Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Joe's Super Sealant  (gelezen 2058 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Joe's Super Sealant
« Gepost op: 24-03-2011, 19:08 »
1. Dit is geen reklame maar ik wil ff mijn ervaring delen  :P

2. Ruim een jaar geleden las ik ergens iets over Joe's Super Sealant, een goedje dat mountainbikers in hun band spuiten vóór ze gaan rijden om direct een lek te dichten als ze lekrijden. Ik vroeg me toen af of dat ook werkt in een Enduro band.
Ik heb die vraag gesteld aan de fabrikant en die vertelde me dat hij niet wist of de druk van de band niet te hoog zou zijn. (Nee, want wij rijden met +/- 1 bar en mountainbike vaak met 3 of 4 en hoger...) Verder wist hij niet wat het effect op hoge snelheid zou zijn door de centrifugale krachten die het goedje dan genereren op je wiel.
Hij zou me een demo setje sturen en een paar dagen later had ik 2 grote flessen in huis om het uit te proberen. Ik heb het goedje echter niet direct in een band gespoten maar altijd meegenomen om onderweg te kunnen gebruiken. Uiteraard heb ik alle keren dat ik lek reed gereedschap bij me gehad en heb ik gewoon het bandje gewisseld. tijdens de Enduro de Condroz heb ik echter mijn band op de parkeerplaats bij het het opladen om naar huis te gaan lek gereden want toen ik gisteren mijn WR450 wilde pakken om een stukje te rijden was de band echt helemaal plat. Balen dus... bij het oppompen hoorde ik de band direct leeglopen en binnen 30 minuten was de band van 2 bar af weer helemaal plat. Vandaag zou ik hem plakken maar in plaats van te plakken heb ik er vandaag wat Joe's Sealant in gespoten toen ik de spijker had gevonden. Daarna de spijker aan de onderzijde van het wiel gehouden en de band opgepompt. Het gat was binnen enkele seconden dicht en toen ik de de spijker bij een spanning van 2 bar er uit trok kwam er nog een klein druppeltje en een beetje gesis uit de band maar verder niets meer. De band is nu na 2 uur nog steeds hard. Komend weekend ga ik de spanning weer laten aflopen tot 1 bar en een stukje rijden in de omgeving en zal jullie laten weten wat het resultaat is.
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Joe's Super Sealant
« Reactie #1 Gepost op: 24-03-2011, 19:58 »
Goed gevonden!

Slime doet exact hetzelfde en hoeft niet van zo ver te komen; Halfords.

Zelf heb ik één keer een lek gehad, maar die had ik niet zelf gereden. F*****s had bij het omlepelen van de band per ongeluk op 2 plaatsen, aan de binnenzijde van het wiel, de band lek gestoken.

Door hogere temperaturen ging de band, die in NL geen lucht verloor, alsnog leeg. Let wel, het lek zat aan de binnenzijde / velgzijde van de binnenband, waar normaal geen of amper anti-lekspul kan komen.

Daar ben ik dus benieuwd naar, zou bij hogere temperaturen jouw propje weer vloeibaar worden en zou hij dan alsnog leeglopen? Als hij niet lek raakt, misschien is dat spul van jou wel beter dan Slime?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 123
Re: Joe's Super Sealant
« Reactie #2 Gepost op: 24-03-2011, 19:59 »
Ben heel benieuwd!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Joe's Super Sealant
« Reactie #3 Gepost op: 24-03-2011, 22:32 »
vooral ook boeiend in combinatie met tubeliss!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 281
Re: Joe's Super Sealant
« Reactie #4 Gepost op: 24-03-2011, 22:39 »
Ik heb geen twijfels dat dit soort producten werken.

Ik ben alleen altijd benieuwd wat je aantreft als je de band er af haalt, kun je dan een middag de boel gaan schoonmaken?

KTM 640 Adventure '03
KTM 450 EXC-F '17

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Joe's Super Sealant
« Reactie #5 Gepost op: 24-03-2011, 22:49 »
die sealant is een soort melk kun je opvangen en zo weer gebruiken in de volgende band, dus dat hoeft niet duur te zijn.

Tis wel een geklieder dat wel. Word veel gebruikt bij MTB-en

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 83
Re: Joe's Super Sealant
« Reactie #6 Gepost op: 24-03-2011, 23:29 »
Word al jaren bij auto's gebruikt. Werkt gewoon goed. Alleen naar verloop van tijd gaat ie weer lekken. Het is heel handig als nood oplossing maar de band zal wel geplakt moeten worden.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 140
Re: Joe's Super Sealant
« Reactie #7 Gepost op: 25-03-2011, 20:15 »
Enigste probleem dat ik met dat spul ben tegengekomen is dat als je band onder -5 stilstaat bv een nachtje buiten, je een giga onbalans hebt  ;D  , daar kan geen lood tegenop.
 
En het echte nadeel, je rijd soms te lang met een spijker/ voorwerp in je band en het karkas kan beschadigen, niet zo erg voor een crossband, maar wel voor een 280+ motorband :-X
einde van een tijdperk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Joe's Super Sealant
« Reactie #8 Gepost op: 25-03-2011, 20:17 »
Word al jaren bij auto's gebruikt. Werkt gewoon goed. Alleen naar verloop van tijd gaat ie weer lekken. Het is heel handig als nood oplossing maar de band zal wel geplakt moeten worden.

Inderdaad een noodoplossing want vanochtend was de band gewoon weer helemaal plat.......  >:(
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Joe's Super Sealant
« Reactie #9 Gepost op: 25-03-2011, 21:14 »
Als je toch zonder binnenband rijd is er een zekerder oplossing, kun je gewoon een reparatie-veter (TipTop oid) in de band proppen, kan onder druk, heeft weinig gereedschap nodig en je band blijft op de velg. Heb ik bij m'n auto al heel vaak met succes gebruikt...