Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tuareg 2012 18-26 maart  (gelezen 69598 keer)

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #135 Gepost op: 04-01-2012, 12:33 »
Goed bezig!


Ik ben 'langzaam' aan het voorbereiden, bandjes, mousse, lijstje spares, extra kistje etc.


Vraag me alleen af wie hierop antwoord weet;


*eten..savonds, wordt dit door org of door EAOB geregeld? Zelf anders iets meenemen?
http://www.tuareg-rallye.com/info_hotel.pdf

*Hotel Africa, iemand daar weleens gezeten? Ver van het bivac? EAOB geeft aan 2km..
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #136 Gepost op: 04-01-2012, 12:39 »
Tja, zo'n pirouetje of voorwielsalto is zo gemaakt  :-\
 
Waar halen jullie het noodpakket? Die moet ik ook nog hebben..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #137 Gepost op: 04-01-2012, 13:06 »
noodpakket. das een goeie. even zoeken op arm is denk ik al eerder voorbij gekomen. ben ik nog niet aan toe gekomen.
eten en water is denk ik helemaal geregeld via orga en/of eaob. ik neem in elk geval niks mee (brander en pannetje en wat droogvoer dacht ik eerst aan, maar dat laat ik maar zitten denk ik). voor die momenten dat je geen eten krijgt, dan zal er wel gelegenheid zijn om zelf wat te kopen of zelf een eettent uit te zoeken (begin en eind van de rally?)
ik ga nog op zoek naar een assortiment repen die nog lekker blijven na een dag in de zon (noten en dadel/fruitrepen dat soort troep, zonder chocola erin). hardkeks misschien omdat die goed heel blijven.


[size=78%]persoonlijke doelstellingen:[/size]
-heel aankomen
-veel lol hebben
-afzien en toch doorgaan
-doorrijden zodat ik op tijd binnen ben voor mijn middag dutje
-eindigen voor Brommer!
-die 500 euro bonus incasseren door een top 5 (of was het top 10?) eindklassering.....

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #138 Gepost op: 04-01-2012, 13:10 »
Rally Adventure shop (Alex en Dini) voor pijlen, noodpakketje en compass.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #139 Gepost op: 04-01-2012, 13:29 »
eten in de tuareg: Je krijgt van de orga eten, maar wij werden door MEMO altijd bijgevoederd en dat is geen overbodige luxe.   Voor onderweg heft de orga kisten vol met repen, brood, blikjes vlees en vis, etc. Dat is wel ok. Ik zou even met EAO checken wat zij doen.  drink verder alleen water uit flessen, en niet aan de lokale WC brillen likken.
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #140 Gepost op: 04-01-2012, 13:45 »
Ontbijt, avondeten en water worden door de ORGA geregeld. ORGA heeft ook energierepen en allerlei blikjes en zakjes met worst-achtige substanties voor overdag. Ik dat Martin van EAO ook wel voor energie repen en energiedrankjes voor overdag zorgt maar dat weet ik niet zeker. Bij Memotours is dat wel heel goed voorelkaar.

Branders en ander camping spul heb je niet nodig... WC papier is wel handig trouwens... ook onderweg in je rugzakje..

's Ochtends goed eten want overdag komt het er niet of nauwelijks van en de energie heb je echt wel nodig! Het is dan ook raadzaam om wat van die gelpacks met hoge calorie astronautenvoedsel van huis uit mee te nemen. Ze nemen onderweg geen plaats in, smelten of verkruimelen niet en het zijn goede opkikkers voor als je ergens in een duinpan of middle of nowhere zit. Een flinke Camelbak min. 2 ltr met water (ik doe er altijd wat van dat sportpoederspul in)  is onontbeerlijk. De rest van het water (nog 2 liter) moet je ergens op je motor kwijt.

Een AC10 rij je op de rotsen en op asfalt (je hebt wat lange stukken erin zitten!) aan flarden, die is veeel te dun, te slappe wangen en te zacht, beter is gewoon Michelin Desert of een vergelijkbare harde band. In de duinen werkt grip alleen maar tegen je maar op de scherpe rotsen blijft alleen een (ouwe) Desert of vergelijkbare band met BIBmousse heel, helemaal als je flink gas geeft.. Ik denk dat een Enduro Comp misschien wel kan werken maar ik zou persoonlijk geen risico nemen met je sloffen...

De ORGA verkoopt noodpakketjes met een klein EHBO setje, vuurpijlen, kompas etc. Een goede kaart van Marokko moet je ook bij je hebben.

Denk erom, je neemt snel teveel mee...
tips:
1 fleecetrui en een muts, het kan koud worden 's nachts vooral in Missor in de tent
dunne (weggooi) regen jas/pak, het kan aardig tekeer gaan en in 2009 was het heeeeeel nat en koud...
op je motor monteren: pakje tieraps (overal goed voor..), extra rem/koppeling handel, een versnellingspookje, een paar gangbare boutjes en moertjes.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #141 Gepost op: 04-01-2012, 14:07 »
... een paar gangbare boutjes en moertjes...


