Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Supermotard cursus  (gelezen 2136 keer)

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
Supermotard cursus
« Gepost op: 10-06-2011, 20:11 »
Weet iemand een centraal in NL gegeven supermotard cursus met kwalitatief goede instructie ?

Zo niet, is er animo om er één te organiseren voor een groep van bijvoorbeeld 10 man ?
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: Supermotard cursus
« Reactie #1 Gepost op: 10-06-2011, 20:46 »
mocht het zover komen laat wat weten? Op zich wel een keer grappig. Heb sinds kort sm wielen (kinderwielen op de foto) misschien is een dagje hobbyen wel leuk. Of dat een echte cursus moet zijn weet ik niet.

frank

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5
Re: Supermotard cursus
« Reactie #2 Gepost op: 10-06-2011, 20:57 »
 Ik heb tot vorrig jaar sm gereden op cartbaan de lansard daar leer je echt veel
En door te kijken en lijnen te volgen leer je echt veel
Heb ook een cursus gedaan bij marcel van drunen .
Maar daar vond ik dat je niet veel leerde (te veel mensen)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: Supermotard cursus
« Reactie #3 Gepost op: 10-06-2011, 22:22 »
Lijkt me ook wel een keer leuk om zo cursus te doen ,
Maar als ik zo die prijzen op internet  zie  :o

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2349
Re: Supermotard cursus
« Reactie #4 Gepost op: 10-06-2011, 22:29 »
Over Marcel van Drunen hoor ik juist goede berichten, maar dat kan ook komen omdat mensen er zo veel voor betaald hebben dat het wel goed moet zijn.

Verder kun je eens kijken op http://www.supermotardtraining.nl/ maar da's wel met je eigen motor, geloof ik.

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
Re: Supermotard cursus
« Reactie #5 Gepost op: 10-06-2011, 22:42 »
supermotard training is idd voor mensen op een SM fiets (dat is toch een Harley of Buell) ? ::)

Ik heb geen supermotard, wel een Tenere met de standaardwegbanden maar die lijkt me niet echt handig. Wel heb ik af en toe dat ik te enthousiast rem en terugschakel en dan ben ik per ongeluk aan het SM-men, maar ik wil dat wel gecontroleerd kunnen doen. Lijkt me het beste op op andermans motor te leren  ;D en dan in de praktijk te brengen.

Komt ook weer goed van pas op het zand en gravel waar ik dan weer wel veel kom...
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Supermotard cursus
« Reactie #6 Gepost op: 10-06-2011, 22:50 »
lijkt me ook wel leuk, heb een set wielen liggen en volgende week de afstandsbussen voor het voorwiel, adapter voor de voorrem heb ik ook binnen..

KTM LC4 640 SM style 8)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Supermotard cursus
« Reactie #7 Gepost op: 10-06-2011, 23:12 »
klinkt goed, waar kan ik intekenen?
natuurlijk niet op m'n eigen fiets, daar zitten noppen op

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Supermotard cursus
« Reactie #8 Gepost op: 11-06-2011, 09:42 »
Ik vond ooit de supermotard-traning van Marcel van Drunen erg leuk, maar niet z'n geld waard. Kun je beter een SM huren van 'm (als dat nog steeds kan, toen iig wel) en op de Landsard gaan rijden. Ben je goedkoper uit en heb je volgens mij meer aan.

...omdat mensen er zo veel voor betaald hebben dat het wel goed moet zijn.

 Dat viel een beetje tegen vond ik zelf.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 132
Re: Supermotard cursus
« Reactie #9 Gepost op: 16-06-2011, 11:58 »
Wel heb ik af en toe dat ik te enthousiast rem en terugschakel en dan ben ik per ongeluk aan het SM-men

Dat had ik binnen 15 na aankoop...en gewoon op straatstenen... :confused: schrok me dood, maar was best kicken:-) moest nog even wennen aan de 1-cilinder karakteristiek...

Gebeurt, net als bij jou, nu ook nog wel eens maar ik durf het nog niet echt bewust te doen. Zat ook al aan zo'n cursus te denken, maar...250 euro voor een ochtend...?