Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tuareg 2012 18-26 maart  (gelezen 69555 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Tuareg 2012 18-26 maart
« Reactie #360 Gepost op: 26-03-2012, 18:25 »
goed gedaan allemaal
Irene bedankt voor het verslag
en iedereen gefeliciteerd

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: Tuareg 2012 18-26 maart
« Reactie #361 Gepost op: 26-03-2012, 20:34 »
Van harte gefeliciteerd, mooi om mee te lezen; en gaaf dat je met een XR naar de 7e plek rijdt!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Tuareg 2012 18-26 maart
« Reactie #362 Gepost op: 26-03-2012, 20:50 »
Leuk om zo mee te genieten Irene, bedankt voor de verslagen.

Iedereen die 'm uitgereden heeft, gefeliciteerd!

En wat een rooie koppen aan de bovenkant van die megaduin zeg; daar mogen ze wel zuurstof en een reanimatieapparaat opgeladen hebben staan ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Tuareg 2012 18-26 maart
« Reactie #363 Gepost op: 27-03-2012, 16:28 »
Zo thuis de kinderen weer gezien en nespresso gedronken.


Ja ik zat er niet lekker in. Duinen zijn echt leuk om te rijden enorme lange stenen pistes zijn niet mijn ding. Volgende keer de vering wat meer comfi zetten. Mijn knie en de mist en kou hebben we besloten om de laatste dag in Marokko niet of road te gaan. Maar geloof me 350 km asfalt is ook geen pretje....
 Een hele ervaring en ik zal de volgende keer echt beer moeten doen.
 Nu eerst douchen.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Tuareg 2012 18-26 maart
« Reactie #364 Gepost op: 27-03-2012, 16:49 »
Inmiddels ook weer thuis op de bank en de emails en voicemails aan het opschonen.


Dank Irene en Erwin, voor de verslaggeving en lift. Later meer.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Tuareg 2012 18-26 maart
« Reactie #365 Gepost op: 27-03-2012, 19:28 »
zacht zand
 

 
 

 
en dan als ie voor de derde keer vast zit en je moe bent van het graven.... dan kijk je ff minder fris en fruitig.
 
 

 
 

Post Merge: 27-03-2012, 19:31
maar als je de duinen eenmaal kan lezen, dan is hrt snowboarden met je motor!!! heerlijk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Tuareg 2012 18-26 maart
« Reactie #366 Gepost op: 27-03-2012, 19:57 »
Geweldig! Ook hier vanuit de U S of A heb ik heerlijk meegelezen en vind jullie allemaal helden. TOP :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Tuareg 2012 18-26 maart
« Reactie #368 Gepost op: 28-03-2012, 14:56 »
heb begrepen dat de tuareg volgend jaar naar tunesie verhuist

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Tuareg 2012 18-26 maart
« Reactie #369 Gepost op: 28-03-2012, 15:18 »
Leuk om de verhalen allemaal weer te lezen  :D
 
Brommer, die pose ken ik trouwens ook  ;)
Heb er toen niet aan gedacht een foto van mijzelf te nemen.... misschien maar goed ook  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Tuareg 2012 18-26 maart
« Reactie #370 Gepost op: 28-03-2012, 16:49 »
heb begrepen dat de tuareg volgend jaar naar tunesie verhuist

is dit serieus?? ik hoorde dat de libie rally waarschijnlijk naar marokko gaat...
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Tuareg 2012 18-26 maart
« Reactie #371 Gepost op: 28-03-2012, 17:16 »


Post Merge: 28-03-2012, 17:28





I did stop ofcourse  ;D   Best cheeseburger in ages!






There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Tuareg 2012 18-26 maart
« Reactie #372 Gepost op: 28-03-2012, 20:26 »
is dit serieus?? ik hoorde dat de libie rally waarschijnlijk naar marokko gaat...
Dan blijft Libie over voor de Dakar  ::)
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Tuareg 2012 18-26 maart
« Reactie #373 Gepost op: 30-03-2012, 12:48 »
Nog wat sfeerplaatjes van het 'andere marrokko' (het is niet allemaal zand en duinen).
deze kawarijder heb ik binnen 500 meter 4 keer plat zien gaan. waarvan de laatste in een diep gat, waar rijder en motor gelukkig ongeschonden ook weer uitkwamen. dacht dat Steven D die laatste keer stond te helpen met het eruit takelen. Dan is een 4x4 met lier wel handig om in de buurt te hebben.



groene weiden en mooie klimpaadjes eerste dag



veel te blij hoofd. navigeren ging goed en kon een leuk tempo aanhouden dus tijd om onderweg te stoppen en fotoos te maken



Secret checkpoint op eerste dag. Was zo goed te zien in de weide omtrek dat veel rijders niet eens gestopt zijn om kaartje te laten stempelen. Overigens is dit het notarts team dat me een dag later van de piste heeft gehaald, maar dat wist ik toen nog niet.



