Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Beta RR Rallykit  (gelezen 16688 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Beta RR Rallykit
« Gepost op: 06-04-2011, 16:31 »
Zo, na veel wikken en wegen heb ik toch even wat dingetjes bij Boano besteld, en zijn zojuist (met de fiets als ik de levertijd van een paar weken bekijk) wat spulletjes geleverd.

Roadbook, en imo en bediening heb ik nog van de twin. Nu gewoon heel op m'n gemakje bepalen waar ik een en ander zou willen hebben, en hoe ik het kuipje ga op pakken. (Misschien wordt het wel de makkelijke methode en mail ik Martin wel ff ;) )

Voor nu ziet alles er stevig uit. Steviger dan dat het op de twin aan ziet, dus dat is al positief.





Als extraatje kreeg ik nog een milieumat. Leuke attentie.....

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #1 Gepost op: 06-04-2011, 16:56 »
Leuk spul hoor!!

Fotos van het te verwachten eindresultaat???
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #2 Gepost op: 06-04-2011, 17:21 »
Leuke spulletjes!

Heb ook even op die site gekeken, maar snap er geen bal van!
Ook al klik je op het engelse vlaggetje, het meeste blijft italiaans..

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #3 Gepost op: 06-04-2011, 17:25 »
Tja, heb het ook niet op hun site gevonden, maar heb het via Kamhuistrading geregeld.
Ze hebben heel veel spulletjes, maar op de site vind je geen hol..... Echt Italiaans zullen we maar zeggen.

Zal in de loop van de tijd hier wel foto-verslagje en alle wikken en wegen momenten beschrijven en mijn keuzes motiveren. Of sporadisch een keer advies vragen ;)

Eindresultaat is nu nog een beetje onvoorspelbaar.......

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #4 Gepost op: 06-04-2011, 17:48 »
Mag ik vragen wat je voor die voorbouw hebt betaald?
Ik wil ook zo iets voor m'n DRZ..
Twijfel nu of ik zelf iets wil maken of iets wil kopen...
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #5 Gepost op: 06-04-2011, 18:47 »
Ik moet bekennen dat ik geen prijzen weet, omdat dit onderdeel is van een deal welke er tussen kamphuistrading en mij gemaakt is  ;) . De dubbele koplamp alleen kost, volgens opgaaf 132 euro. Frame zal ook ergens rond die prijs liggen. Ook in eerdere communicaties kwamen alleen maar grove totaal prijzen, maar ik wilde natuurlijk geen totaal pakket   8)   Dus ik kan je helaas geen exacte prijzen geven.

Post Merge: 06-04-2011, 19:36
Nog even een fotootje van het belangrijkste onderdeel voor de opbouw.



De balhoofdbevestiging.

En daar komt mijn eerste hoofdbrekertje aan. Deze wil ik eigenlijk altijd laten zitten om te voorkomen dat ik bij het verwijderen van de rally-opbouw en terug plaatsen van de originele verlichting e.d. ook de hele vork en kroonplaten moet verwijderen. Maar als ik het nu zou monteren en de originele setup terug zet, dan komt de lampunit tegen het blokje aan. Dus daar moeten we iets op gaan verzinnen.
Denk mogelijk een 'light-weight' opbouw unit welke dan op het bestaande blokje gemonteerd kan worden. Maar ik zit ook nog met de stabiliteit van het spatbord omdat dit gedeeltelijk wordt gegenereerd door de originele lampunit....  (maar dat probleem heb ik met de rally unit dus ook)....

