik niet zo heel erg gelovig,,,owja,,,ik geloof wel dat gras groen is  ;D

voor alle 'groenen' op dit forum; wat te doen met tsunamis, vulkaan-uitbarstingen, bosbranden etc  ???


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #77 Gepost op: 25-03-2011, 12:16 »
voor alle 'groenen' op dit forum; wat te doen met tsunamis, vulkaan-uitbarstingen, bosbranden etc  ???
Uit de buurt van kerncentrales houden!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #78 Gepost op: 25-03-2011, 14:21 »
Uit de buurt van kerncentrales houden!

das verkeerd om denken EJAY :)

Het heeft mij overigens wel verbaas hoor, dat ze daar rustig kerncentrales bouwen ( vrijwel)  op een van de meest heftige breuklijnen ter wereld....das net zoiets als gaan wilsdcrossen in de achtertuin van de boswachter.

 Zet ze dan in de flevopolder ofzo, kan je bij een probleempje ook nog eens zo even een sluisje openzetten.
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #79 Gepost op: 25-03-2011, 14:44 »
je bedoelt zeker wildcrossen in zijn kweekkasje, in zijn achtertuin heb je nog escape mogelijkheden

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #80 Gepost op: 25-03-2011, 17:33 »
Het heeft mij overigens wel verbaas hoor, dat ze daar rustig kerncentrales bouwen ( vrijwel)  op een van de meest heftige breuklijnen ter wereld
Dit is inderdaad bijzonder, of eigenlijk ook niet. Heeft te maken met known unknowns en unknown unknows.
In dit geval een unknown unknown: ten tijde van het bouwen van de centrale was dat hele concept van breuklijnen nog niet zo geaccepteerd als tegenwoordig (de toenmalige klimaatsceptici zullen er wel wat over te zeggen gehad hebben....)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #81 Gepost op: 25-03-2011, 18:55 »
Dit is inderdaad bijzonder, of eigenlijk ook niet. Heeft te maken met known unknowns en unknown unknows.
In dit geval een unknown unknown: ten tijde van het bouwen van de centrale was dat hele concept van breuklijnen nog niet zo geaccepteerd als tegenwoordig (de toenmalige klimaatsceptici zullen er wel wat over te zeggen gehad hebben....)
Zou best kunnen. De theorie van de platentektoniek dateert van eind jaren 60 maar daarna duurde het nog een paar jaartjes voordat deze kennis overal ingedaald was. In het geval van Japan hebben de heren ingenieurs gewoon de kracht van de aardbeving en vooral die van de Tsunami onderschat.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #82 Gepost op: 25-03-2011, 19:13 »
In dit geval een unknown unknown: ten tijde van het bouwen van de centrale was dat hele concept van breuklijnen nog niet zo geaccepteerd als tegenwoordig (de toenmalige klimaatsceptici zullen er wel wat over te zeggen gehad hebben....)

Volgens mij pure domheid.
Met de kennis van 20 jaar geleden (1990 dus) hadden ze zich daar 20 jaar geleden ook op kunnen voorbereiden.
Uiteindelijk begonnen de problemen pas toen de batterijen op waren....
De escape die ze zelf bedacht hadden was dus een doodlopende weg.
En dat is volgens mij gewoon dom.

En wat die klimaat sceptici betreft.
Hadden ze die maar gevraagd om het gehele ontwerp lek te schieten. Dan was er uiteindelijk vast een beter ontwerp gekomen. Gewoon omdat die van uit een ander perspectief kijken.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #83 Gepost op: 25-03-2011, 21:05 »
Dit is inderdaad bijzonder, of eigenlijk ook niet. Heeft te maken met known unknowns en unknown unknows.
In dit geval een unknown unknown: ten tijde van het bouwen van de centrale was dat hele concept van breuklijnen nog niet zo geaccepteerd als tegenwoordig (de toenmalige klimaatsceptici zullen er wel wat over te zeggen gehad hebben....)

dan ga ik komende zondag tijdens die otr rit bij de landsard japan steunen,,,rijd ik oostwaarts dan extra hard aan het gas draaien  :D ,,,en dan maar hopen dat we op dezelfde aardplaat zitten,,,anders is het voor niks ;D (en westwaarts wat vaker en harder remmen dan)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #84 Gepost op: 26-03-2011, 09:12 »
dan ga ik komende zondag tijdens die otr rit bij de landsard japan steunen,,,rijd ik oostwaarts dan extra hard aan het gas draaien  :D ,,,en dan maar hopen dat we op dezelfde aardplaat zitten,,,anders is het voor niks ;D (en westwaarts wat vaker en harder remmen dan)

 ;D Oke... als je het goed doet krijg je van keizer Ahito persoonlijk een bumpersticker kado:

 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #85 Gepost op: 26-03-2011, 22:30 »
Volgens mij pure domheid.(...)

