Een hall sensor, of hall schakelaar moet ik eigenlijk zeggen heeft een voedingsspanning nodig. Dus een + en een -. De benodigde voedingsspanning hangt af van de gekozen hall schakelaar. De hall schakelaar heeft een transistor uitgang met open collector. De emitter van de transistor ligt aan de -. Dit betekend dus dat de uitgang naar de - geschakeld wordt. Wat je dus eerst moet bekijken of 1 van de draden van de reed schakelaar op de Cordo aan de min van de batterij zit. Als dit zo is kan je het andere draad aan de uitgang van de hall schakelaar zetten. Het draad wat aan de min van de batterij zit knoop je aan het frame als massa. Nu kan je de voedingssdraden van de hall schakelaar aan je accu van je motor koppelen ( eventueel via een lineaire regulator).
Ik realiseer mij dat dit misschien zo beschreven ingewikkelder klinkt dan het werkelijk is. Ik zal het van de week wel even uittekenen.
Ben zelf met een mini tripcomputer bezig speciaal voor gebruik op de motor in combinatie met papieren roadbook. De print is klaar, de software is geschreven en het front is ontworpen, ik moet nu alleen nog debuggen en testen. De teller telt tot max 99,9Km en kan door 1 drukknopje op het stuur eenvoudig op 0 gezet worden. Doel is compact en robuust.
Gr.
Jeroen