Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tuareg 2012 18-26 maart  (gelezen 69603 keer)

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #120 Gepost op: 08-12-2011, 19:01 »
Das mijn tactiek!!!

Beter goed gestolen dan...
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #121 Gepost op: 08-12-2011, 19:13 »
Jij bent de persoon die het op karakter doet,
en dan je buitengewone rij techniek maken conditie overbodig. :-X 
 
Op aanraden me nu dan toch eens druk gemaakt en een eerste sessie in de gym gedaan. Nulpunt van mijn conditie bepalen.. Een uurtje later stond ik weer buiten, conclusie: mijn conditie is 'off the charts' ... Lol

Vraag me af hoe ik tot op heden mijn ritjes heb kunnen rijden als ik die trainer mag geloven, gelijk had hij trouwens wel. Nog nooit duizelig geweest van een beetje beweging maar na 10 minuutjes warm up hardlopen was het 'cross circuitje' na een kwartiertje 'gelukkig' onderbroken... Even zitten.. Voelde me een oude vent maar kon even niet meer staan.. 5 minuutjes later maar weer het laatste stukje geprobeerd maar ik was echt even op.. Uitlopen , douchen en klaar.

Stap 1 is gezet.. Conditie nu minus 10 van 100, dus nog 3 maandjes om op 110% te komen ;)

Tuareg, ik kom eraan!
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #122 Gepost op: 10-12-2011, 08:38 »
hier nog zo'n oen die toch maar een abbo op de sportschool heeft genomen (voor 3 maandjes, niet overdrijven natuurlijk). woensdag voor de 4de keer geweest en er komt langzaam weer wat schot in. 6,5 km in 30 min afwisselend 10, 12 en 13,5 per uur. (ik ga harder lopen als ik moe wordt om maar sneller klaar te zijn) week ervoor begonnen met 3 km met moeite, dus de progressie is nu nog leuk. haha straks allemaal aan de start met sixpack en dikke spierballen? doelstelling is in elk geval om tot aan maart 3 keer in de week 1,5 uur te sporten, waarvan minimaal de helft conditie.
ik vind het wel motiverend dat er meer mensen pogingen doen om nog snel in enige vorm te komen. keep up the good work.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #123 Gepost op: 10-12-2011, 08:51 »

Ik ga zo ook  na lange tijd niets doen weer eens trainen in de sport school, mag  met tikka 2 weekjes gratis mee

nu heb ik een keer gehoord dat je je onderarmen niet te veel moet trainen ,als je die wel veel traint was de kans op verzuurde arme groter (arm pomp) hebben hier mensen ervaring mee ?






Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #124 Gepost op: 10-12-2011, 08:57 »
zo wat inspiratie voor het trainen  ;)

TRAVIS PASTRANA: CHAMPIONS PAY THE PRICE

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #125 Gepost op: 10-12-2011, 10:24 »
Ik ga zo ook  na lange tijd niets doen weer eens trainen in de sport school, mag  met tikka 2 weekjes gratis mee

nu heb ik een keer gehoord dat je je onderarmen niet te veel moet trainen ,als je die wel veel traint was de kans op verzuurde arme groter (arm pomp) hebben hier mensen ervaring mee ?

Ik train m'n onderarmen met een powerball, merk niet dat ik daardoor sneller verzuring krijg. Dat komt volgens mij nog steeds door te veel knijpen waardoor de doorbloeding verminderd.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #126 Gepost op: 12-12-2011, 09:07 »
Wat ik me eens over onderarm pump heb laten vertellen is dat als je normaal niet veel trained en je plotseling veel op onderarmen gaat trainen dat de spieren harder groeien dan het vlies wat eromheen zit wat dan weer doorbloedings problemen geeft.

Ook zal (te) hard knijpen wat weer wordt veroorzaakt door gebrek aan vertrouwen en rijtechniek, arm pomp veroorzaken. Ik zie dat toprijders ook geen Popeye armen hebben dus spierkracht of massa zal denk ik een wat mindere rol spelen.

Sind ik regelmatig in de sportschool verblijf (ook buiten het seizoen) heb ik er geen last meer van gehad. Nu train ik het hele jaar door, vroeger ging dat vaak met vlagen (extreem trainen..) op weg naar een evenement.

En oh ja, ik zo'n knijper in de auto liggen dus als ik in de file sta heb ik wat te doen....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #127 Gepost op: 12-12-2011, 10:37 »
hier nog zo'n oen die toch maar een abbo op de sportschool heeft genomen (voor 3 maandjes, niet overdrijven natuurlijk). woensdag voor de 4de keer geweest en er komt langzaam weer wat schot in. 6,5 km in 30 min afwisselend 10, 12 en 13,5 per uur. (ik ga harder lopen als ik moe wordt om maar sneller klaar te zijn) week ervoor begonnen met 3 km met moeite, dus de progressie is nu nog leuk. haha straks allemaal aan de start met sixpack en dikke spierballen? doelstelling is in elk geval om tot aan maart 3 keer in de week 1,5 uur te sporten, waarvan minimaal de helft conditie.
ik vind het wel motiverend dat er meer mensen pogingen doen om nog snel in enige vorm te komen. keep up the good work.


tredmil lopen mag geen vergelijking hebben met normaal hardlopen cq conditietrainen. De inspanning is er niet en je blaast je ook gemakkelijk op door te hard te gaan waardoor het lijkt alsof je inspannend bezig bent.
Daarnaast 1,5u per week is wel erg weinig wil je in shape komen zowel conditie en kracht. 1uur lopen en 1uur krachttraining zou ik dan minimaal doen per week.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #128 Gepost op: 12-12-2011, 11:18 »
helemaal gelijk oossie, ik loop ook liever buiten. voorheen deed ik dat regelmatig een uurtje, liefst over het mountainbikeparcours met veel heuvels en klimmetjes.  maar goed door luiheid, babytje, en wat blessures weer naar ongeveer niveau nul teruggezakt.  dan is 3 keer per week x 1,5 uur toch niet slecht? (niet 1,5 uur per week, das indedaad te weinig) ik zou soms dag erna alweer willen, maar lijkt me verstandig om rustdagen er nog in te houden. de spieren en vooral pezen en gewrichten moeten weer even wennen aan regelmatige belasting. heb nu redelijk basic schemaatje voor de eerste 3 weken. daarna (vanaf volgende week) gaan we echt knallen.

dan heb ik mn enkel ook waarschijnlijk wel weer genoeg los gelopen om lekker buiten over de heuvels te rennen... rond eind januari is mijn doel dan ook 3 keer per week een uur (buiten) te lopen. plus 3 keer in de sportschool 1,5 uur. Meer is in mijn geval niet realistisch.

Maar nu vergeet ik bijna het belangrijkste, de motor moet ook nog in orde gemaakt. kleding en protectie nog goed op elkaar afstemmen. gereedschap heb ik nog nauwelijks, ik moet nog leren navigeren en tussendoor ook nog wat geld verdienen en twee dames thuis tevreden houden.

oh ja en achter wat verzekeringen aangaan...

ik heb ook nog geen flauw idee wat ik aan rijkkleding bijv mee moet nemen. Hoe doen de ervaren lui dat? neem je bijvoorbeeld ook een reserve helm mee?




 


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #129 Gepost op: 12-12-2011, 11:44 »
Citaat
oh ja en achter wat verzekeringen aangaan...

ik heb ook nog geen flauw idee wat ik aan rijkkleding bijv mee moet nemen. Hoe doen de ervaren lui dat? neem je bijvoorbeeld ook een reserve helm mee?


speedsecure.nl heeft de verxekering die je nodig hebt.

kleding: je neemt snel te veel mee. goede onderkleding is belangrijk, wat thermo voor de koelere dagen, wat heatgeat voor de duinen. 2x2 setjes is zat. Een stevige niet te warme jas waar je de armen af kan ritsen is fijn. regenjasje van een tientje als reserve eroverheen, tweede in de bagage als backup. Broek: idem, gewone cross of rallybroek, goede onderlaag. 2 paar handschoenen is fijn, in het zand alleen dunnen crosshandschoentjes. Helmmutsje: houdt je helm wat frisser.  Extra helm: als je ruimte hebt kan het. Vorig jaar was een deelnemer uit onze groep zijn helm kwijtgeraakt in de bagage op het vliegveld, toen bleek er maar 1 reserve helm in het hele veld. daar kopen kan in elk geval niet. verder 3 paar sokken. Zorg voor 1 setje kleding voor na de rally die je helemaal fris houdt. das wel zo  lekker terugreizen.
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #130 Gepost op: 04-01-2012, 10:43 »
in regelement niks over banden. 120 scorpion achter schijnt succes te zijn, maar wordt je daarmee toegelaten?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #131 Gepost op: 04-01-2012, 10:57 »
iedere dot band is ok toch.
 
