Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tuareg 2012 18-26 maart  (gelezen 69658 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #45 Gepost op: 20-08-2011, 09:18 »
ik ben vooral voorstander van het mediterranee eetgewoonte, leef je ook langer en met name de 2 glazen alcoholische versnaperingen spreken mij wel aan.
Daarnaast gewoon water, sochtens goed ontbijten en wat repen mee met genoeg water.

Ik neem dit jaar voor het eerst ook wat knijpflesjes AA mee. Dat is meer voor als ik einde dag er helemaal doorheenzit. Daar schijnt Ribose in te zitten, tegen spierkrampen.

http://www.aa-drink.com/producten/energy-gel

Toepassing Ribose
Na intensieve lichamelijke inspanning kan het lichaam de gevolgen van hypoxie ervaren. Sporters die kortdurende, hevige energieuitbarstingen hebben, zoals gewichtheffers en sprinters, zullen het meest bij ribose zijn gebaat. Ribose heeft ook zin bij sporten die intermitterende intensieve inspanningen vergen, zoals voetbal en basketbal. In hoeverre duursporters als lange afstandlopers en wielrenners een sneller herstel kunnen ervaren met ribose, is nog onduidelijk. Duursporters die kramp ontwikkelen, terwijl de inname van elektrolyten en met name magnesium voldoende is, kunnen baat hebben bij het gebruik van ribose. Het is nuttig dit zelf te testen. Door genetische verschillen kan de aanmaak van ribose in bepaalde situaties limiterend zijn.

Ribose moet zo dicht mogelijk rondom of tijdens de sportieve inspanning worden ingenomen, bijvoorbeeld 3 tot 5 gram 30 minuten voor de inspanning, en eenzelfde hoeveelheid er vlak na. Ribose lost goed op in water en heeft geen onaangename smaak. Het mengt goed met sportdranken die tijdens de inspanning worden gebruikt. Duursporters kunnen baat hebben bij een tijdens de inspanning ingenomen dosis van 2 tot 5 gram per inspanningsuur. Ribose mengt zich probleemloos met een (hypotone)dorstlesser. Op dagen zonder training of wedstrijd is een dosis van zo’n 2 gram Ribose vlak voor het slapen gaan aan te raden.

Over sportdrankjes: http://www.fitnessnet.nl/fitnessnet.nl/informatie/sportdranken/sportdranken.html

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #46 Gepost op: 20-08-2011, 10:28 »
oke en nu weer over naar tuareg non food gerelateerde onderwerpen.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #47 Gepost op: 20-08-2011, 22:42 »
 :stupid:

Om maar een nieuw onderwerp aan te snijden: ik ga op banden rijden  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #48 Gepost op: 20-08-2011, 22:46 »
En wat eet je daar dan bij  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #49 Gepost op: 21-08-2011, 00:03 »
Bij mij blijft het geheel helaas nog even bij dag- en nachtdromen ben ik bang. Mocht mijn vriendin me als man vragen laat ik het hier wel even weten  ;)
Net het filmpje van Divahana (Diederik) op tuareg site zitten kijken en dat geeft mij wel zin om iets te regelen.
Helaas alle tijd om filmpjes te kijken want ik ben laatst door mij rug gegaan  :(

Enuhhhhh eten kan ook gewoon lekker zijn hoor!!!! (wat een gezeur) oeps.... dat was weer een kcal.  ::)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #50 Gepost op: 22-08-2011, 23:37 »
moet ik voor marrokko nog inentingen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #51 Gepost op: 23-08-2011, 06:53 »
http://www.rondreisdoor.nl/afrika/marokko/386/vaccinaties/

Indien je ooit van plan was door een Marokkaans ziekenhuis behandeld te worden dan wordt ook Hepatitus B aangeraden. Blijf je langer dan 10 dagen dan ook Buiktyfus. http://nl.wikipedia.org/wiki/Buiktyfus

Vers van de pers vernomen van de KLM Travel Clinic, dat is een commerciële organisatie dus zit in het advies vast ook een tikkeltje commercie verwerkt. 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #52 Gepost op: 23-08-2011, 08:19 »
Ik heb het wel gedaan. 99,9% kans dat het niet nodig is, maar de gevolgen zijn anders zo vervelend.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 375
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #53 Gepost op: 23-08-2011, 18:21 »
Gewoon ff een paar prikkies,
 
