Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tuareg 2012 18-26 maart  (gelezen 69565 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: Tuareg 2012 18-26 maart
« Reactie #330 Gepost op: 20-03-2012, 21:55 »

De telefoonverbinding was helaas of ontzettend slecht of helemaal weg vanavond en ik heb slechts een paar dingen op kunnen vangen. :-\

'T ging in ieder geval allemaal niet bepaald van een leien dakje vandaag :(
Dat wordt ook bevestigd door de live webcambeelden die ik zit te kijken terwijl ik dit probeer te typen. Er wordt volop gesleuteld, heen en weer gelopen, gezaagd en geklopt en ik zag zelfs iemand in de weer met een slijptol !


Sanne heeft olielekkage gehad, maar lang leve degene die kneedstaal heeft uitgevonden want daarmee heeft hij de boel kunnen repareren.
Joscha's dag begon spannend want zijn motor wilde vanochtend niet starten. Kennelijk lag het toch weer aan die bougies want na het vervangen daarvan kon hij toch nog van start.
Erwin heeft zijn ketting gebroken onderweg. Waarschijnlijk is de combinatie van groot voortandwiel en blokbeschermer een ongelukkige geweest. Zo hoort zo'n beschermer natuurlijk niet te werken ! Hij had alle benodigde gereedschappen bij zich maar zijn kettingmoordenaar was net een formaatje te klein. Dankzij de hulp van Gerard B. uit S. (NH)  die een grotere versie bij zich had heeft hij de ketting toch weten te splitsen en het reserve stuk ketting eraan weten te krijgen. Ik heb zo'n vermoeden dat dit Gerard ook wel wat plaatsen in het klassement heeft gekost, Hij kwam gisteren op een mooie 10 plaats binnen, 4 minuten voor Erwin die als 17e over de streep kwam. Gerard, je bent geweldig ! :-*
En alsof dat nog niet genoeg was bleek ook de kabel van Erwins IMO stuk te zijn waardoor zijn afstanden voor geen meter klopten en hij zo nu en dan geen idee had waar hij was. "Ik heb me nog nooit zo verloren gevoeld". En als hij dan reed waar hij zo ongeveer hoorde te rijden dan bleek hij even later parallel aan de route door het zware mulle zand geploegd te hebben. Zowel Erwin als Gerard zullen allebei dus veel tijd verloren hebben, maar voor zijn gevoel had Erwin in elk geval geen CP's gemist.
Antal is ook gezien in het bivak, maar vond het laatste stuk met de eerste zandduinen, die weliswaar nogal zacht waren, toch behoorlijk moeilijk. Dat wordt nog wat de komende dagen....     :P
Terwijl de verbinding slechter wordt hoor ik nog dat Brommer ook binnen is en vrolijk rondloopt. :)
Ik zie op de live beelden net nog iemand aan komen rijden, pfffft die zal blij zijn als hij straks op z'n matrasje kan gaan liggen. Vanavond kan iedereen in de grote berbertent gaan slapen in plaats van de kleine Quecha-tentjes, maar dan nog steeds niet in de buurt van Joscha natuurlijk  ;D    
Op naar de dag van morgen !

Aanvulling:
De hele dag is een special met als highlights The Labyrinth en The Oued of Flowers. Dat klinkt vast lieflijker dan het is......


Het was waarschijnlijk Steven die ik "live" het bivak binnen zag rijden om half tien ! Iedereen was zich al ongerust aan het maken maar hij kwam aan alsof er niks aan de hand was. En waarom dan zo laat? Omdat hij twee anderen onderweg had geholpen. Tof !
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Tuareg 2012 18-26 maart
« Reactie #331 Gepost op: 20-03-2012, 22:13 »
Super mooi Irene de Touareg komt mooi op gang. Ik denk dat Erwin naar de koningsettape een verdiende en mooie positie krijgt toebedeeld.
Ook in Sanne heb ik het volste vertrouwen en ik denk dat Mark Smits wel eens voor een verrassing kan gaan zorgen. Josha en Antal lopen hoop ik de top 50 binnen en Kim gaat lekker zijn ding doen. tikerdetik Irene ga zo door. Spannend allemaal hoor en ik ben heul benieuwd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: Tuareg 2012 18-26 maart Verslag dag 3
« Reactie #332 Gepost op: 21-03-2012, 22:06 »

Wat een luxe ! Erwin had al een half verslag via whatsapp gestuurd (kennelijk hebben ze daar ook al WiFi) dus ik hoefde alleen om aanvullingen te vragen via de telefoon, wat toch nog knap lastig was want de verbinding was weer niet best. Hè wat, wat zeg je ?