Voor welke motor? Ik zou een 120'je op mijn 690 ietsjes te zwak vinden.. (ook op een 450)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #132 Gepost op: 04-01-2012, 11:24 »
tip van JTX, schijnen meer mee te rijden.[size=78%] [/size]hij liet hem zien, flinke band, leek een beetje op de s12. er stond geen dot op, dus waarsch crossband. dan is 120 wel breed denk ik. maar misschien vergis ik me in de maat. zou inderdaad logisch zijn als je hier niet mee mag rijden. Maar misschien heeft iemand ervaring dat dit in de tuareg geen probleem is?

oh shit, kijk net bij pirelli en daar noemen ze alle oofroad banden zo'n beetje scorpion, dus zal het bij ophalen van mn motor bij JTX nog eens navragen welke hij precies bedoeld.

vraag blijft even of dot echt noodzakelijk is tijdens tuareg in Marokko.[size=78%] [/size]


[size=78%] [/size]

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #133 Gepost op: 04-01-2012, 11:43 »
dan bedoel je waarschijnlijk de Scorpion MX Extra:
http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/motorcycle/sheet/scorpion_mx_extra_x.html#.TwQsYyJkp34


Heb ik ookmee gereden: Beetje hard, maar idd wel lekker en behoorlijk slijtvast.
Die komt in een 120/100: En dat is een cross-maat, dus ongeveer zo breedt en hoog als een als een DOT 140/80


Je kunt ook een M. AC10 overwegen: Goedkoop en slijtvast.


Bij de Tuareg is in principe alles wel 'toegestaan' maar ik zou wel een band kiezen die een beetje standvast is: De stenen zijn scherp en er zitten toch stukken asfalt in waar je niet wil dat de noppen er afvloegen. Dus neem geen soft-crossband.
tenzij je natuurlijk voor de duinen effe speciaal een band wil wisselen.


Maar je eindresultaat in de Tuareg zal echt niet afhangen van je bandenkeuze hoor. Veilig rijden en goed navigeren is 90%.

succes

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #134 Gepost op: 04-01-2012, 12:17 »
Danku dokter. precies wat ik nodig had. Ik denk dat het inderdaad een mx extra moet zijn.


ac10 was eerste optie voor achter, voor een enduro comp. JTX weet waar tie t over heeft, dus daar luister ik best wel naar. Goed om te weten dat het kan iig.


Haha inderdaad zal het allemaal geen fluit uitmaken, maar het is wel lekker om alle kleine beetjes bij elkaar op te tellen. Voor de gemoedsrust in elk geval.


-kleding en protectie voor elkaar (bijna compleet).
-Navigatie spul (compleet en wordt er nu op gezet om mee te oefenen)
-Motor (wordt deze maand helemaal in orde gemaakt, vlak van tevoren nog nieuwe ketting, tandwielen, banden etc)
-Onderdelen en gereedschap (gereedschap bijna compleet, onderdelen krijg ik een doos mee van JTX, bij terugkomst afrekenen wat ik gebruikt heb=super service!! krijg er ook nog les bij waar ik wat op de motor kan verstoppen)
-noodpakket (nog kopen)
-rugzak (handige gevonden van KTM, daar gaan straks twee 2 liter zakken water in)
-Fysiek (redelijk op schema....)
-Navigatie skills (-0-)
-Zin (350%)


Nog meer met rally koorts? Zeker nu met de beelden van de dakar erbij. Ik kreeg het zelfs benauwd bij de crashes van gister. Dat had ik vorige jaren echt niet toen er iemand vanaf ging. Raar hoe dat werkt.