En wat die klimaat sceptici betreft.
Hadden ze die maar gevraagd om het gehele ontwerp lek te schieten. Dan was er uiteindelijk vast een beter ontwerp gekomen. Gewoon omdat die van uit een ander perspectief kijken.
Nee, ze hadden mij moeten vragen, ik kan tegelijk uit 6 verschillende perspectieven tegelijk denken. En niks te duur he!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #86 Gepost op: 27-03-2011, 07:30 »
;D Oke... als je het goed doet krijg je van keizer Ahito persoonlijk een bumpersticker kado:

 


 ;D kijk,,,dat motiveert dan weer extra,,, heb speciaal voor de gelegenheid banden aan laten rukken met extra grote noppen  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #87 Gepost op: 27-03-2011, 09:00 »
Of extra scherpe noppen, zijn we weer terug bij de Knobby Knife.

Mijn aanhangertje heeft gezucht en gesteund gisteravond onder een gigantische berg banden.

Op zich allemaal prima banden, en de stapel groeide Celsa (en Luc) boven het hoofd?

Hoe komt dat? Ze worden afgedankt door motorcrossers, want het scherpe randje is er af.

Er is 50 gram rubber van een band van 1.5 kg weg en die band is op?

Het is dat er mensen als Celsa zijn, anders eindigden die banden op de grote bandenstapel.

Tweedehands verkopen is blijkbaar niet lucratief voor crossers; daar zijn de volumes te groot voor.

Gelukkig zijn er nog enduristen, dus in die zin zijn wij in de rubberfoodchain, de nuttige aaspikkers :D

Hoe milieubewust ben jij?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #88 Gepost op: 28-03-2011, 10:26 »
Of extra scherpe noppen, zijn we weer terug bij de Knobby Knife.

Mijn aanhangertje heeft gezucht en gesteund gisteravond onder een gigantische berg banden.

Op zich allemaal prima banden, en de stapel groeide Celsa (en Luc) boven het hoofd?

Hoe komt dat? Ze worden afgedankt door motorcrossers, want het scherpe randje is er af.

Er is 50 gram rubber van een band van 1.5 kg weg en die band is op?

Het is dat er mensen als Celsa zijn, anders eindigden die banden op de grote bandenstapel.

Tweedehands verkopen is blijkbaar niet lucratief voor crossers; daar zijn de volumes te groot voor.

Gelukkig zijn er nog enduristen, dus in die zin zijn wij in de rubberfoodchain, de nuttige aaspikkers :D

Hoe milieubewust ben jij?

hi noppy,,,die banden van de crossers zijn die legaal voor op de weg ? dus een knmv/enduro rit ermee rijden is dan wellicht hopen dat er niet naar de banden gekeken word? overigens is milieubewust een raar woord vind ik persoonlijk,,,het impliceert alleen het bewustzijn van en geen actieve onderneming voor wat dan ook weer bijna niet te doen is in de maatschappij waarin we leven op wat kleine dingen na die dan weer extra geld uit je zak trekken zoals bijvoorbeeld biologisch eten,,,echter hoe biologisch word dat eten getransporteerd en hoe biologisch is het materiaal wat gebruikt word om de gewassen mee te verbouwen,,,

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Hoe energie / milieubewust zijn jullie?
« Reactie #89 Gepost op: 28-03-2011, 10:36 »
Crossbanden zijn niet toegestaan tijdens een OTR, maar misschien geldt dat alleen voor de achterband? Kan me namelijk niet voorstellen dat ze problemen hebben met crossvoorbanden omwille van 'het milieu'. DOT-keur is natuurlijk weer wat anders...

Tsja, je kunt milieubewust en toch je motorolie verversen boven de afvoerput die in verbinding staat met het riool of grondwater. Nou ja, bewust een overtreding begaan, zeg maar...

Ik denk dat je milieubewust bent als je beperkte mogelijkheden hebt, en die ook daadwerkelijk inzet om het milieu te besparen.

Voorbeeld: ik was ooit eens aan mijn motor aan het sleutelen in een warm land na 200+ km roadbook en een paar meter verderop stond een dakarrijder, die iedere dag olie moest wisselen.

Hij ving het op in een pannetje en wilde het zo in een bloemenbak kiepen. Daar groeide iets dors. Ho ho, riep ik. Ik heb nog een lege oliekan staan die toch niet meer nodig is. Kiep het daar maar in. En aldus geschiedde...

Maar je kunt ook het onmogelijke opzoeken, maar dat zou ik eerder kenmerken als milieu-extremisme :D