AllRoad-Forum > All-Road Equipment

levensduur ketting

(1/3) > >>

adriaan:
Hij is er af, mijn DID X-ring ketting. Hij ging er op bij km- stand 62.200  en nu is de km stand 110.574. Is dat goed of niet? De dealer vond dat hij de bussen en schakels wel eens slechter had gezien. Dit ondanks twee maal Lapland, spanje heel veel offroad ritten en file rijden. Nu willen jullie natuurlijk het geheim weten. Iedere dag zet ik hem op een bok en smeer ik hem met versnellingsbak olie. Kost ongeveer 1 minuut. Ben benieuwd of deze ook zo lang mee gaat. Deze ketting versleet trouwens wel ongeveer 4 voortandwielen ( 2 x 17 en 2x 16 tands,en twee achtertand wielen(46 en 45).

Ad

Ferd:
Da's een behoorlijk stukkie tuffen wat je met die ketting hebt gedaan Ad..... Ik kom momenteel geloof ik gemiddeld aan de 9000 km gemiddeld (inmiddels de 4e ketting, eentje (de standaard Honda) had ik "normaal"versleten, de tweede kreeg een te groot voortandwiel, de derde probeerde zich in Finland in diverse bochten te wringen en de vierde houd het inmiddels alweer een tijdje vol, maar gaat de 50000 ook niet halen!)

Groet!

Rogier:
50.000 km met een ketting  [smiley=clap.gif] [smiley=clap.gif] misschien moet ik de mijne ook iets regelmatiger smeren. Neem me wel altijd voor om dat om de 500km te doen, maar of dat lukt?

Jochen:
Ik was pas na 21.931km m'n voortandwieltandjes kwijt.

Het voortandwiel was vanuit de dealert verkeerd om gemonteerd, maar desondanks heeft hij het toch nog zo lang uitgehouden.

Ik gebruik wel een ScottOiler en zet hem lekker vet, beschermd niet alleen de ketting, maar ook de achterkant van de motor tegen roest (en straks pekel)  ;)

mbaars:
Sorry Ad, maar ik vind dat niet NORMAAL!  ;)

Elke meter over de 20.000km is voor mij een bonus...

Wat trouwens nieuw voor mij is dat jullie bij versleten tandwielen deze gewoon vervangen en doorgaan met de originele ketting.... Bij mij is eigenlijk altijd de ketting de beperkende faktor, behalve dat akkefietje in Finland  met  gebroken tanden op een aluminium tandwiel na 10.000km....

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie