Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Geluid Produro op XTZ 750  (gelezen 2664 keer)

Offline member

• Zet maar gauw je helm weer op!
Geluid Produro op XTZ 750
« Gepost op: 20-07-2011, 22:22 »
Hallo beste lezers,
ik heb het snode plan opgevat om dit najaar mijn eerste OTR rit te gaan rijden op mijn trouwe Super Ténéré.
Dit brute stalen ros is al tien jaar voorzien van een Laser Produro dempert.
Als ik straks mijn voorbereiding op geheel eigen wijze heb afgerond en ik met de zenuwen in de hoogste versnelling aantreed voor de keuring, wil ik natuurlijk wel een goedkeurend knikje en kunnen doorrijden.

Nu komt de vraag komen de vragenb(jemig wat een lange introductie voor zo'n simpele vraag)
Hoeveel Db produceert een Produro/XTZ combinatie? Wie heeft hier ervaring mee? Waar kan ik dit betrouwbaar en vergelijkbaar met de gangbare otr keuringsmethoden laten doen?
Kan ik hier een Db killer op ploffen indien nodig of moet ik opzoek naar een originele dempert?
Iemand nog andere goeie ideeeeeeeen? Hellup!

As je maar niet falt!

Offline member

Re: Geluid Produro op XTZ 750
« Reactie #1 Gepost op: 21-07-2011, 21:53 »
ik weet dat er twee verschillende produro uitlaten bestaan, één streetlegal en ander niet.
Het scheelt er maar net aan welke je hebt.... met die open pijp is er minimaal een dB killer nodig.
Meestal zijn je buren een aardige graadmeter.(of woon je in de polder?)
Als hij niet buitensporig hard is (vergeleken met andere motoren), zou ik het gewoon wagen.
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

« Reactie #2 Gepost op: 22-07-2011, 07:49 »
Mensen die achter mij rijden gaan spontaan oordoppen kopen, is dat een aanwijzing?

Als ik me goed herinner was de niet street legal versie een paar tientjes goeiekoper. Denk dat ik die guldens beter niet had verdrinken, had me nu weer gescheeld.

Iemand een idee waar ikeen DBkiller zou kunnen halen (passen/proberen/geluidmeten)

Inmiddels denk ik dat ik iig naar de lokale crossbaan (Rutten) ga tijdens een wedstrijddag, neem aan dat ik dan ook een meting kan laten doen.
As je maar niet falt!

Offline member

• KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 22-07-2011, 07:51 »
We hebben tijdens een Appie rit wel eens een bodem van een bierblikje geperforeerd met een priem, en die met een slangeklem om het uiteinde van de demper geknoopt. Had goed effect op het geluid!

Offline member

« Reactie #4 Gepost op: 22-07-2011, 08:01 »
Mmm...
As je maar niet falt!

Offline member

« Reactie #5 Gepost op: 22-07-2011, 08:39 »
Mensen die achter mij rijden gaan spontaan oordoppen kopen, is dat een aanwijzing?

Iemand een idee waar ikeen DBkiller zou kunnen halen (passen/proberen/geluidmeten)

www.rallyadventureshop.nl  hier kan je een DB dawg kopen

dB Dawg - Rally Adventure Shop
[Site populariteit rank: #10,334,892] www.rallyadventureshop.nl/nl/producten/dB-Dawg.php - In cacheVergelijkbaar
U heeft dit openbaar een +1 gegeven. Ongedaan maken
De revolutionaire dB Dawg past in de huidige uitlaat en verlaagt het geluid van uw machine met ongeveer 6dB, in sommige gevallen zelfs 10dB.
offroadmotorloos. even.

Offline member

« Reactie #6 Gepost op: 22-07-2011, 10:00 »
Broerlief kan toch wel een mooi RVS DB-killertje voor je fabrieken?

Offline member

« Reactie #7 Gepost op: 22-07-2011, 10:34 »
Hoi,

Heb nog wel een goedwerkende DB-killer voor een ProDuro liggen. Die demper gaat namelijk nooit meer op mijn brommer wegens niet hervulbaar, dus flikker ik 'm eerdaags toch weg. Als jij wat hebt aan die DB-killer schroef ik die d'r ff uit.

Offline member

« Reactie #8 Gepost op: 22-07-2011, 10:51 »
@DaBit: Vast en zeker wel, maar mijn RVS-broer zit nu nog in IJsland, en iets wat al bestaat en werkt hoeven we niet zelf uit te vinden...

@Zeeuwse Klei: Zeer gaarne! Ik PB u spoedig!
As je maar niet falt!

Offline member

• Member
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 26-07-2011, 18:46 »
104 db geeft die weer tijdens een geluidskeuring. Tenminste dat  was bij de eerste keren dat er geluidsmetingen werden gedaan op een ritje van AK. Op mijn XTZ 750 met een produro.

Offline member

« Reactie #10 Gepost op: 27-07-2011, 08:00 »
Oei, 10 Db er af lijkt me nog niet eenvoudig...
As je maar niet falt!

Offline member

« Reactie #11 Gepost op: 27-07-2011, 20:36 »
ligt bij siccema sails in roodeschool nog een 2 hans gekeurde stille produro vaak zij zij niet zo duur met deze dingen.

Offline member

« Reactie #12 Gepost op: 29-07-2011, 21:51 »
Waar kan ik dit betrouwbaar en vergelijkbaar met de gangbare otr keuringsmethoden laten doen?

Hoi Giel,

Als je wilt kan ik je wel eens meten volgens de enduro-methode, zowel met als zonder dB-killer. Ik heb ook nog wel een lijstje met zuigersnelheden / toerentallen maar geloof dat de XTZ daar niet op voorkomt :)

Offline member

« Reactie #13 Gepost op: 29-07-2011, 22:32 »
Waar/wanneer zou dit kunnen gebeuren Noppy?
Geen haast mee, maar voor je het weet is het najaar/staan de OTR ritten voor de deur.
As je maar niet falt!

Offline member

« Reactie #14 Gepost op: 30-07-2011, 07:27 »
Oh, een keer op een avond, waarbij we nog twee uur licht nodig hebben. Heb namelijk geen verlichting op die meter zitten. Tweede helft augustus kan misschien, maar ben druk met de voorbereidingen voor Roemenië.