Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Bikershome Tajikistan 2012, met Peter Buitelaar  (gelezen 4267 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Bikershome Tajikistan 2012, met Peter Buitelaar
« Gepost op: 11-08-2011, 13:13 »
Bikershome heeft een Mega Tour in de planning.
 
Deze reis wordt gereden in 2012 en 2013 met 10 deelnemers.
Start is in Luxemburg, dan via Turkije naar reisdoel Tajikistan en via Kazachstan Rusland terug naar Europa.
De hele reis duurt circa 8 weken en wordt begeleid door Peter in de 4x4 pick-up truck.
Iedere deelnemer draagt onderweg zorg voor zijn eigen motor, benzine, visas, inentingen, kampeerspullen, eten, drinken, etc.
Het precieze verloop van de route staat nog niet vast en word onderweg bepaald door de gehele groep.
Voor het merendeel rijden we over "normale" wegen en is prima door bv Yamaha XT660 of BMW 1200GS te doen.
Prijs is weer typisch Bikershome: 56 dagen 4x4 support voor 995 euro pp.
 
 
Voordelen van 4x4 support:
1. Je bagage wordt vanaf Luxemburg vervoerd door de support auto. Max 25kg pp.
2. In geval van motorproblemen gaat je motor achterop en rij je mee in de 4x4 naar de eerstvolgende garage.
3. Mocht je onverhoopt ten val komen staat hulp gelijk naast je.
3. Gereedschap, compressor, coolbox, zijn standaard aanwezig in de 4x4.
4. De pick-up vervoerd 200 liter reserve benzine voor de groep.
 
Ben je een ervaren motorreiziger m/v, heb je een geschikte motor, met een actieradius van ongeveer 350km, en heb je zin in avontuur?
Stuur dan een mailtje naar pbuitelaar@gmail.com
There's no place like home... the desert!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Bikershome Tajikistan 2012, met Peter Buitelaar
« Reactie #1 Gepost op: 08-02-2012, 13:18 »
Ondanks dat in de tekst duidelijk vemeld staat wat er geboden wordt komen er toch regelmatig mails bij me binnen met allerlei vragen over wat de reis kost(€995 pp), waar men visa kan halen(op ambassades), en voor welke landen(beslissen we onderweg), of er vaccinaties nodig zijn(GG&GD), welke kofferset het beste is(persoonlijke keus), bandenkeuze(all-road), of er speciale aanpassingen aan de motor nodig zijn(nee), hoe duur benzine onderweg is(goedkoop), of we kamperen of in hotels overnachten(bepaald het weer), of er overal goede motorolie te koop is(vast wel), etc. 
 
Deze reis is voor motorrijders die zelf initiatief tonen, die zelf toch al van plan waren die kant op te gaan, die geen adviezen nodig hebben, die het allemaal prima zelf kunnen. MAAR... die het wel op prijs stellen dat er een volgauto is voor geval van nood EN om 25kg van hun bagage EN 20L reservebenzine in te kunnen vervoeren.
 
Op zoek naar het onbekende!
 
Vriendelijke groet,
Peter Buitelaar
Ouarzazate
Marokko
There's no place like home... the desert!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Bikershome Tajikistan 2012, met Peter Buitelaar
« Reactie #2 Gepost op: 08-02-2012, 14:34 »
Het lijkt wel alsof je in het onderwijs zit.....lezen kunnen ze niet meer tegenwoordig
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Bikershome Tajikistan 2012, met Peter Buitelaar
« Reactie #3 Gepost op: 09-02-2012, 20:22 »
edit, geen discussie voor ogen
 
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Bikershome Tajikistan 2012, met Peter Buitelaar
« Reactie #4 Gepost op: 09-02-2012, 21:14 »
Waar is die €995 dan voor?
 
Dat staat toch duidelijk in de eerste tekst....?!?

1. Je bagage wordt vanaf Luxemburg vervoerd door de support auto. Max 25kg pp.
2. In geval van motorproblemen gaat je motor achterop en rij je mee in de 4x4 naar de eerstvolgende garage.
3. Mocht je onverhoopt ten val komen staat hulp gelijk naast je.
3. Gereedschap, compressor, coolbox, zijn standaard aanwezig in de 4x4.
4. De pick-up vervoerd 200 liter reserve benzine voor de groep.
 
Voor €17.50 pp per dag is men zo verzekerd van directe hulp wanneer dat het meest nodig is. Mensen die dat te veel vinden gaan toch gewoon lekker zelf op pad.
 
Niet iedereen heeft vrienden met een 4x4 die gratis 8 weken mee wilt rijden.
 
En het idee om onderweg een 4x4 te huren "in gebieden waar het handig is" klinkt leuk maar;
- Dat betekent dat je de overige dagen/weken van de reis met 25kg extra bagage rondrijd EN een jerry-can met 20L benzine op schoot.
- Daarbij: Zie maar iemand te vinden onderweg.
- En wie weet is die "iemand" nadat je hem betaald hebt de volgende dag ineens verdwenen, en je bagage daarmee ook.
 
Al ben je erg goedkoop ivg sommige anderen die dan wel weer meer regelen.
Er zijn motorrijders die niet zo nodig alles geregeld willen hebben. En er zijn er denk ik maar weinigen die daar €15000 voor hebben klaarliggen.
 
