Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM en de toekomst  (gelezen 3349 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 23
Re: KTM en de toekomst
« Reactie #15 Gepost op: 04-08-2011, 11:38 »
Had stiekem gehoopt dat ze misschien toch wel een 690 Adventure zouden gaan maken.

 :stupid:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: KTM en de toekomst
« Reactie #16 Gepost op: 05-08-2011, 14:40 »
LC4 Adventure rijwielgebeuren met een 650-800cc V-twin erin die 70pk eruit poept en genoegen neemt met een liter benzine op de 20km bij normaal doortokkelen, dat moeten die mannen maken. Drooggewicht van 150-160kg moeten ze kunnen redden zonder al te exotisch spul. En graag met een 25+ liter tank en dat vrijwel onbreekbare kuipje van de LC4Adv

Dan heb je een mooi maatje tussen 690E en LC8 in. Magoed, de komende 300 jaar mag ik nog wel door blijven dromen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: KTM en de toekomst
« Reactie #17 Gepost op: 05-08-2011, 14:46 »
Is de huidige 690 niet net zo goed als een twinnetje in die 700cc groote?
Dan ben je er al met de huidige 690 enduro met eventueel een kuipje er op.
KTM kennende zal een 700cc twin ook naar de 100 pk toe gaan :) Maar dan wat minder koppel als de huidige lc8en.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: KTM en de toekomst
« Reactie #18 Gepost op: 05-08-2011, 17:03 »
Die 100pk uit 700cc wil ik nou net niet, want daar krijg je ook weer een achterbrug voor 100pk bij kado, dikke kettingen, zware wielen, achterbanden in de maten 150/xx/xx, een benzineverbruik van 1:16, etc.
Maak de kleptiming maar lekker niet al te agressief en laat dat blok maar mooi 65-70pk leveren. Heb je een mooi breed koppel en word alles weer net een tikje lichter kwa gewicht. En 65-70pk in een licht rijwielgedeelte komt toch aardig hard van z'n plek...

690-blok zal vast wel goed genoeg zijn. Nooit op gereden. Maar dan nog is dat V-twin blokje bij vergelijkbare specs amper 5kg zwaarder (extra cylinder+kop+zuiger word deels gecompenseerd door lagere benodigde vliegwiel/balansasmassa), loopt het waarschijnlijk net wat mooier rond, slijt het bij dezelfde materiaalbelasting wat minder.
En de potentiele groep kopers is simpelweg groter. Zo'n LC4-690 Adventure is een liefhebbersfiets, een twin kan meedoen tegen de F800GS/Tiger 800XC/etc. en alle vergelijken glansrijk winnen (behalve prijs dan).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: KTM en de toekomst
« Reactie #19 Gepost op: 08-08-2011, 14:32 »
LC4 Adventure rijwielgebeuren met een 650-800cc V-twin erin die 70pk eruit poept en genoegen neemt met een liter benzine op de 20km bij normaal doortokkelen, dat moeten die mannen maken. Drooggewicht van 150-160kg moeten ze kunnen redden zonder al te exotisch spul. En graag met een 25+ liter tank en dat vrijwel onbreekbare kuipje van de LC4Adv

Dan heb je een mooi maatje tussen 690E en LC8 in. Magoed, de komende 300 jaar mag ik nog wel door blijven dromen.

De oude Adventure was idd de enig echte alleskunner.
Ruim voldoende power, laag verbruik (1:20), grote tank, laag gewicht en bulletproof!.

Het verbaasd me dat zelfs Aprilia met dat prachtige V-twinnetje geen Adventure beater heeft willen (of kunnen) maken.

De markt lijkt idd te klein. Zelfs hier op het forum is het aantal beperkt :-(

Hoewel ik net op onderstaande site terecht kom......
http://bikerholic.com/2010/04/02/aprilia-tuareg-adventure-tourer-rumoured-to-be-close-to-production/
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: KTM en de toekomst
« Reactie #20 Gepost op: 08-08-2011, 14:42 »
Maar ja dat was in april 2010.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: KTM en de toekomst
« Reactie #21 Gepost op: 08-08-2011, 15:56 »
De LC4 Adventure is inderdaad uniek. Het kost heel wat uurtjes en centjes om een willekeurige andere brommer op dezelfde specs te krijgen.