? waar is iedereen? viel me op dat je toch ook veel helemaal alleen rijdt. dan toch maar vertrouwen op je eigen navigatie skills. Hier zat ik in elk geval nog goed.



Dag twee lekker van start gegaan. veel lol gehad van mijn stuurdemper en helaas na 69 km 1 klein geitenpadje voorbij gereden en nauwelijks 200 meter verder in een gat gereden waar ik anders dan JW niet meer overheen kon springen. volgens omschrijving van de notarts op het kneuzenformulier was het 1 meter diep en ong 2,5-3 meter breed. (me motor paste er makkelijk in in ieder geval). Stefan Talpe zat al met stukke motor in de bezemwagen en heeft wat plaatjes geschoten van het gat.
oh die plaatjes moet ik eerst nog wat verkleinen.


hier dan eerst nog even Brommer voor vertrek op dag 3 in het bivak in merzouga.



bum tank van brommer goed in beeld plus op de achtergrond mijn licht gehavende 450. ico en bovenkant nav toren omgeklapt.



ik zal nog wat fotoos verkleinen. ik heb het noodweer (hagel/onweer) ook op de foto gekregen. was best heftig.






Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Tuareg 2012 18-26 maart
« Reactie #374 Gepost op: 31-03-2012, 13:43 »
wat fotoos van vlak na het voortijdig verlaten van de rally met dank aan stefan T. stukje ontbrekende route aka gat in de weg.





erg fijn om deze mensen te zien, de sponsor is wel wat dubieus: fleischhacker.. gelukkig is mijn duits niet zo goed.



motor onbeschadigd, alleen bovenste deel omgebogen en ico kapot.



later in de rally kregen de rijders te maken met wat nattigheid. ik was toen al onderweg in een bejaarde mercedes om de atlas over te steken. daar was het wat heftiger dan wat spetters. hagel, veel regen, onweer en flinke windstoten. de chaufeur wilde savonds de bergen niet meer over om mij naar de luchthaven van marakesh te brengen. groot gelijk had ie. vlucht was wel al geboekt door verzekering, dus was wel wat uitleg nodig dat ik niet verder als ouarzazate kon komen. gelukkig volgende ochtend daarvandaan alsnog een vlucht naar huis kunnen pakken.



mercedes, met natuuurlijk een mooie ster in de ruit om t af te maken.

na een tijdje zaten we er middenin en stonden de wegen blank. dit is niet naast de weg. dit is de weg.

donkere wolken over de bergrug.



en 1 waar ik zelf nog wel om kon lachen onder invloed van genoeg ibuprofen: eindelijk aangekomen in ourzazate, vlucht voor volgende ochtend geregeld, in een westers hotel, eten besteld in het restaurant met net mijn laatste setje schone kleren aan, wandel ik op het terras van het hotel in het donker op zoek naar wat bereik voor de mobiel.. flikker ik de vijver in. dus dan maar broekspijpen afritsen en op blote poten tussen de luxe toeristen mijn eten opgegeten. me gips was gelukkig nog droog. de natte schoenen heb ik daar maar achtergelaten.



nog wat tips voor volgende jaren:
-speedsecure! er zijn mede brokkepiloten met een normale vlucht meegegaan waarbij dat eigenlijk niet zo slim was (verbrijzelde arm met open wonden vol met sahara) ik kreeg netjes hulp en alles werd geregeld. de 24 uurs sos lijn had nog niet zoveel ervaring met de "rally" omstandigheden en het duurde even voor ze doorhadden dat er toch echt zoiets bestaat als een motorsport clausule, maargoed deze mensen krijgen ook zeurpieten aan de lijn met een teentje gestoten of die hun hotelsleutel niet meer kunnen vinden, dus dan is het even omschakelen, maar dat hebben ze toch goed gedaan.
-als je je meld bij douane zonder je motor, moet je op papier hebben dat iemand anders je motor het land weer uit transporteert. dat heeft mij en een uk deelnemer erg veel tijd en gedoe gekost, omdat ze weigerden ons verhaal te geloven. op dat moment is ook niemand van het team bereikbaar omdat ze zelf druk en onderweg zijn. dat gebeurt me niet nog een keer. wat een gekloot. zelfs fotoos van mijn motor op de eao vrachtwagen waren niet genoeg om hen te overtuigen. het schijnt dat je anders veel belasting moet betalen over het voertuig dat je achterlaat.