Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Roadbook rijden in Noord Frankrijk  (gelezen 3294 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Roadbook rijden in Noord Frankrijk
« Gepost op: 29-04-2011, 18:33 »
Net terug van 2 dagen roadbookrijden in Nrd-Franrijk (regio Verdun)
Mocht je liever niet met gids rijden dan is dit een aanrader wat mij (ons) betreft!

Samen met Rogier V in een superleuke B&B gezeten in "Dun sur Meuse" (da's eigenlijk "Dun a/d Maas" dus..!) Eigenaren Carol en Ian zijn erg gastvrij, en het kost verdorie bijna niks!
 
Wat een schitterende omgeving daar zeg! Roadbooks van ene Ad K (en omgezet naar Tripy door ene Celsa lazen we  8) ) en die kloppen als een bus... Alleen konden we enkele dichtgegroeide paadjes ff niet vinden soms...
Ellenlange piste's door bloeiende koolzaadvelden, leuke (verlaten?) dorpjes en af en toe wat technisch werk maakten het rijden tot een feest! Tweede dag werd helaas een beetje verpest door de regen, waardoor de ondergrond soms wel wat erg glad werd. Voor goede rijders is dat ongetwijfeld geen probleem denk ik?  ::)
 
Misschien zet Rogier nog wel een of twee leuke foto's hieronder.
 
Conlusie; echt een aanrader als je voor relatief weing geld een paar dagen op roadbook wilt rijden in een compleet andere omgeving. (ik heb trouwens geen aandelen bij AK hoor!)
 
Enige minpuntje...; 't was voor mij zo'n 7,5u rijden... :-\  (en terug ook...)

Grt Marten

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: Roadbook rijden in Noord Frankrijk
« Reactie #1 Gepost op: 29-04-2011, 18:43 »
grappig ik had Ad gisteren hierover gemailed maar hij ging op tour en ik kon niet zo snel beslissen of ik zou kunnen volgende week.

Mooi he die witte klei daar is net ijs als het maar even nat is.

Ben benieuwd naar foto's.
frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Roadbook rijden in Noord Frankrijk
« Reactie #2 Gepost op: 29-04-2011, 19:02 »
Hey Maarten,

Leuk te horen dat jullie het zo fijn vonden daar, en dat het " RB " klopt als een bus horen we nog liever  ;D ;D
Ik ga er ook nog eens terug naar toe hoor, vind ik zo ontspannend rijden daar!


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Roadbook rijden in Noord Frankrijk
« Reactie #3 Gepost op: 30-04-2011, 09:07 »

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Roadbook rijden in Noord Frankrijk
« Reactie #4 Gepost op: 30-04-2011, 10:48 »
Is dit ook met een zware Allroad (KTM 990 Adventure) een beetje te doen? Zoek nog ritje...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Roadbook rijden in Noord Frankrijk
« Reactie #5 Gepost op: 30-04-2011, 11:21 »
Absoluut goed te doen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Roadbook rijden in Noord Frankrijk
« Reactie #6 Gepost op: 30-04-2011, 11:59 »
Is dit ook met een zware Allroad (KTM 990 Adventure) een beetje te doen? Zoek nog ritje...
Route 3 zeker, route 1 en 2 zijn wat avontuurlijker met name als het wat vochtig is geweest of is. En voor route 1 en 2 zijn echte noppen aan te bevelen  tot een must als het nattig is.
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Roadbook rijden in Noord Frankrijk
« Reactie #7 Gepost op: 30-04-2011, 18:55 »

Mooie lange paden over glooiende heuvels


Marten op z'n KTM


Prachtige vergezichten en veel, heel veel gele bloemen...

Bij droog weer zijn deze routes door de allroadrijder met een zware motor en met een beetje ervaring wel te doen. Met nat weer lijkt me dat helemaal niets met een zware motor. Met de KTM 450 gingen we op de dag dat het slechts een paar uurtjes had geregend (na weken van droogte) al af en toe zijdelings  :o  over de paden in de bossen.

Deze regio is absoluut een aanrader inderdaad!  :D Met de fijne roadbooks is het feest helemaal compleet.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
Re: Roadbook rijden in Noord Frankrijk
« Reactie #8 Gepost op: 03-05-2011, 22:27 »
Is dit ook met een zware Allroad (KTM 990 Adventure) een beetje te doen? Zoek nog ritje...
En ook nog een wing man......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: Roadbook rijden in Noord Frankrijk
« Reactie #9 Gepost op: 07-05-2011, 12:10 »
Denk er niet te licht over. Er zit behoorlijk wat bos in wat erg nat kan zijn. Ook zijn er al wat rijders met lage spatborden in de problemen geraakt omdat de klei absoluut niet meer loste. Dan zitten er nog wat jungle tracks in die in principe voor de lichte enduro motoren geschikt zijn. Kortom: met een dikke brommer dien je behoorlijk wat rijervaring te hebben en goede banden. Anders kan het weleens zwaar uitpakken onder natte omstandigheden. Onder droge omstandigheden is het terrein zowel voor de sportenduro rijders als voor de doorgewinterde allroadrijder een prachtig gebied. Maar veel blijft afhankelijk van de weersomstandigheden. Bedenk wel dat je met deze opzet van niemand afhankelijk bent. Als je per dag ipv 200, 80 kilometer wilt rijden en je daar een hoop lol aan beleefd, dan is dat geen punt. Geen gids, geen maaltijd die om 12 uur klaarstaat enz enz. Het motto is "vrijheid/blijheid".

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Roadbook rijden in Noord Frankrijk
« Reactie #10 Gepost op: 26-06-2011, 20:49 »
We hebben ons door de waarschuwingen toch maar niet tegen laten houden en hebben de afgelopen dagen rit 1 en 2 gereden. Welliswaar niet helemaal compleet, want dat was met het geglibber hier en daar toch wel wat veel van het goede. Vooral sommige single tracks waren een uitdaging. Berg op door de vette klei ben je wat langer zoet mee dan met een lichte fiets en ook over een boom op het pad til je een fiets van 200+ kg niet heen. Maar we hebben het meeste op kunnen lossen en we hebben zelfs de route over/langs de oude spoorweg in rb2 genomen. Kortom een paar prachtige dagen met meestal mooi weer in een mooie omgeving.