Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Beta RR Rallykit  (gelezen 16681 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #30 Gepost op: 26-06-2011, 21:11 »
De "kop" van de paddestoel is 10mm lang? Dus vanaf onderkant dikste deel tot de bovenkant.

RVS, Alu, Staal?
Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #31 Gepost op: 26-06-2011, 21:50 »
Phoeh, goeie vraag.
Weet eigenlijk niet waar het spul op mijn bestaande zadel van gemaakt is......

Zal geen staal zijn......

Kijk maar wat je hebt liggen anders ;)

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #32 Gepost op: 10-07-2011, 23:28 »
Vandaag weer bezig geweest met de opbouw. Dit keer definitief maken.

Gaat uiteindelijk toch wat meer tijd inzitten als dat je vooraf inschat, maar ik probeer dan nu wel alles in 1x fatsoenlijk te maken dus wordt over sommige zaken even iets langer nagedacht voordat het definitief bevestigd wordt.

http://www.robgoesdakar.nl/index.php/blog/144-voortgang-opbouw-rallykit.html


Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #33 Gepost op: 11-07-2011, 14:58 »
ziet er mooi uit. Op naar het resultaat.
hou het in de gaten!!!!
Orange is the color.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #34 Gepost op: 11-07-2011, 16:16 »
Overigens Bennie van Memotours heeft zijn 520RR ook te koop staan.
Dat is een echte aanrader, die 520 rijdt zo ontzettend lekker voor een amateur rallyrijder!!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #35 Gepost op: 11-07-2011, 20:06 »
Citaat
De snelsluiting zoals ik het graag had willen gebruiken gaat niet werken

Prop niet goed of kom je er niet mee weg?
 
Laat maar horen als er nog wat gemaakt moet.  :P
Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #36 Gepost op: 11-07-2011, 21:21 »
Prop is prima Pim..... (Dank daarvoor).
Alleen had ik gehoopt om samen met de sleuven in de zadel onderkant hetzelfde principe als voor het originele zadel toe te kunnen passen. Helaas werkte dat toch niet helemaal.... Heb nu dus 2 beugels eraan gemaakt welke ik vast klem/schroef aan het frame om het zadel op z'n plek te houden. Verschuifd nu voor geen meter meer, dus dat zit prima.



Post Merge: 12-07-2011, 09:56
Vandaag een 'sleuteldagje' gepakt. (Toch rustig op het werk, dus een dagje vrij gepakt)

Aansluiten van de brandstofpomp staat op de planning, en alle aansluitingen zijn heel logisch en ook de montageplek (waar ie vroeger gezeten moet hebben) klopt als een bus.

Maar nu de vraag...., het is een vacuumpomp, dus het vacuumslangetje moet ergens aangesloten worden maar waar ????????????????????????????????????????????
Op de carb zitten legio slangetjes waarvan ik er volgens mij eentje moet hebben die nu gewoon naar beneden loopt als afvoer slang. (Er zit een Y-stuk aan de vaccuumslangen van de brandstofpomp met een aflaat dopje om eventueel terugvloei vloeistof af te kunnen laten vandaar dat ik dat vermoed).
Maar welke van al die slangen zou ik moeten hebben ?  Iemand een goede foto van een doorsnee carb ?  Dan ben ik mogelijk al een heel eind geholpen.

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #37 Gepost op: 12-07-2011, 11:10 »
Vacuum slang moet na de gas schuif richting de cylinder zitten volgens mij. Zo zit het bij mijn BIG.
 
Idee is dat vacuum wat opgebouwd wordt tussen cylinder en carb gebruikt wordt om te pompen.
 
Dus kijk even of er een aansluiting op de carb zit op de buis richting cylinder. Je zou er zo doorheen moeten kunnen kijken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #38 Gepost op: 12-07-2011, 11:42 »
Thnx.....
nog 10x gekeken naar de carb, maar niets gevonden. Was al even bang dat ik moest gaan boren omdat er wel 'openingen' zitten, maar die zijn gewoon dicht.

Nog even verder gekeken dan mijn neus lang is en zag aan de rechterkant van de motor een schroefje vlak bij het blok, op de buis tussen carb en cilinder zitten. Daar zat ook een afdichtring op..... zou dat m zijn ??

[ships...., fotootje geupload maar niet ingevoegd  momentje]


Ga ik nog eens even kijken of ik daarvoor een aansluitnippeltje heb.
(misschien even van het 'vrije' blok van m'n twin slopen :D )

Post Merge: 12-07-2011, 11:17
Ok, omdat het nippeltje van de twin niet pastte maar even een nippeltje uit de carb-synchronisatieset gepakt om te testen.

Dat is in ieder geval de vacuum aansluiting :D

Pomp heb ik proberen te testen, maar ik ben me er nog niet 100% zeker van of het nu de zwaartekracht was die brandstof er doorheen liet lopen, of toch ook de pomp......

Eerst maar eens de boel helemaal gaan monteren en een correct nippeltje halen....


Post Merge: 12-07-2011, 18:58
Verslagje van vandaag totdat het begon te regenen :

http://www.robgoesdakar.nl/index.php/blog/145-vervolg-rally-ombouw-beta.html

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #39 Gepost op: 23-07-2011, 16:57 »
Vandaag electronica onderdelen gemonteerd, en aangesloten. Al met al viel het mee, alleen de navigator kabel moet ik nog vast zetten maar daarvoor moet ik de tank weer los halen (kabel ligt nog vast ergens onder de tank  :-\ ) maar daar had ik even geen zin meer in omdat ik dit buiten in de tuin moet doen.

Wel ga ik nu eens goed nadenken over wat ik ga doen met de radiatorslangen.
Omdat ik de radiateurs iets naar boven heb moeten plaatsen, komen een tweetal slangen nu tegen de uitlaatbocht aan. Verder zit er 1 slang strak tegen een bevestigingsbeugel aan. Allemaal dingen waar mogelijk wat problemen mee kunnen ontstaan door wrijving en/of hitte ben ik bang......

Iemand hier een idee hoe dit op te lossen ??
Kun je radiator slangen zelf maken of gewoon wat flexibelere rubbere slangen (als je deze in die maten kunt vinden) gebruiken ??

Eerst maar eens googelen......

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #40 Gepost op: 23-07-2011, 20:10 »
Als het krab bijelkaar zit kan je aanvullend wellicht ook wat hittewerend tape overwegen op de kritieke plekken
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #41 Gepost op: 23-07-2011, 21:07 »
slang halen bij Brezan plus bevestiging en dan zelf op lengte maken.

Alles wat te krab zit of scherpe randen raakt is de basis voor ellende. Het moet passen zonder te pesten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #42 Gepost op: 23-07-2011, 22:46 »
http://www.gates.com/index.cfm?location_id=541

Rob, ik heb hierover al eens eerder gepost. Is in de auto-onderdelen winkels te koop.
Met de gates unicoil kun je de richting forceren van de slangen!
suc6 Toon

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #43 Gepost op: 23-07-2011, 23:17 »
Rob , ik blijf het toch vreemd vinden dat jij het leuk vind om te werken aan een vieze motor , ik kan er niet tegen , altijd eerst alles eraf , schoon spuiten en dan pas sleutelen  :)
Leuke foto's trouwens op jouw site.
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: Beta RR Rallykit
« Reactie #44 Gepost op: 27-07-2011, 17:32 »
En Rob, issie al af? :D
Gewoon zelf maken jonguh