Het LC4 blok wat erin hangt voldoet echter niet. Blok is onbeschoft lekker voor een dagje feestvieren. Maar de betrouwbaarheid laat toch te wensen over, en dat de brommer op de middenbok achteruit loopt als je gas geeft schrikt ook een hoop volk af.
Daarom zou ik d'r graag een niet al te ver getuned V-twinnetje in willen hebben. Loopt mooier rond (zeker een 90-graden V-twin), is niet heel veel zwaarder dan een eencylinder, kan nog steeds onbeschoft leuk zijn, en de belasting van het materiaal is toch een stukje lager. Maar d'r zullen er hier genoeg het niet met me eens zijn.

Die Tuareg zie ik niet komen. Maar een keertje de slijptol in een Dorsoduro zetten lijkt me nog wel wat. :D


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: KTM en de toekomst
« Reactie #22 Gepost op: 08-08-2011, 19:07 »
Het LC4 blok wat erin hangt voldoet echter niet. Blok is onbeschoft lekker voor een dagje feestvieren. Maar de betrouwbaarheid laat toch te wensen over, en dat de brommer op de middenbok achteruit loopt als je gas geeft schrikt ook een hoop volk af.

Ooooops, aaaaaauh, tegen het verkeerde been ;-)
Die betrouwbaarheid is juist een van de sterke punten!
Maar meer zeg ik niet.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: KTM en de toekomst
« Reactie #23 Gepost op: 08-08-2011, 20:04 »
Ooooops, aaaaaauh, tegen het verkeerde been ;-)
Die betrouwbaarheid is juist een van de sterke punten!
Maar meer zeg ik niet.
idd
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: KTM en de toekomst
« Reactie #24 Gepost op: 08-08-2011, 21:26 »
'k zei toch al: er zullen er genoeg het niet met mee eens zijn?  :D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 23
Re: KTM en de toekomst
« Reactie #25 Gepost op: 10-08-2011, 11:10 »
Ik heb er zeer, maar dan ook zeer serieus overwogen om mijn XTZ ervoor in te ruilen. Wat ik jammer vind is dat je geen nieuwe kan kopen. Je moet bij de meeste na tweede hands aanschaf direct de revisie insturen en het bigend lager laten vervangen.(Allemaal rond de 40 k gelopen). En KTM's worden door een specifiek publiek gekocht dat gebruik maakt van de mogelijkheden van die machine. Anders dan bij bijvoorbeeld veel XT660Z's die veel vaker op straatbanden te zien zijn.
 
Een 690 met kuip en dikke tank (wat mijn 2e plan was), werd me afgeraden door dat clubje in Vaassen omdat ik zo veel snelweg rij  :( .
 
Dus nu maar gewoon de XTZ750 met al z'n gewicht oplappen en gaan.
Als er een nieuwe, kleine adventure komt zoals hierboven beschreven, dan stop ik met eten, ga ik nooit meer stappen, verkoop ik mijn motor en zal elke cent opsparen voor die machine. (Rond de € 10.000,- zal hij dan gaan kosten vermoed ik)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: KTM en de toekomst
« Reactie #26 Gepost op: 10-08-2011, 18:43 »

Dus nu maar gewoon de XTZ750 met al z'n gewicht oplappen en gaan.


Kan je ook bijna alles mee, kost alleen wat meer zweet af en toe  8) (Heb er 9 jaar 1 gehad)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: KTM en de toekomst
« Reactie #27 Gepost op: 12-08-2011, 19:25 »
Tijdens het zoeken naar wat epubjes kwam ik nog een crossblad tegen met een artikel over de 350exc.... alles wat je wil weten. Je moet wel even geduld hebben, de pdf is in hires en 151 MB.