Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Bilstain, is dat vrij toegankelijk eigenlijk?  (gelezen 3536 keer)

Offline member

• Member
  • *
Bilstain, is dat vrij toegankelijk eigenlijk?
« Gepost op: 27-06-2011, 12:29 »
zeg, dat Billstain, is dat vrij toegankelijk, kun je daar zomaar naartoe? Of draait het echt om evenementen?

Kom niet echt wijs uit de site http://www.rdmcbilstain.be/

Offline member

• met Ie Ee
Re: Bilstain, is dat vrij toegankelijk eigenlijk?
« Reactie #1 Gepost op: 27-06-2011, 12:33 »
Vrij toegankelijk
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

« Reactie #2 Gepost op: 27-06-2011, 12:33 »
Ja hoor, gewoon 16 euro entree betalen en dan mag je er rijden. Ook met motoren zonder kenteken want het is eigen terrein van de vereniging.
Wel even bellen of zo van te voren of er geen evenement is. Dan kan het er druk zijn maar vaak mag je er dan toch nog rijden.
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

• Member
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 27-06-2011, 12:35 »
cool! Dan ga ik er de komende week een keer naartoe denk ik. Ik rij nu veel door natuurgebied de Maashorst (tussen Oss, Uden en Schayk enzo, "slabroek" noemen sommigen het ook wel, maar daar mag je natuurlijk eigenlijk niet komen

Offline member

« Reactie #4 Gepost op: 27-06-2011, 12:37 »
Ik rij nu veel door natuurgebied de Maashorst (tussen Oss, Uden en Schayk enzo, "slabroek" noemen sommigen het ook wel, maar daar mag je natuurlijk eigenlijk niet komen
Dan moet je daar ook niet komen..... Maar in dat gebied zijn ook nog veel wel berijdbare wegen hoor....

Offline member

• Member
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 27-06-2011, 12:43 »
Dan moet je daar ook niet komen..... Maar in dat gebied zijn ook nog veel wel berijdbare wegen hoor....

jawel dat weet ik wel maar het leukste zijn natuurlijk de Mountainbike paden, en de zandverstuivingen....

Ik kwam trouwens onlangs een boswachter tegen en die deed er niet eens moeilijk over "ja al je wandelaars ziet, dan moet je gewoon een andere kant op rijden" zei hij. en "als je maar niks stuk maakt". Hij was op dat moment vooral aan het controleren op vuurtje stokers, want het was toen nogal droog. Uitgebreid praatje gemaakt met de man. Dat we maar met z'n tweeën waren en niet echt aan het "crossen" maar mee aan het "offroaden" dat scheelde denk ik ook.

Offline member

« Reactie #6 Gepost op: 27-06-2011, 14:12 »
Ja hoor, gewoon 16 euro entree betalen en dan mag je er rijden. Ook met motoren zonder kenteken want het is eigen terrein van de vereniging.
Wel even bellen of zo van te voren of er geen evenement is. Dan kan het er druk zijn maar vaak mag je er dan toch nog rijden.

16 euro?  Ik betaalde kortgeleden nog 12 euro per motor voor een dag.
Om met de camper daar te overnachten moest ik er nog 30 (!) euro's bijlappen.
Arjan was vrijdagavond laat op de parkeerplaats wezen overnachten (ook met camper) voor de ingang;dat kostte niets :-X

Offline member

« Reactie #7 Gepost op: 27-06-2011, 14:25 »
Ik ga er ook a.s. weekend naar toe om een training te volgen............
Ik was nog even kwijt of je er ook al goed voor de poort kon neerzetten...., maar dan ga ik er ook al vrijdag avond naar toe denk ik.

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

« Reactie #8 Gepost op: 27-06-2011, 18:22 »
16 euro?  Ik betaalde kortgeleden nog 12 euro per motor voor een dag.
Om met de camper daar te overnachten moest ik er nog 30 (!) euro's bijlappen.
Arjan was vrijdagavond laat op de parkeerplaats wezen overnachten (ook met camper) voor de ingang;dat kostte niets :-X
Misschien was het idd wel 12 euro. Ik heb er iig niet wakker van gelegen  :D

Offline member

« Reactie #9 Gepost op: 27-06-2011, 19:45 »
Ik kwam trouwens onlangs een boswachter tegen en die deed er niet eens moeilijk over "ja al je wandelaars ziet, dan moet je gewoon een andere kant op rijden" zei hij. en "als je maar niks stuk maakt".

Nou, ik kwam ooit z'n collega tegen in de buurt van Slabroek en die keek al afkeurend op een van de legale paden...

Toch een beetje oppassen daaro.

Offline member

« Reactie #10 Gepost op: 03-07-2011, 21:34 »
Zo weer terug uit Bilstain.
Weekendje training gevolgd (bij Stefan) en weer veel bij geleerd. Praktische uitvoering van het geleerde wilde nog niet altijd even goed lukken, dus daar moet ik dan nog aan werken. Paar bodem en modder onderzoekjes gedaan, en ook 1x motor boven aan de heuvel en ikzelf beneden  ::)

Maar al met al geen schade (behalve het ego dan), en moe maar voldaan vandaag lekker vroeg m'n nest in.

Offline member

• Member
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 05-07-2011, 13:15 »
Zo weer terug uit Bilstain.
Weekendje training gevolgd (bij Stefan) en weer veel bij geleerd. Praktische uitvoering van het geleerde wilde nog niet altijd even goed lukken, dus daar moet ik dan nog aan werken. Paar bodem en modder onderzoekjes gedaan, en ook 1x motor boven aan de heuvel en ikzelf beneden  ::)

Maar al met al geen schade (behalve het ego dan), en moe maar voldaan vandaag lekker vroeg m'n nest in.

Heej vertel 's wat meer? Wat voor dingen beleef je daar zoal? Ik wil er graag een keer met de DR800 naartoe... is dat te doen? Heb je foto's enzo?

Offline member

« Reactie #12 Gepost op: 05-07-2011, 14:21 »
Het is er heel technisch met moeilijke klimmetjes en hele smalle singletrials en zo. Snelheid zit er daar sowieso niet in. Een DR800 is daar niet echt geschikt. Je kunt er wel een beetje rondrijden, maar ik zou niet graag zo'n dikke DR tegen een steile heuvel met wortels en grote stenen oprijden.

Offline member

« Reactie #13 Gepost op: 05-07-2011, 14:29 »
Denk dat de 'gangbare' paden voor de zwaardere motoren snel gaan vervelen.
Het heel erg stenig, en de hellingen zijn vaak erg tricky door wortels en stenen.

Als je echt goed kunt rijden zou het misschien nog wel lukken (en mogelijk nog wel makkelijker als met zo'n enduro machine), maar 1 valpartij en je hebt een flinke bak schade te pakken.

Offline member

« Reactie #14 Gepost op: 08-07-2011, 22:00 »
Ik vind bilstain op mijn dr800 redelijk te doen.....
Je moet alleen geen waarde hechten aan je plastic, want dat gaat daar echt naar de knoppen als je `m neerlegt.
De weersomstandigheden spelen een grote rol in bilstain > na regen zijn de hellingen met en zonder stenen spekglad door de vette klei.

Ik weet niet wat je niveau is, maar raad het af als het je eerste offroad ervaring word. En áls je gaat, ga dan met meerdere mensen.

greetz sander
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR