Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: navigatie opbouw  (gelezen 2201 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
navigatie opbouw
« Gepost op: 25-04-2011, 15:04 »

 

 

 

 

 
de bedoeling was om op het ijzeren blokje mijn gps te monteren, echter de rem kabel is te kort en alsde remkabel voor langs loopt komt ert een rare knik in.
Het blokje gaat eraf en de gps komt gewoon met zijn beugeltje naast deze opbouw op het stuur.
 
het geheel steunt op op de koplamp unit daardoor kan eht niet gaat zakken tijdens rijden.
Achter kant moet nog neter met wat kortere bouten en de kabels vande ICO netjes weggewerkt. Ik wilde ze binnen het bakje houiden maar dan komt er zo'n scherpe bocht in de kabels dat kan niet goed gaan op termijn.
 Nu nog de stroom aansluiten maken en wachten op mijn tankje de brommer is Breslau klaar

Post Merge: 25-04-2011, 15:12
Voor staan positie ideaal voor zit positie haalt het toch een beetje zicht weg, wordt dus veel staan...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: navigatie opbouw
« Reactie #1 Gepost op: 25-04-2011, 15:44 »
Mooi stukje huisvlijt Brommer!
Let je op dat de remleiding bij inveren nergens achter blijft hangen!?
GPS naast he RB zou ook een goede optie kunnen zijn. Qua aflezen beter lijkt me?
 
Nog een overweging:
Het spul lijkt me vrij hoog te zitten. Super om staand af te lezen, maarrrrr...
Ik ben daar van af gestapt omdat het totale zwaartepunt van je motor veel hoger komt. De KTM viel bijna om als 'ie op de standaard stond.
Misschien 's kijken of e.e.a. niet zo'n 5 cm kan zakken?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: navigatie opbouw
« Reactie #2 Gepost op: 25-04-2011, 20:28 »
Ga er eerst eens een stukkie mee rijden. Als het echt in de weg zit met zittend rijden lijkt me het ook te hoog.Je weet hoe het van mij er op zit, dat is misschien weer het andere uiterste.

None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: navigatie opbouw
« Reactie #3 Gepost op: 26-04-2011, 22:47 »
Leuk man... (kan ik ook ff wat idee-en nog opdoen).

Lijkt mij dat de imo/ico ietwat ver weg zit om goed afleesbaar te zijn. Ik persoonlijk zou proberen deze gelijk aan het roadbook te monteren zodat het als het ware 1 vlak wordt. Dan hoef je je ogen niet te vermoeien met het scherpstellen op verschillende afstanden. Klinkt misschien mieren@#$%erig, maar op lange dagen zijn dat de dingen die bij vermoeidheid je parten kunnen gaan spelen.
En naar mijn idee is de meest ideale plek voor je navigator naast de imo/ico (maar of daar nu echt zoveel ruimte is moet ik zelf ook nog uitvinden bij mijn rally opbouw). Dan heb je wel alle tellers en kompas zaken naast elkaar, en alles in 1 blikveld te vangen. Nu moet je van je teller, via je roadbook ver naar beneden naar je navigator kijken...  is in het  terrein een 'lange' beweging, waarin (op snelheid) heel veel kan gebeuren.

En ga er inderdaad eerst eens mee rijden om te zien of alles blijft zitten, er niets klemt, en of rem/koppel kabels niet in de weg zitten bij veel/diep inveren.

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: navigatie opbouw
« Reactie #4 Gepost op: 26-04-2011, 22:57 »
Ga je voor eind juni niet meer rijden dan? of is t er nog eenvoudig af te halen?
Zal morgen ook maar eens beginnen met de veren en wielen terug te plaatsen....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: navigatie opbouw
« Reactie #5 Gepost op: 26-04-2011, 23:06 »
4 schroeven en 2 voor de hand schakelaar en het is eraf.
 
deze week de electrischiteit in orde maken.
na afgelopen weekende ook gezien dat er wat speling is bij mij achter veer dus ook dat nog oplossen. Denk dat ik pas 21 Mei weer ga rijden in rutten, zonder voorbouw dam opbouwen en tank erop vastknopen en dan nog 2 test rondjes en dan is het klaar......hoop ik...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: navigatie opbouw
« Reactie #6 Gepost op: 26-04-2011, 23:17 »
Doet me aan een kennis denken die voor voor een examen niet meer leerde onder het motto: dan raak ik maar in de war ;D
Ik ga nog proberen wat k(T)m's te rijden om wat conditie op te doen en met een beetje mazzel volgende week 2 dagen training (VDijk/Hulsen) in Frankrijk :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: navigatie opbouw
« Reactie #7 Gepost op: 27-04-2011, 08:28 »
ik ben aan het hardlopen voorde conditie.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: navigatie opbouw
« Reactie #8 Gepost op: 03-05-2011, 22:37 »
zo de opbouw zit erop, dezxe week de electrische dingen ff doen en dande kabeltjes netjs wegwerken.
 zoals de begin foto's lieten zien zo blijft het, het roadbook zakt wel meer in het bakje is nu dus even hoog als het bakje daardoor ligt de ICO ook mooier op 1 lijn.
 
Aan de achterzijde 2 extra gaten gemaakt voor de bedrading en een uitsparering zodat ik beter het elastiek van de f2r deksel kan spannen.
 
ut giet on.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: navigatie opbouw
« Reactie #9 Gepost op: 04-05-2011, 18:45 »
Mooi man, wanneer is de grote test?
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: navigatie opbouw
« Reactie #10 Gepost op: 04-05-2011, 23:30 »
na 21 mei , op ruten gewoon zolang mogelijk doorrijden..
 daarna krijg ik me tankje die instaleren en dan 1 rondje testen in brabant waarschijnlijk en dan op naar Breslau