Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: welke steun GPS  (gelezen 4995 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 420
welke steun GPS
« Gepost op: 06-03-2006, 12:06 »
Hallo collega motorrijders,

Lees hier altijd zeer geinteresseerd de topics mer heb nu een eigen vraag die ik nog nergens gevonden heb.
Ik ben in het bezit van een Garmin GPS 60 welke ik nu ook op de motor wil gaan monteren. Aangezien het kostbaar spul is wil ik wel een goede degelijke beugel hiervoor.



Nu is er keuze in origineel garmin voor de fiets  :-X (eigenlijk geen optie) of;



Aluminium Touratech beugel, al dan niet afsluitbaar of;



Een Ram-mount (www.ram-mount.com) welke meteen ook voor andere zaken gebruikt kan worden.

Wie heeft ervaringen met een van deze beugels en met name hinderlijke trillingen, aangezien elektronisch spul hier normaal slech tegen kan, tegen langdurige trillingen.
Roept u maar
Sweaty, muddy, but happy

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: welke steun GPS
« Reactie #1 Gepost op: 06-03-2006, 12:14 »
Ik heb inmiddels iets van 50000km met de RAMmount gereden. Afgezien van de standaard problemen met de 60C (de eerste series) heb ik nooit problemen gehad met slecht funtionerende elektronica. Op een gegeven moment wel de usb poort los gekomen van het printje, maar die is zo weer vast gesoldeerd. (is geloof ik ook een bekend probleem geweest bij een bepaalde serie, en onafhankelijk van motorgebruik of niet).
Met de overige heb ik geen ervaring, alleen dat ik de Touratech wel erg groot vindt overkomen....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 420
Re: welke steun GPS
« Reactie #2 Gepost op: 06-03-2006, 12:23 »
ja ram-mount leek mij ook wel een goede optie, ook omdat je deze beugel met een andere accessoire ook voor andere dingen kan gebruiken (foto/videocamera ed.)
Op zich komt die van touratech idd wel degelijker over merja, doorgeven van trillingen, geen idee. Lijkt me wel dat de GPS hier steviger in vastzit dan in de ram-mount of lijkt dit maar zo, is de ram-mount ook stevig zat?
Sweaty, muddy, but happy

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: welke steun GPS
« Reactie #3 Gepost op: 06-03-2006, 12:28 »
Ik heb al vele kuilen genomen, sprongen gemaakt en onderuit gegaan met mijn motor (Afric Twin) en nog nooit is de gps uit de houder gevallen....... Zegt genoeg lijkt mij ;)

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 525
Re: welke steun GPS
« Reactie #4 Gepost op: 06-03-2006, 12:46 »
Ik heb ook iets van 15000km gereden met de RAM mount icm de (zwaardere) Garmin 2610, geen enkel probleem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 420
Re: welke steun GPS
« Reactie #5 Gepost op: 06-03-2006, 12:49 »
Duidelijk heren

ram-mount is ook iets vriendelijk geprijst, ook belangrijk
en als hij ook nog eens heel goed voldoet, keuze duidelijk

mijn dank is groot  8)

meerdere ervaringen zijn nog altijd welkom uiteraard
Sweaty, muddy, but happy

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 148
Re: welke steun GPS
« Reactie #6 Gepost op: 06-03-2006, 12:59 »
Stel dat je met een clubje gelijkgestemden, qua motor, bent kun je eens een balletje opgooien
bij http://www.migsel.com/ Migsel, een aardige Belg, heeft voor veel GSrijders mooie Rammount oplossingen gemaakt.
Ik wil nu graag een oliekoelergaas met logo en dit kan hij maken als hij 10 stuks moet maken.
Nee heb je en ja kun je krijgen. Misschien wel ARMlampbeugels of rammounts o.i.d.  ;)
Zelf heb ik deze

en deze
Groeten,
D@@n

Offline member

  • *****
  • Berichten: 420
Re: welke steun GPS
« Reactie #7 Gepost op: 08-03-2006, 10:07 »
Hoe is bij de ram-mount de beugels waarin de gps komt.
Is deze van kunststof af van aluminium, want op de site lees ik alleen dat de complete beugels zijn vervaardigt uit rubberlegering en aluminium, maar niet welk deel van welk materiaal.

Kunststof klinkt niet echt stevig of is het toch stevig zat, aangezien er toch een paar honder euro aan elektronica in komt
Sweaty, muddy, but happy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: welke steun GPS
« Reactie #8 Gepost op: 08-03-2006, 16:03 »
alles is alu
de rubberlegering zijn de kogels(bolletjes)  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 420
Re: welke steun GPS
« Reactie #9 Gepost op: 08-03-2006, 16:41 »
Dank U

Heb ik er meteen weer meer vertrouwen in  8)
Sweaty, muddy, but happy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: welke steun GPS
« Reactie #10 Gepost op: 08-03-2006, 17:48 »
ik heb er ruim 30000km mee gereden en geen problemen ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: welke steun GPS
« Reactie #11 Gepost op: 08-03-2006, 19:03 »
Het deel waar je gps in klemt is kunstof, en daar heb ik meer vertrouwen in dan in m'n inmiddels verkochtte ALU Touratech houder voor de etrex.
Ook m'n 196 zit al vele km's in zo'n kunstof ram mount, ook off road. Werkt prima.

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: welke steun GPS
« Reactie #12 Gepost op: 09-03-2006, 11:35 »
Wat mag zo'n ram mount kosten? Ik kan een nieuwe RAM mount voor de Garmin map 60Cx kopen voor 41 euro, is dat een goeie prijs of is dat normaal?
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 420
Re: welke steun GPS
« Reactie #13 Gepost op: 09-03-2006, 13:54 »
volgens mij koste de ram-mount voor de garmin gps 60-series iets van rond de €45,- (maar kan ook goed €41,- zijn)

Ik denk dat het dus normaal is
Sweaty, muddy, but happy

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: welke steun GPS
« Reactie #14 Gepost op: 09-03-2006, 14:36 »
ik lees op de RAM mount site dat de "voet" van de standaard 60Cx mount niet roest vrij is. iemand ervaring hiermee dat de boel is gaan roesten, of hebben jullie de roestvrije variant?
Waar geen weg is, is een wil.