vergeet niet dat het hier een project betrefd waarbij de TU behoorlijk wat effort levert. Die hebben ook goed ervaringen op gedaan in de solar challenges.
225km zullen ze wel redden, daar word nu alles op gebeouwd zoals het lijkt. En ze zijn er nu alweer 1 a 2 maand mee bezig. Volg het al een tijdje op twitter.
Coronel heeft er vertrouwen in. Ik denk dat dit zelfs nog beter gaat functioneren dan de ellende met variomatic in de buggy. Verder zijn ze met accupack toch wel flexibel. Klein pakketje op de "eenvoudiger" etaapes en zwaar longlasting pakket op de zware lees duin etappes.
Dat de buggy zwaarder word speelt natuurlijk ook mee, echter het vermogen gaat ook drastisch omhoog naar omgerekend 260pk! Natuurlijk is dit piekvermogen en heb je nodig een lange hoge duin op te komen. Een benzine motor vindt dat ook niet fijn om op een duin afgewurgt te worden. Je schakelt iig een heleboel componenten uit van een vebrandingsmotor. (oa smering, koeling, stof, dichtzittende luchtfilters) en geen versnellingsbak meer.
Ik zie het wel zitten als ze de logistiek van de accupacks maar op orde hebben.