Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Midsummer: zomer, Brabo600: herfst, .......: lente. Een nieuwe meerdaagse?  (gelezen 4064 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 769
Zoals de titel al zegt: we hebben de midsummer midden in de zomer  ::)  De Brabo600 in de herfst, twee weken voor het klokverzetten.
 
Er is alleen geen grote rit eerder dan de MS1000.
 
Wanneer kan dan een nieuwe meerdaagse of weekend gepland worden: Met de lente! Twee weken nadat de klok verzet wordt in de lente. Dus eerste of tweede week april. De vorst is dan zo goed als zeker weg, de wegen weer eenvoudig begaanbaar.
 
Waar wordt die dan gereden? Op de veluwe (alleen weinig tracks voor een weekend en geen lekkere doorsteek, naar:), het oosten (zeg maar lijn boven de A1 van Deventer naar het oosten, tot aan de Duitse grens, Ten oosten van de IJssel, en dan alles naar boven (Overijssel, Drente, Groningen).
 
Dat oosten en noorden lijkt me dus wel wat....
 
Wie pakt hem op  ;D
 
 

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
Ik me niet direct opwerpen als de organisator, want het ontbreekt me simpelweg aan tijd met een gezin en 2 bedrijven, maar voor verkennerswerk in de Achterhoek kan ik sporadisch worden ingezet, ik woon zelf in Drenthe tegen Groningen aan en daar kan ik ook wel wat zand aan elkaar reigen.

Ik heb al eerder aangegeven dat we misschien op de grens meer mogelijkheden vinden, dus misschien ter hoogte van de Achterhoek DE in en dan langs de grens omhoog ofzo ? Groningen stelt "bostechnisch" niets voor, dus Drenthe (staartje Midsummer - Assen - Eelde - Roden/Norg) is wel het hoogste.
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Tja... oppakken... daar ben je dan wel effe druk mee. Materiaal zat dat wel: ongeveer 300 tracks + evenzovele km's aan legaal onverhard in het ooooosten (en d'r ligt nog meer).

Maaruh... aan elkaar brijen... controleren... organiseren...
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Rondje Flevoland, Drenthe/Overijssel en terug lijkt me wel geinig; Ik zou even kunnen bellen met een lokale boswachter daar of we 300 km mogen uitzetten ;)

Olaf heeft genoeg materiaal liggen. Het gras in de polder staat nog lekker laag tegen die tijd.,..

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
April is trouwens wel gunstig gekozen. Kijk maar naar de laatste jaren (>5) in April altijd rond de 20 graden en juli en augustus Piet Paulusma weer op de camping tot aan zijn enkels in het water. Hoe voelt u zich ?

OOOOOOOsten aan elkaar breien zijn vast wel vrijwilligers voor te vinden. Ik ben er 1 van en ik kan wel Tjaffel overhalen (forumlid). We kunnen dan de ervaringen terugkoppelen (wat is er nou weer afgesloten) en als een man of 4 datzelfde doen, dan heb je zo een trui gemaakt van al je routes 8)
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
moet dat perse in nl zijn? Duitsland? belgie misschien noord frankrijk. dat zal wel een drempel zijn voor velen.
of is drie keer per jaar een "georganiseerd" evenment te veel?
 
Op zich moet dat toch wel te regelen zijn?  stukje van midsummer rondje van hip? (als dat mag van hem ah jawel) controleren krijg je mensen genoeg voor ik heb geen idee wat verdere organisatie inhoud maar opzich wil ik best dingen regelen . veeg je eigen kont in het oosten. camping en voila .
 
daniel belde net die wilde graag maceroni en eieren bakken!!
 
frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
April is trouwens wel gunstig gekozen. Kijk maar naar de laatste jaren (>5) in April altijd rond de 20 graden en juli en augustus Piet Paulusma weer op de camping tot aan zijn enkels in het water. Hoe voelt u zich ?

