Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: In welke auto past een enduro  (gelezen 30067 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: In welke auto past een enduro
« Reactie #15 Gepost op: 17-06-2011, 08:23 »
ik ben me ook aan het orienteren gents. Heb nog even de tijd.

De VW Caddy Maxi als personenveroer zit gewoon in het pakket, ding word wel teringduur dan. Aanhanger kan ook idd, maar dan heb je weer een aanhanger die je ergens moet stallen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: In welke auto past een enduro
« Reactie #16 Gepost op: 17-06-2011, 08:44 »
Ik heb m'n eerste enduro (Husqvarna WR250) wel eens met m'n vader's Chrysler Voyager vervoerd. Volgens mij was de hoogte toen het meest kritisch. Maar da's natuurlijk te fixen met een kruiwagen/bolderkar wiel in de voorvork.
Dan wordt-ie ook korter en kun je de motor evt. ook plat vervoeren. Zo heb ik vorig jaar overwogen om m'n KTM plat in m'n Toyota Avensis station te vervoeren naar Oost Duitsland. Dat vond ik te ver met aanhanger voor een dagje. Dat leek net te passen, maar uiteindelijk heb ik het niet uitgevoerd.

Maurice

Offline member

  • *****
  • Berichten: 594
Re: In welke auto past een enduro
« Reactie #17 Gepost op: 17-06-2011, 09:30 »
Zou proberen een Transporter te regelen. Dat is echt super. Geen gedoe met aanhangers. Inrijklem monteren dan hoef je alleen maar zijdelingse spanbanden aan te brengen en rijden maar. Die Transporters rijdens al een personenwagen tegenwoordig. En zelfs te verkijgen met 180pk.  :D  In een personen auto een motor vervoeren lijkt een mij niet handig. Zeker niet als je een lekkere baggerrit hebt gehad.
Daarnaast moet je ook telkens banken e.d. verwijderen. Als dit mogelijk is en je toch in je auto zou willen vervoeren zou ik een Caddy Maxi nemen. Heb je de meeste ruimte tot je beschikking. Want een gewone Caddy is te kort.
Wees blij dat je geen Renault mag kiezen. Want dan heb je best kans dat je regelmatig de motor halverwege moet uitladen omdat de auto stil gevallen is. (In 4 jaar hebben 3 vrijwel nieuwe Renaults mij twee keer laten staan) Ik wil met dit laatste geen merkendiscussie aanzwengelen.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: In welke auto past een enduro
« Reactie #18 Gepost op: 17-06-2011, 09:57 »
Bijtelling op grijs kenteken is 25%...  :-X
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: In welke auto past een enduro
« Reactie #19 Gepost op: 17-06-2011, 11:08 »
. (In 4 jaar hebben 3 vrijwel nieuwe Renaults mij twee keer laten staan)

Dat betekent dus dat je minimaal één heel jaar lang geen enkel probleem met wat voor Renault dan ook hebt gehad!
En ook dat minimaal één vrijwel nieuwe Renault jou helemaal nooit in de steek heeft gelaten!

Da's toch mooi en opbeurend!   (Positief benaderen, positief benaderen..!)

In mijn geval is het trouwens een beetje omgekeerd, ik heb mijn, oké, niet zo nieuwe Renault, afgelopen jaar zeker twee keer laten staan.
Ook word ik, zelfs na een baggerrit nog steeds viezer van mijn auto dan mijn auto van mij, da's gewoon een kwestie
van goed smerig inrijden, dan heb je dat maar gehad. Drie opgroeiende zoons kunnen hier overigens goed bij helpen!
Verders vind ik het juist de kick om dingen te fixen met spullen die je al hebt maar eigenlijk niet bedoeld zijn voor wat je
er mee wilt gaan oplossen.
Natuurlijk is het onzin om een enduromotor in een Kangoo te vervoeren.
Dáárom gaan we het juist doen.

Heb er zin an! :)
Grtz,
Herr DRénérZéele

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: In welke auto past een enduro
« Reactie #20 Gepost op: 17-06-2011, 11:50 »

Natuurlijk is het onzin om een enduromotor in een Kangoo te vervoeren.
Dáárom gaan we het juist doen.

Heb er zin an! :)


 ;D

mooi topic!
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: In welke auto past een enduro
« Reactie #21 Gepost op: 17-06-2011, 11:57 »
Myn circuitfiets kon in myn kleine grijskenteken kangoo, voorstoel neer en zo de motor met voorwiel tegen het dashbord kastje...

