Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tuareg 2012 18-26 maart  (gelezen 69575 keer)

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #180 Gepost op: 08-01-2012, 21:48 »
Kevin dat is Offroader hier op het forum.
 
Helaas heeft Kevin af moeten zeggen omdat hij in Lozere zijn sleutelbeen heeft gebroken  :( :(
 
Maar aan de Tenere had het niet gelegen. Die heeft hij wel goed rally proof gemaakt. Een hoop 'ónzin' eraf gehaalt.
 
 
Moet je eigenlijk een slaapzak mee?
En is 12,5 liter tank genoeg denk je? 180/12,5 = 15 km per liter. Moet wel lukken toch op die stenen piste's? Ik ga ervan uit dat je in de duinen geen 180 kilometer zonder tanken moet halen, toch?


Ah right, die ken ik dan ook, hij had toch in october iets geboken, niet?


Slechte breuk?
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #181 Gepost op: 08-01-2012, 22:50 »

Moet je eigenlijk een slaapzak mee?
En is 12,5 liter tank genoeg denk je? 180/12,5 = 15 km per liter. Moet wel lukken toch op die stenen piste's? Ik ga ervan uit dat je in de duinen geen 180 kilometer zonder tanken moet halen, toch?
- slaapzak: ALs je geen hotel geboekt hebt zijn er wel ranzige dekens en matras, maar je eigen slaapzakkie is wel fijn. zelfs als je hotelkamer heb, vind ik mijn eigen slaapzakkie (zomerslaapzak) wel fijn, als het te koud is gooi ik daar evt wel een deken van hun overheen. Net watje zelf lekker vind.


- officeel hoef je volgens mij maar 160 km te hebben.
- op de harde piste is dat geen probleem denk ik, als je motor niet te gek zuipt lukt dat met 12 liter dus wel
- duinenetappe dag-3 is lang + zwaar: daar kom je waarschijnlijk het meest kritisch met de brandstof
- hoeveel reserve wil je zelf voor als je verkeerd rijdt..... ???
- met de 690 origineel reedt ik nog 1:18, na tunig 1:16 :-) (oja, in maart heb ik totaal meer dan 1 uur zonder benzine gestaan :-), maar dat was omdat ik nog zuiniger wilde doen  :D ;D )
- Meindert (en vele anderen) reden met een 13l op de 450/525, dan red je het (maar houdt niet over)
- Een 1/2 liter (water)flesje is handig ... als je moet overhevelen :-)






Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #182 Gepost op: 09-01-2012, 21:36 »
- slaapzak: ALs je geen hotel geboekt hebt zijn er wel ranzige dekens en matras, maar je eigen slaapzakkie is wel fijn. zelfs als je hotelkamer heb, vind ik mijn eigen slaapzakkie (zomerslaapzak) wel fijn, als het te koud is gooi ik daar evt wel een deken van hun overheen. Net watje zelf lekker vind.


- officeel hoef je volgens mij maar 160 km te hebben.
- op de harde piste is dat geen probleem denk ik, als je motor niet te gek zuipt lukt dat met 12 liter dus wel
- duinenetappe dag-3 is lang + zwaar: daar kom je waarschijnlijk het meest kritisch met de brandstof
- hoeveel reserve wil je zelf voor als je verkeerd rijdt..... ???
- met de 690 origineel reedt ik nog 1:18, na tunig 1:16 :-) (oja, in maart heb ik totaal meer dan 1 uur zonder benzine gestaan :-), maar dat was omdat ik nog zuiniger wilde doen  :D ;D )
- Meindert (en vele anderen) reden met een 13l op de 450/525, dan red je het (maar houdt niet over)
- Een 1/2 liter (water)flesje is handig ... als je moet overhevelen :-)

Oke, dit maakt het duidelijk.
Ik ga nog is meten of er echt 12,5 liter in gaat zo ja dan doe ik er niks meer aan. Zo niet een andehalve liter petfles aanbinden. Dit werkt prima, heb ik al eens eerder gedaan in Marokko.
Ik heb wel eens in een hotelbed geslapen vol met vlooien. Dat wil je echt niet meemaken, heb je twee dagen later nog jeuk van  :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #183 Gepost op: 10-01-2012, 18:49 »
hoe lang moet je paspoort geldig zijn?
in europa meestal 6 maanden, maar in marocco?
de mijn loopt af in december dit jaar.