Ik doe dit niet voor het geld... dan kan ik beter in Marokko blijven en daar mijn tours doen. Is veel eenvoudiger, alles staat hier klaar. Tracks zijn bekend, hotels en bivouacs ook. En ik ben aan het eind v/d week weer thuis.
Het gaat mij ook om het avontuur en de drang om weer eens iets nieuws iets onbekends te doen.
Reizen zit me in het bloed.
 
Vriendelijke groet,
Peter
There's no place like home... the desert!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: Bikershome Tajikistan 2012, met Peter Buitelaar
« Reactie #5 Gepost op: 09-02-2012, 21:19 »
Ik vind dat in de shophoek iemand zijn business niet hoeft te verdedigen. Je neemt de dienst of zaak af of niet.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Bikershome Tajikistan 2012, met Peter Buitelaar
« Reactie #6 Gepost op: 09-02-2012, 22:06 »
Dank je wel Marcel. Klopt helemaal.
Toch ben ik altijd bereid om een en ander uit te leggen als er vragen of opmerkingen zijn.
 
Hier een voorbeeld van mijn antwoord op een van de mails die binnenkomen.
Iemand die vraagt of hij mee kan op de tajikistan Tour,
 
Zeker weten dat je mee kunt. Maar eerst moeten we 10 rijders vinden die 8 weken de tijd hebben voor dit avontuur.
Er zijn tot nu bij lange na niet genoeg mensen om de reis doorgang te laten vinden.
 
Daarom zou het goed zijn als er reakties komen van van mensen zoals jij die niet alleen dromen van deze reis maar het ook werkelijk willen... die 2 maanden oost-azie wel zien zitten... en er de tijd voor hebben... en het geld... en een motor.
Tja, haha, dat laatste... ik heb zelfs reakties van mensen gekregen die mailden absoluut mee te willen EN er de tijd voor hadden... maar nog geen motor en geen rijbewijs hadden! Ongelooflijk.
Mij ervaring is inmiddels dat de drang naar avontuur overal aanwezig is maar dat slechts weinigen er ook toe komen om hun dromen waar te maken.
 
Wat avontuur en vrijheid betreft hoef ik zelf nergens heen te reizen. Net buiten de stad begint hier het off-road paradijs. Alles kan en alles mag, zolang je maar niet door andermans tuintje heenploegt. In dorpjes staan kinderen je vaak toe te juigen alsof je een Paris-Dakar rijder bent, wat een verschil met Europa...
Ik speur op het internet wel eens naar foto's van andere landen en vind dan prachtige plaatjes van bergen pistes canyons zandduinen etc maar dan realiseer ik me ineens weer dat ik er middenin zit.
Die reis naar Tajikistan is ook voor mij veelal onbekend terrein, maar... als ervaren reizigers maakt het niet uit waar of in welk land de route ligt, we vinden 'm altijd wel. Dat is ook deel van de lol... ontdekken, mooie plekjes vinden, contact met andere culturen, eten eten wat je onbekend is, ervaren dat "anders" ook kan, dat een totaal verschillende aanpak ook werkt.
 
Vriendelijke groeten,
Peter
There's no place like home... the desert!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Bikershome Tajikistan 2012, met Peter Buitelaar
« Reactie #7 Gepost op: 12-02-2012, 09:38 »
edit, terechte correctie
 
 Dit is een shoptopic, geen discussietopic. Wil je je ongenoegen uiten doe dat dan rechtstreeks naar de aanbieder. De opmerking die jij maakt is van toepassing op alle reisaanbieders, dus als je dat niet bevalt moet je vooral zelf op pad

Offline member

  • *****
  • Berichten: 158
Re: Bikershome Tajikistan 2012, met Peter Buitelaar
« Reactie #8 Gepost op: 12-02-2012, 15:05 »
Is niet mijn bedoeling hier iets aan te vallen o.i.d. maar vroeg me eerlijk af waar




Tja wat Marcel al zei :P!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Bikershome Tajikistan 2012, met Peter Buitelaar
« Reactie #9 Gepost op: 13-02-2012, 09:07 »
Is niet mijn bedoeling hier iets aan te vallen o.i.d. maar vroeg me eerlijk af...

[Een hele lelijke venijnige tekst, waarvan ik besloten heb je die maar in PB toe te sturen.]

Ik vraag me af wat het nut is van deze vragenstellerij; hij oogt onschuldig, maar kan heel anders uitpakken.

Leven en laten leven...


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Bikershome Tajikistan 2012, met Peter Buitelaar
« Reactie #10 Gepost op: 13-02-2012, 12:03 »
Eens met noppy zijn reactie, pakt anders uit dan bedoeld. Zal teksten verwijderen en hoop de prettige sfeer op dit forum niet te hebben aangetast.
 
Excuus ook aan Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Bikershome Tajikistan 2012, met Peter Buitelaar
« Reactie #11 Gepost op: 13-02-2012, 21:12 »
Oke. Geaccepteerd!
 
En dank aan de anderen voor jullie ondersteunende woorden. Sjoukran!
 
 
 
Terug naar de aard van de oproep: Wie heeft er zin & tijd om mee te gaan....?
10 rijders en we gaan van start!

Ik hou Juni Juli en Augustus zowiezo vrij voor deze reis. Mochten er voor nu niet genoeg liefhebbers zijn dan stellen we het uit tot 2013... als de Maya's dat toelaten. haha

Mvrgr,
Peter.
 
 
 
There's no place like home... the desert!