Genoeg stof om alvast over na te denken  :D

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #6 Gepost op: 06-04-2011, 23:17 »
zal met smacht wachten hoe het eruit komt te zien. ben benieuwd.
succes met de ombouw.
Orange is the color.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #7 Gepost op: 07-04-2011, 08:54 »
"Lyts bytsje" ervaring met dit soort zaken..  8)
 
Het gaat je om het terugbouwen naar endurotrim lijkt me?
Voorbouw laten zitten gaat waarschijnlijk niet met deze constructie... Het ding zit in de weg van je (enduro)-koplampje als je 'm laat zitten. Dan kan je niet meer sturen... Kwam ik achter na een opgelaste versie. Is op te lossen met een paar afstandstripjes aan je koplampunit.
Lampje komt dan wat verder naar voren. Niet optimaal, maar het werkt wel.
Daarom heb ik (en bv Rogier) nu gekozen voor een "1 bout constructie") Kijk maar even op de foto's op het universele rallykuip topic. Ik bouw de mijne in minder dan 1,5u terug (incl laag spatbord!)
Grt Marten

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #8 Gepost op: 07-04-2011, 09:15 »
Ik zat ook al te denken om de originele koplampunit die nu vrij strak langs het balhoofd loopt, middels wat afstandstripjes naar voren te laten komen. Maar ik check jouw topic zeker ook nog wel een paar keer ;)


Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #9 Gepost op: 08-04-2011, 21:01 »
Eerste issue al gevonden.
Als ik de balhoofdbevestiging monteer, dan is mijn frame nummer niet meer zichtbaar  :-\
Met die landen waar ik hoogstwaarschijnlijk nog wel een keer in zal vertoeven denk ik niet dat ik aan de grens de boel los wil halen om het nummer te kunnen tonen.... zal dus ergens even het nummer moeten laten 'verplaatsen'.

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #10 Gepost op: 08-04-2011, 21:07 »
Eerste issue al gevonden.
Als ik de balhoofdbevestiging monteer, dan is mijn frame nummer niet meer zichtbaar  :-\
Met die landen waar ik hoogstwaarschijnlijk nog wel een keer in zal vertoeven denk ik niet dat ik aan de grens de boel los wil halen om het nummer te kunnen tonen.... zal dus ergens even het nummer moeten laten 'verplaatsen'.
Ik heb echt nog nooit mijn nummer moeten laten zien.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 58
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #11 Gepost op: 08-04-2011, 23:55 »
Dan laat je toch even een nieuw typeplaatje/motornummer maken. Ik heb er ook zo een op m'n groene monster. Werkt ook goed in combinatie met een al bestaand kenteken van een andere brommer....
De balhoofdsteun geeft geen problemen met het sturen maar inderdaad wel met de koplampunit. Is overigens wel zeer solide, na 1x tuareg en 2x naar dakar nog geen enkel probleem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #12 Gepost op: 09-04-2011, 10:14 »
Dan laat je toch even een nieuw typeplaatje/motornummer maken. Ik heb er ook zo een op m'n groene monster. Werkt ook goed in combinatie met een al bestaand kenteken van een andere brommer....
De balhoofdsteun geeft geen problemen met het sturen maar inderdaad wel met de koplampunit. Is overigens wel zeer solide, na 1x tuareg en 2x naar dakar nog geen enkel probleem.


Eddy , neem je het groene monster ook mee naar de Baja Saxonia ??
 
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #13 Gepost op: 11-04-2011, 21:56 »
Zo, vanmiddag maar eens even begonnen.....

plek bepaling:


Dit is nog het kleine gat. Daarna bleek toch dat ik een gat maatje 13 ( :o ) moest hebben zodat het achterplaatje exact in de gaten past. Was best eng twee van die grote gaten ..


Daarna maar even losjes het gewei erop... voor de foto :


Na monteren standaard teller unit en bedrading komt toch een van de draden vervaarlijk langs het alu blokje bij volledig naar links draaien van het stuur.
Volgende actie het blokje iets afronden zodat er geen scherpe randen aan zitten.

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #14 Gepost op: 11-04-2011, 22:29 »
Mooi stukje freeswerk, die steun.
Jammer dat dat typestikkertje precies daar moet zitten. En dat het een stikker is, een plaatje had je nog kunnen verplaatsen.

maar uh, je had je motor wel is eerst schoon mogen maken zeg.  ;)