Jouw 300 zal er zeker achteruit inmoeten maar ben bang dat het net niet past, offroad brommers zijn wat langer denk ik dan mijn oude circuitfiets.. Trial and error  ;) Leuk project!!
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 70
Re: In welke auto past een enduro
« Reactie #22 Gepost op: 17-06-2011, 18:11 »

Lijkt mij wel handig, geen gekloot met aanhangers e.d., maar zo te zien zitten er extra steunen door de bumper en of de leasemaatschappij daar nu blij van wordt...  ::)

Ik vind dit wel een mooie oplossing . Was volgens mijn automannetje op mijn klassieker (die nu total loss is) niet mogelijke. Vandaar destijds een aanhanger gekocht en dat werkt ook perfect. Maar toch, dit blijft mooi...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: In welke auto past een enduro
« Reactie #23 Gepost op: 17-06-2011, 21:19 »
+1 voor een bussie !
Hier de variant Renault Trafic/ Nissan Primastar / Opel Vivaro ;



Voordeel bussie,
grijs kenteken,
lekker luxe dubbele cabine nemen.
Geen BPM.
Diesel tanken.
Voldoende ruimte, luxe en trekkracht,
en je motor kan ook nog eens achterin  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: In welke auto past een enduro
« Reactie #24 Gepost op: 19-06-2011, 23:04 »
Ik heb m'n bussie ingeruild voor een Kangoo en ben van 117 euri naar 30 euri wegenbelasting in de maand gegaan.
Voordeel bussie?
Grtz,
Herr DRénérZéele

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: In welke auto past een enduro
« Reactie #25 Gepost op: 20-06-2011, 04:36 »
Dat zowel je kinderen als je motor mee kunnen  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: In welke auto past een enduro
« Reactie #26 Gepost op: 20-06-2011, 08:40 »
Je hebt je bus uiteraard op naam van een bedrijf staan ? Particulier diesel rijden is wel kostbaar  ::) .
Kijk maar eens op marktplaats.  95% van het aanbod zijn dieselbusjes. met de prijs van een litertje diesel is er geen particulier die zo'n ding koopt  :'(
DR650SE-

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: In welke auto past een enduro
« Reactie #27 Gepost op: 20-06-2011, 08:50 »
Klopt, een bus is voor 99,9 % van de gevallen alleen nog maar bedrijfsmatig te rijden. Voor particulieren geld geen grijskenteken tarief meer, dus onbetaalbaar in de wegenbelasting.
Maar TS heeft het over een leasebak uitzoeken, en dat is meestal ook zakelijk. Dus in theorie kan je dan ook gewoon een bus uitzoeken ipv een gewone personenauto (of twee stoelen met hokje erachter :D )
Ik iig wel  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 161
Re: In welke auto past een enduro
« Reactie #28 Gepost op: 20-06-2011, 10:27 »
Super topic, goed te zien dat ik niet de enige ben die hier wel eens mee worstelt. Ben nieuwsgierig of we de ideale "all-road" transport oplossing kunnen vinden.
 
De zogenaamde AUV (Allroadmanics Utility Vehicle).
Ideale plaatje:
- Geschikt voor woon-werk en eventueel lease-able
- 5 zitplaatsen voor dagelijks / weekend gebruik
- Biedt plaats aan minstens 1 gangbare enduro machine
- Geschikt als kleedkamer / schuilplek
- relatief eenvoudig schoon te maken na een modderrit
Dan, niet te vergeten;
- Zo laag mogelijke maandelijkse kosten (met name wegenbelasting)
- Voor lease; bij voorkeur minder dan 25% bijtelling
- ...
- ...
Grz. Jeroen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: In welke auto past een enduro
« Reactie #29 Gepost op: 20-06-2011, 10:42 »
we zouden natuurlik een stichting kunnen oprichten. deze stichting heeft als doel het promotoen van het offroad rijden, of code groen.  De stichting heeft een aantal 2e hands busjes in zijn bezit, die met promotiemateriaal naar allerlei offroad evenementen en crossbanen rijden. Die stichting heeft ook donateurs. die donateurs betalen elke maand een bedrag aan de stichting. Verder zijn deze donateurs ook vaak vrijwilliger die de promotiematerialen naar de evenementen willen rijden. Iemand moet het doen. (en in zo'n busje past ook wel een motor, als je die toevallig mee zou willen nemen naar zo'n evenement) Om er voor te zorgen dat er voldoende materiaal en busjes op de evenementen en crossbanen zijn, is er een agenda/rooster waarin deze vrijwilligers aangeven zo vriendelijk te zijn de spullen naar het evenement te willen rijden .  Het grappige van de stichting is dat het net lijkt alsof er een verband is tussen de hoogte van de donateusbijdrage en de het aantal keren dat het busje bestuurd wordt. Donateurs die vaker promotiematerialen wegbrengen doneren grotere bijdragen dan donateurs die af en toe naar een offroad evement gaan. Omdat er zoveel verschillende bestuurders zijn van de busjes, wordt bij de belanstindienst gebruik gemaakt van de afkoopregeling van bijtelling van 300,- per busje per jaar.   
offroadmotorloos. even.