OOOOOOOsten aan elkaar breien zijn vast wel vrijwilligers voor te vinden. Ik ben er 1 van en ik kan wel Tjaffel overhalen (forumlid). We kunnen dan de ervaringen terugkoppelen (wat is er nou weer afgesloten) en als een man of 4 datzelfde doen, dan heb je zo een trui gemaakt van al je routes 8)

Lijkt me een strak plan.  :)
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 160
moet dat perse in nl zijn? Duitsland? belgie misschien noord frankrijk. dat zal wel een drempel zijn voor velen.
of is drie keer per jaar een "georganiseerd" evenment te veel?
 
Op zich moet dat toch wel te regelen zijn?  stukje van midsummer rondje van hip? (als dat mag van hem ah jawel) controleren krijg je mensen genoeg voor ik heb geen idee wat verdere organisatie inhoud maar opzich wil ik best dingen regelen . veeg je eigen kont in het oosten. camping en voila .
 
daniel belde net die wilde graag maceroni en eieren bakken!!
 
frank
,

Prik maar een datum Frank, vrijwilligers genoeg om je te helpen met het uitzetten van de route!
(en het bakken van macaroni ;))

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
ik zeg: doen! ;)
 
maar een belangrijke eerste beslissing om te nemen lijkt me: tentje mee (a la MS) of rondom 1 camping (a la Brabo)? het eerste vergroot je bereik, het tweede de logistiek ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
ik zeg: doen! ;)
 
maar een belangrijke eerste beslissing om te nemen lijkt me: tentje mee (a la MS) of rondom 1 camping (a la Brabo)? het eerste vergroot je bereik, het tweede de logistiek ;)

Tja keuzes. Bij de MS1000 is het noodzakelijk om je tentje mee te nemen. Brabo inderdaad niet. Heeft beide zijn charmes vind ik.

Ook belangrijk is om te beslissen is of we voor 2 of 3 dagen gaan!  Bij een 2 daagse zou je zonder tent kunnen rijden, bij een drie daagse wordt het hier in het noorden en oosten al weer lastig om een rondje te maken.

Logisch zou zijn dat de lenterit ook a la Brabo gaat. Kwestie van een slime plek te zoeken voor een camping.


Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 769
Een lijstje met belangrijke dagen in periode april 2012:
 
Zomertijd 2012 zondag 25 maart 2012
Goede Vrijdag Vrijdag 06 april 2012
Pasen Zondag 08 april 2012
Pasen Maandag 09 april 2012
Koninginnedag Maandag 30 april 2012
Koninginnedag Maandag 30 april 2012
Bevrijdingsdag Zaterdag 5 mei 2012

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
Tja keuzes. Kwestie van een slime plek te zoeken voor een camping.

Moeras ?  ;D

Laten we eens kijken:

1. is er behoefte
2. waaruit bestaat die behoefte
3. hoe kunnen we het invullen
4. wat is er dan nodig om het project van de grond te krijgen

Volgens mij zitten we nu voorbij stap 4.
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Citaat
Groningen stelt "bostechnisch" niets voor,

:stupid:

Citaat
bij een drie daagse wordt het hier in het noorden  al weer lastig om een rondje te maken.

:stupid:


Goh, vandaar dat het hier altijd zo lekker rustig is....


:D






Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Tja keuzes. Bij de MS1000 is het noodzakelijk om je tentje mee te nemen. Brabo inderdaad niet. Heeft beide zijn charmes vind ik.

Ook belangrijk is om te beslissen is of we voor 2 of 3 dagen gaan!  Bij een 2 daagse zou je zonder tent kunnen rijden, bij een drie daagse wordt het hier in het noorden en oosten al weer lastig om een rondje te maken.

Logisch zou zijn dat de lenterit ook a la Brabo gaat. Kwestie van een slime plek te zoeken voor een camping.




Hier in het oosten (zeg maar op de grens van Twente en Salland) is het geen probleem om twee dagen te vullen.
 
HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 160

Laten we eens kijken:

1. is er behoefte
2. waaruit bestaat die behoefte
3. hoe kunnen we het invullen
4. wat is er dan nodig om het project van de grond te krijgen

Volgens mij zitten we nu voorbij stap 4.



Misschien stap 2 nog:
 
  • is er behoefte aan een 2 of 3 daagse rit
  • start / finish op de zelfde camping of tent achterop?