Anders kom je straks terug met de marrokaanse griep  :-X
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #54 Gepost op: 23-08-2011, 20:04 »
Moet en formulier invullen en dan gaat de arts bepalen welke prikjes ik nog moet hebben.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #55 Gepost op: 24-08-2011, 11:29 »
Wie neemt er eigenlijk een extra verzekering ivm recapitulatie? Van bijvoorbeeld speed secure? Of heeft hier ervaring mee, is het nodig?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #56 Gepost op: 24-08-2011, 12:03 »
ik neem de verzekering van speedsecure, moet ik dit weeknde trouwens regelen, (ik loop 3 weken achter met administratie)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #57 Gepost op: 24-08-2011, 20:02 »
Wie neemt er eigenlijk een extra verzekering ivm recapitulatie? Van bijvoorbeeld speed secure? Of heeft hier ervaring mee, is het nodig?

meestal heb je al een reisverzekering en gaat het dus niet om een extar verzekering. Wat speedsecure biedt is een gewone reisverzekering, die je zelf kan samenstellen ook nog, maar waar die ene uitzonderingsregel voor motorsport (die alle anderen hebben!) is weggehaald (expliciet vermeld, zodat daar geen onduidelijkheid over kan zijn).

Afhankelijk van je huidige reisverzekering is het niet of nauwelijks duurder.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #58 Gepost op: 24-08-2011, 20:17 »
kreeg toevallig vandaag mail van mevrouw van tingelen? van speedsecure of alles goed was aangekomen.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Tuareg 2012.
« Reactie #59 Gepost op: 24-08-2011, 22:11 »
http://www.aa-drink.com/producten/energy-gel

Toepassing Ribose
Na intensieve lichamelijke inspanning kan het lichaam de gevolgen van hypoxie ervaren. Sporters die kortdurende, hevige energieuitbarstingen hebben, zoals gewichtheffers en sprinters, zullen het meest bij ribose zijn gebaat. Ribose heeft ook zin bij sporten die intermitterende intensieve inspanningen vergen, zoals voetbal en basketbal. In hoeverre duursporters als lange afstandlopers en wielrenners een sneller herstel kunnen ervaren met ribose, is nog onduidelijk. Duursporters die kramp ontwikkelen, terwijl de inname van elektrolyten en met name magnesium voldoende is, kunnen baat hebben bij het gebruik van ribose. Het is nuttig dit zelf te testen. Door genetische verschillen kan de aanmaak van ribose in bepaalde situaties limiterend zijn.

Ribose moet zo dicht mogelijk rondom of tijdens de sportieve inspanning worden ingenomen, bijvoorbeeld 3 tot 5 gram 30 minuten voor de inspanning, en eenzelfde hoeveelheid er vlak na. Ribose lost goed op in water en heeft geen onaangename smaak. Het mengt goed met sportdranken die tijdens de inspanning worden gebruikt. Duursporters kunnen baat hebben bij een tijdens de inspanning ingenomen dosis van 2 tot 5 gram per inspanningsuur. Ribose mengt zich probleemloos met een (hypotone)dorstlesser. Op dagen zonder training of wedstrijd is een dosis van zo’n 2 gram Ribose vlak voor het slapen gaan aan te raden.

Over sportdrankjes: http://www.fitnessnet.nl/fitnessnet.nl/informatie/sportdranken/sportdranken.html
toch nog even dit aanhalen Frank, dit is dus een goedje wat je niet wilt gebruiken bij duursporten.

"Sporters die kortdurende, hevige energieuitbarstingen hebben, zoals  gewichtheffers en sprinters, zullen het meest bij ribose zijn gebaat.  Ribose heeft ook zin bij sporten die intermitterende intensieve  inspanningen vergen, zoals voetbal en basketbal. "

Dit stukje zegt al alles over wat het goedje doet en waarom je er zo perfect op in slaap valt.
Je lichaam krijgt een energie stoot die enorm peikt, wat erna komt is een dal (vaak al heel snel zo tussen de 15-30min) en die is dieper dan je energie niveau voordat je dit spulletje nam. En daarom slaap je er zo lekker op....

In een rally als je erdoor zit in jouw energie dal en je neemt dit weet je dan zeker dat je binnen 60min binnen in het bivaque bent? Tenzij je jezelf dit graag aandoet en iedere 45min stop om weer een aa-tje te nemen.
Je bepaald het allemaal zelf natuurlijk maar kies voor dadels,bananen mengsels en mineralen. Maar bovenal water.