Ik heb afgesproken laatste rijder te zijn, dus pik die moertjes en boutjes onderweg wel op  ;)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #142 Gepost op: 04-01-2012, 14:25 »
sorry maar:
AC10 blijft absoluut heel! door mij en diverse andere mensen getest. Ik heb er vorig jaar de hele Tuareg mee uitgereden (op de 690, 6e overall) (en dat doe ik meestal niet). Niek heeft dat ook , en wij zijn toch niet de langzaamste rijders :-)
Michelin rubber is zachter, maar taaier! en kan daarom goed tegen de stenen. AC10 is ook DOT gekeurd, dus mag je officieel ook mee op de weg.


Met die MX extra heb ik geloof ik Antalia rally gereden op 1 band: dus ook zeker niet slecht.


Martin (EOA) zorg ook altijd voor wat eten bij aankomst smiddag. Das ook belangrijk want onderweg eten doe je niet veel, en het officiele avondeten is meestal pas om 9:00. Net als Memo en vele andere teams.










Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #143 Gepost op: 04-01-2012, 14:44 »

Martin (EOA) zorg ook altijd voor wat eten bij aankomst smiddag. Das ook belangrijk want onderweg eten doe je niet veel, en het officiele avondeten is meestal pas om 9:00. Net als Memo en vele andere teams.


Thx, dan hoef ik alleen nog maar het zooitje bij elkaar te rapen en af te leveren bij Martin.


Ik gebruik 15W50.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #144 Gepost op: 04-01-2012, 15:06 »
 ;D wc rol. das een hele goeie. of wacht eens, ik heb een tas vol met babydoekjes waar mijn kleintje niet tegen kan. Die ga ik eens mooi inzetten als geheim wapen (de doekjes dan). minder ruimte en verzorgende olie voor de billetjes als bonus.


ik weet genoeg. bib, enduro comp voor (ac10 voor vind ik ruk en T63 of desert achtige profielen helemaal) achter mx extra en een ac 10 achter reserve (of andersom).

ik was op zoek naar eiwit en energie in compacte vorm. Oplossing: Rookworsten. ieamand ervaring mee?







Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #145 Gepost op: 04-01-2012, 15:12 »
ik bedoelde ook allemaal achterbanden. Voorbanden: NIet zo kritisch vind ik: een gewone scorpion-pro of enduro-competitie doet het prima.
Eiwit ?: lekkere droge worsten van de Aldi :-) 
vitaminen pillen zijn ook wel fijn; want van de salade moet je het daar niet hebben.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #146 Gepost op: 04-01-2012, 18:55 »
Hmmmm.. dan heeft die AC10 onverwachtte kwaliteiten, ik heb nog een nieuwe a.band liggen hier en ik durfde hem er niet om te leggen voor de Breslau rally omdat ik hem zo slap vond, met name de wangen zit geen stevigheid in.

Ze kosten geen drol dus ik had eerlijk gezegd voor die prijs ook geen kwaliteit verwacht en ik zou ze voor een off-road ritje gaan gebruiken waar het toch niet zoveel uitmaakt. Alleen met rallies ga ik niet experimenteren en moet het "known to be good" zijn..

Maar blijkbaar heb ik het mis...  :confused: goed om te weten want dat scheelt zo 100 euro met een Desert... 8) 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #147 Gepost op: 04-01-2012, 19:20 »
De salades daar zijn juist heerlijk.


Cashew nootjes voor de eiwitten als je dat zo wilt noemen en een glaasje rode wijn erbij tegen de spierpijn. (of gewoon omdat 't erg lekker is)


Ik heb ook al een paar keer pirelli mx extra gebruikt als achterband. Eentje redt het de hele rally bij mij.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #148 Gepost op: 04-01-2012, 19:45 »
Ik heb mijn setje deserts al klaar liggen. nog een bib voor voor bestellen en ik ben ten minste van het juiste rubber voorzien.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 94
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #149 Gepost op: 04-01-2012, 20:14 »
Bij mij is de rally koorts ook wel aardig toegeslagen zo voor de Tuareg tijdens de Dakar. Voorbereidingen zijn iig begonnen. Qua rubber ga ik vertrouwen op de Deserts. Heb nog een gebruikte voorband van Transanatolia, dus een verse achter en nieuwe mousses, dan hou ik het er wel een weekje mee uit.

Heeft iemand ervaring met geschikte camel bags? Zat zelf te denken aan de Kriega Hydro-3 (3 liter in een zak) en dan kleine reserveonderdelen en gereedschap op de motor vervoeren.

Verder vroeg ik me af wat verstandig is qua onderkleding. De hitte zou uiteraard zo min mogelijk dicteren. Of is het prettig om wel lange dunne onderkleding onder de protectoren te dragen en verder weinig daarover, alleen broek en shirtje?