Online member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #184 Gepost op: 10-01-2012, 21:18 »
6 maanden is prima.
 
Hoe werkt het sleutelen daar met het service team btw? moet ik zelf alle gereedschap meenemen? filter cleaner en olie zelf mee? Of is dat in algemeen gebruik? heeft iemand daar ervaring mee?
Team EAO btw.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #185 Gepost op: 10-01-2012, 21:32 »
6 maanden is prima.
 
Hoe werkt het sleutelen daar met het service team btw? moet ik zelf alle gereedschap meenemen? filter cleaner en olie zelf mee? Of is dat in algemeen gebruik? heeft iemand daar ervaring mee?
Team EAO btw.
Uit ervaring; Niet van anderen laten afhangen! Zorg dat je t zelf kunt met je eigen spullen.
Ik neem zelf altijd een soort viskoffertje mee met nodigste sleutels voor je motor. Zijn er bv bij KTM niet zoveel.
Genoeg olie (1x verversen na duinendag) /filters/tandwielen/extra ketting/reservelampjes/wegwerphandschoentjes(!) etc.
Kun je sleutelen als het jouw uitkomt! Onvoorzien zaken kun je vaak wel ergens lenen.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #186 Gepost op: 11-01-2012, 09:19 »
6 maanden is prima.
 
Hoe werkt het sleutelen daar met het service team btw? moet ik zelf alle gereedschap meenemen? filter cleaner en olie zelf mee? Of is dat in algemeen gebruik? heeft iemand daar ervaring mee?
Team EAO btw.


Groot gereedschap, stroom en licht aanwezig.
Klein gereedschap ook wel (voor de monteurs), maar veel handiger om zelf mee te nemen: 10, 13, wielsleutel, schroevendraaiertje etc.


Auto-jongens hebben het echte lompe spul wel bij zich... (ijzerzaag, hamers etc)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #187 Gepost op: 12-01-2012, 12:48 »
Gisteren een auto vol PH kisten gehaald bij de Hornbach in Nieuwegein. Zo'n sedan met gasbom in de kofferbak is toch eerder vol dan een estate.... Gelukkig maar 4 kisten gekocht en niet nog meer. 1 in de kofferbak, 2 op de achterbank (op elkaar) en 1 op de bijrijderstoel.


D'r stonden er nog een boel op voorraad. Je mag er 2 per persoon mee bij EAO, dus zorg dat je ze hebt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #188 Gepost op: 12-01-2012, 12:49 »
EAO gaat deze toch in bruikleen geven? Of is dat pas van toepassing bij de Rally van Albanie in Juni?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #189 Gepost op: 12-01-2012, 12:56 »
o, daar weet/wist ik niks van. kan iemand dat nog bevestigen?


Is trouwens niet zo handig, want dan moet je je kist ter plekke inpakken (of van te voren op kunnen halen)




Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #190 Gepost op: 12-01-2012, 17:44 »
bij de tareg info avond was de tip v mrtin Hornbach, aders bij hem huren. bijna net z duur.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #191 Gepost op: 12-01-2012, 18:10 »
thanx.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #192 Gepost op: 13-01-2012, 08:41 »
banden en bibs alvast besteld. Mx extra achter en endurocomp V voor. Bib achter, neem ik de rally of de gewone?
Jas: kenny titanium gepast. prima, maar waarom alleen van die donkere kleuren? nog even altyernatief zien te vinden en passen.
Kan iemand mij nog 1 keeR vertellen wat de afmetingen moeten zijn van de ph kisten?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #193 Gepost op: 13-01-2012, 09:13 »
voor ene lichte enduro maakt het niet zoveel uit zegt men...
toch heb ik ene rally, vanwege de temp in marookko, na 6 maanden rijden is die lekker zagt voorde nederlands grond en dan kun je er nog 1,5 jaar of langer mee rijden.
ik zou voor ook een bib nemen!.
 robbert verder PM.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #194 Gepost op: 21-01-2012, 11:29 »
bij de tareg info avond was de tip v mrtin Hornbach, aders bij hem huren. bijna net z duur.
In z'n info mail staat nu toch bruikleen tegen 50 euro borg.


Ik neem toch m'n eigen kisten mee, kan ik ze lekker thuis alvast handig indelen.