Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Beta RR Rallykit  (gelezen 16687 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #15 Gepost op: 21-04-2011, 19:25 »
hey rob,
Wat zijn de ongeveer de afmetingen van het gewei. ben erg geinteresseerd. Zelf maken, of kopen, alleen nog effe afwegen kosten batenplaatje.
Zo, na veel wikken en wegen heb ik toch even wat dingetjes bij Boano besteld, en zijn zojuist (met de fiets als ik de levertijd van een paar weken bekijk) wat spulletjes geleverd.

Roadbook, en imo en bediening heb ik nog van de twin. Nu gewoon heel op m'n gemakje bepalen waar ik een en ander zou willen hebben, en hoe ik het kuipje ga op pakken. (Misschien wordt het wel de makkelijke methode en mail ik Martin wel ff ;) )

Voor nu ziet alles er stevig uit. Steviger dan dat het op de twin aan ziet, dus dat is al positief.





Als extraatje kreeg ik nog een milieumat. Leuke attentie.....
Orange is the color.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #16 Gepost op: 08-06-2011, 19:09 »
Zo, een hele drukke periode achter me, en nu weer tijd om me met de Beta bezig te houden.

Allereerst maar weer eens rijden....
ships, accu net niet genoeg kracht om te starten en aantrappen wilde ook niet direct... eerst maar aan de lader en even fotootje maken van de oplossing om het originele lampunit te monteren.
Nog niet de meest fraaie oplossing, maar zou moeten werken. Plastic komt van een doosje waar spijkers in gezeten hebben. Is flexibel en dus niet van dat breekbare plastic.



Lampje schijnt dus nu wel veel meer voor het wiel, maar zoveel zal ik er toch niet mee in het donker gaan rijden.

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #17 Gepost op: 09-06-2011, 01:34 »
Mooi stukje freeswerk, die steun.
Jammer dat dat typestikkertje precies daar moet zitten. En dat het een stikker is, een plaatje had je nog kunnen verplaatsen.

maar uh, je had je motor wel is eerst schoon mogen maken zeg.  ;)
Rob is geen poetser , gaat liever rijden  ;D ;D 8)
 
Grt Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #18 Gepost op: 15-06-2011, 21:18 »
Zo,
spulletjes (2e hands) op de kop getikt voor een 2008 model. Een beetje op het oog alles lopen passen/meten gister avond en het zou moeten lukken. Alleen de rechter radiateur zal ik voor de rally kit iets omhoog moeten verplaatsen, en voor de bevestiging van het zadel zal ik nog wat leuks moeten gaan verzinnen. Maar daar komen we wel weer uit.
(Uiteraard zaten bevestigings stukken en brandstofpomp er ook bij)


Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #19 Gepost op: 15-06-2011, 22:00 »
dat word nog eens wat met die Beta.....
ziet er strak uit rob!!
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #20 Gepost op: 15-06-2011, 22:27 »
Zo,
spulletjes (2e hands) op de kop getikt voor een 2008 model. Een beetje op het oog alles lopen passen/meten gister avond en het zou moeten lukken. Alleen de rechter radiateur zal ik voor de rally kit iets omhoog moeten verplaatsen, en voor de bevestiging van het zadel zal ik nog wat leuks moeten gaan verzinnen. Maar daar komen we wel weer uit.
(Uiteraard zaten bevestigings stukken en brandstofpomp er ook bij)



Zelfde kit had ik op mijn Gas gas zitten , een nadeeltje , het gewicht van de tanks 32 liter totaal drukt heel erg op de voorkant van de motor , mijn Gas Gas wilde na elk bobbeltje maar een ding en dat was landen op het voorwiel  :(

 
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #21 Gepost op: 15-06-2011, 22:44 »
spannend allemaal!!

Ben benieuwd naar (nog) meer close ups!!
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #22 Gepost op: 15-06-2011, 22:50 »
Ik heb nog niet gekeken hoe groot de tankinhoud is. En anders gewoon niet helemaal vol gooien  :-X
Voor de transanatolia heb ik zoveel ook niet nodig. Met 15-20 liter moet ik meer dan genoeg hebben.

Zal zowiezo nog wel eens met instelling van vering e.d. gaan klooien ivm het extra gewicht. (Blijft altijd een compromis, zoals alles eigenlijk met rally/offroad rijden)

Zal in de loop van het opbouwen wel heel wat close-ups maken van het monteren en de puzzelstukjes.
(en voor de nodige meedenk acties van jullie kant :) )

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #23 Gepost op: 15-06-2011, 23:10 »
Ik heb nog niet gekeken hoe groot de tankinhoud is. En anders gewoon niet helemaal vol gooien  :-X
Voor de transanatolia heb ik zoveel ook niet nodig. Met 15-20 liter moet ik meer dan genoeg hebben.

Zal zowiezo nog wel eens met instelling van vering e.d. gaan klooien ivm het extra gewicht. (Blijft altijd een compromis, zoals alles eigenlijk met rally/offroad rijden)

Zal in de loop van het opbouwen wel heel wat close-ups maken van het monteren en de puzzelstukjes.
(en voor de nodige meedenk acties van jullie kant :) )

Dat is inderdaad de oplossing , de tanks zijn ieder 16 liter , inderdaad gewoon halfvol is genoeg , zou toch nog wel de voorvering aan laten passen , zwaarder  , dat heeft hij wel nodig , even een tip , zorg ervoor dat de plek van de brandstof super glad en strak is en monteer de pomp met veel zorg , kruislings de bouten aandraaien en niet te strak !!!
Ik ga ook naar de Trans anatolia , dus ik kan hem daar bewonderen.  :)
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #24 Gepost op: 16-06-2011, 13:12 »
Ja, die pomp leek vooralsnog gemonteerd te zijn aan 1 van de bevestigingsbeugels..
Iets wat me vreemd leek, en waar ik mogelijk wel een ander plekje voor ga zoeken.

