Ontbijt, avondeten en water worden door de ORGA geregeld. ORGA heeft ook energierepen en allerlei blikjes en zakjes met worst-achtige substanties voor overdag. Ik dat Martin van EAO ook wel voor energie repen en energiedrankjes voor overdag zorgt maar dat weet ik niet zeker. Bij Memotours is dat wel heel goed voorelkaar.
Branders en ander camping spul heb je niet nodig... WC papier is wel handig trouwens... ook onderweg in je rugzakje..
's Ochtends goed eten want overdag komt het er niet of nauwelijks van en de energie heb je echt wel nodig! Het is dan ook raadzaam om wat van die gelpacks met hoge calorie astronautenvoedsel van huis uit mee te nemen. Ze nemen onderweg geen plaats in, smelten of verkruimelen niet en het zijn goede opkikkers voor als je ergens in een duinpan of middle of nowhere zit. Een flinke Camelbak min. 2 ltr met water (ik doe er altijd wat van dat sportpoederspul in) is onontbeerlijk. De rest van het water (nog 2 liter) moet je ergens op je motor kwijt.
Een AC10 rij je op de rotsen en op asfalt (je hebt wat lange stukken erin zitten!) aan flarden, die is veeel te dun, te slappe wangen en te zacht, beter is gewoon Michelin Desert of een vergelijkbare harde band. In de duinen werkt grip alleen maar tegen je maar op de scherpe rotsen blijft alleen een (ouwe) Desert of vergelijkbare band met BIBmousse heel, helemaal als je flink gas geeft.. Ik denk dat een Enduro Comp misschien wel kan werken maar ik zou persoonlijk geen risico nemen met je sloffen...
De ORGA verkoopt noodpakketjes met een klein EHBO setje, vuurpijlen, kompas etc. Een goede kaart van Marokko moet je ook bij je hebben.
Denk erom, je neemt snel teveel mee...
tips:
1 fleecetrui en een muts, het kan koud worden 's nachts vooral in Missor in de tent
dunne (weggooi) regen jas/pak, het kan aardig tekeer gaan en in 2009 was het heeeeeel nat en koud...
op je motor monteren: pakje tieraps (overal goed voor..), extra rem/koppeling handel, een versnellingspookje, een paar gangbare boutjes en moertjes.