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4173
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #25 Gepost op: 16-06-2011, 17:49 »
ziet er interessant uit!

ben benieuwd!

....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #26 Gepost op: 26-06-2011, 20:15 »
Vandaag de eerste stappen gemaakt met het monteren (of althans het passen van) de rally kit die ik recentelijk heb gekocht.
 
 Een en ander is nogal een puzzel, maar met wat geduld en rustig nadenken moet het uiteindelijk allemaal wel gaan lukken.
    Eerst maar eens het regulier onderhoud gedaan. Olie en filters vervangen omdat de eerste 30 uur er ook alweer op zitten.
 
 Vervolgens had ik toch de karter beschermer er al af liggen, dus mooi  een gelegenheid om even de carbon beschermer te gaan passen :
 
 
 
 Dat was een makkie, maar nu de tanks nog.
 Eerst maar eens tank en zijkappen los, en een helft van de tanks passen.  Na veel passen en meten, en ook het loshalen van de radiateurs bleek de  onderste bevestiging niet aan een radiateurpunt, maar aan de  motorbevestiging vast gezet te moeten worden.
 De daar gemonteerde bout was niet lang genoeg, dus een langere bout in  mijn inmiddels gegroeide voorraad bouten en moeren gevonden. Eigenlijk  was deze weer iets te lang, maar voor vandaag genoeg om het idee helder  te krijgen.
 
 Na veel passen en meten uiteindelijk dat tanks weten te bevestigen. De  linker radiateur zal nog een andere bevestiging moeten krijgen, en ik  zal ook even heel goed moeten kijken of de radiateuslangen niet al te  strak langs een aantal bevestigings beugels lopen met het risico dat ze  daar door gaan slijten.
 
 
 Vervolgens het zadel. Deze had ik al voorzien als een groot puzzelstuk.
 De hele rally set komt van een 2008 model, en er zijn toch wel een aantal zaken (met name aan de achterkant) gewijzigd.
 Het zadel moet zowiezo wel een stuk uitsteken omdat daar de toevoer naar de luchtinlaat onderdoor loopt.
 Maar passen doet het voor geen meter .....
 
 
 
 Uiteindelijk na veel passen/meten/uitzagen en dergelijke het zadel  redelijk passend gekregen. Enige waar ik nu nog mee zit is met de  bevestiging aan de achterkant. Daar wil ik het zadel graag in de reeds  aanwezige sluiting kunnen klikken. Alleen moet ik dus nog ergens zo'n  'klik-bout' zien te vinden.
 
 
 (Onderstaande zoals die onder het originele zadel zit)
 
 
 Inmiddels weer alles terug naar de originele setup. Een groot deel van  het puzzelwerk is dus al gedaan, en nu dus nog wat kleine onderdelen  proberen uit te halen.


( http://www.robgoesdakar.nl/blog/142-eerste-stappen-rally-kit-beta.html )

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #27 Gepost op: 26-06-2011, 20:28 »
Hoi Rob,

die bout ziet er niet al te ingewikkeld uit, maar kan me voorstellen dat het nergens te vinden is. Eventueel als je een tekeningetje maakt zou ik een poging voor je kunnen wagen op de draaibank.

Jammer dat de motor zo nu weer een stuk zwaarder word  :D Maar zal vast nog wel een tikkeltje lichter blijven dan de Twin  ::)
Mooi ding hoor die Beta :)

Groeten,

Pim
Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 58
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #28 Gepost op: 26-06-2011, 21:03 »
Hey Rob,

wat staat er in je planning? De Transanatolia 2011? of nog verder niets.?

PS wat woog jouw Transalp eigenlijk, toch al gauw 200 kg met benzine?

Groet,

Eddy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #29 Gepost op: 26-06-2011, 21:04 »
Hoi Pim,

ik zal het proberen met maten te beschrijven.

De 'pin' is 2 cm hoog (vanaf het bodemplaatje).
Vanaf de bodemplaat tot aan het breedste stuk is de doorsnede 0,4 cm
Het breedste stuk is 1,1 cm in doorsnede en blijft dat voor 0,3 cm.
Daarna loopt het spits toe naar weer een doorsnede van 0,4 cm

Bodemplaatje moet wel enigsinds breder/groter zijn, want daarmee moet het geheel aan het zadel bevestigd worden. (pop-nagelen)



Gepoogd te tekenen :
_       _        __                  < diameter 0, 4 cm
|       |       /     
|      1,0   /       
2,0   |     |__   __|                < diameter 1,1 cm   ( 0,3 cm hoog )
|                 |  |
|                 |  |                    < diameter 0,4 cm
|                 |  |
-------------------------------------
__________________________   < bodemplaatje ....  ( 0,2 cm dik ?? )  en mag een afmeting hebben van 5 x 2 cm



@Eddy : Transanatolia wordt het weer ja.
Mijn Twin weegt met brandstof al snel iets boven de 200 kg ja.
Deze weeg momenteel (dus zonder rally kit) 115 kg. Met rally kit en brandstof zal ie wel richting de 150/160 gaan.

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011