Over zichzelf (tuurlijk waarom zou je niet bij jezelf beginnen 8) : "Vandaag heerlijk gereden. Ook nog redelijk snel en foutloos. Wel 1x hard op m'n voorhoofd gevallen toen ik stilstaand voorzichtig verticaal naar beneden wilde ipv erin te springen. Kuipje beetje beschadigd en beginnend scheurtje in kuipframe. Gaatje geboord tegen verder scheuren en beetje kneedstaal."
Wederom een hallelujah voor de uitvinder daarvan !
Uitlaat en stuur zaten ook nog wat scheef van een van de drie duikelingen in het zachte zand. Voorwiel zakte lekker in weg. Dat is vandaag drie keer gebeurd en gelukkig bleef de motor twee keer gewoon lopen en de andere keer ging het aantrappen erg makkelijk.
"Ik dacht dat ik de route fout had gemaakt, bij overschakelen naar deel 2 werd ik naar t3_r1 gestuurd ipv er1. Heb tm er8 steeds handmatig geselecteerd. Bleek achteraf dat gps gelijk naar laatste rondje ging in zelfde route, had na er1 route kunnen selecteren en automatisch verder rijden."
Daar had ik even wat extra uitleg voor nodig...... Komt erop neer dat hij alle waypoints handmatig heeft opgezocht tijdens het rijden omdat hij de gps niet vertrouwde en dat dat achteraf allemaal voor niks was :-X
Het laatste extra rondje is vandaag voor motor profi's trouwens afgelast wegens wind. Dat vond Erwin natuurlijk jammer hij had er nog wel zin in.

Over Sanne schreef hij: "Sanne ging heel hard, lag ver voor me en samen gestart maar teller bleef hangen op ong. 80 km en veel werk om te resetten en kwam zonder benzine. Wederom Gerard to the rescue. Onze held!"
Sannes motor schijnt nogal te verbruiken en tsja als die dan keihard gaat rijden dan is de peut op enig moment wel op.... Gerard heeft hem zijn reservebenzine geschonken. Super ! Die ICO van Sanne was dus ook stuk en voor het resetten moet de batterij eruit via een dekseltje met veel kleine prutsschroefjes (ik zie het al voor me daar in het zand, oh ooooo) 

Joscha had problemen met zijn gaskabel, die bleef vastzitten zijn gaskabel bleef vastzitten en hij is lang bezig geweest er beweging in te krijgen. Hij stond op het punt om de orga te bellen om uit de duinen gehaald te worden, maar toen slaagde hij er toch in de boel te fixen en naar het bivak te rijden. Na het sleutelen in het bivak was Joscha nog iets vergeten, er kwam namelijk papier uit zijn uitlaat. Oeps, de antizandproppen vergeten eruit te halen.

Antal blijkt toch echt geen zandliefhebber. Hij was 2 minuten voor de limiet bij de 1e cp. Maar er kwam al iemand  terug die zei dat het nog zachter werd en hij is ook gestopt. Dit is ook te lezen op zijn eigen blog met een foto van Erwin die aan het tinkeren is, whatever that me be !

Brommer mocht bij CP3 helaas niet verder omdat hij daar te laat aankwam.  Hij kwam tijden het telefoontje net onder de douche vandaan maar er schijnt toch nog overal zand bij hem vandaan te komen (willen we dit eigenlijk wel weten ??? )

Steven heeft een topdag gehad ! Hij is lekker in de duinen aan het spelen met een Duitse dame ::) Zij zat achter hem aan want ondanks dat ze de Baja en ook de Tuareg al eens gereden had kon ze niet erg goed navigeren, maar misschien was dat wel een smoesje ;)
Steven heeft aangegeven morgen maar één rondje te willen rijden, maar iedereen vindt natuurlijk dat hij alles met rijden. Ben benieuwd hoe hoog de sociale druk opgevoerd gaat worden.

Een van de andere EAO'ers had hele grote problemen met de motor en kon er niet meer verder. Tsja als een ander teamlid dan gewoon een andere reservemotor bij zich heeft wat doen je dan. Nou dan koop je dien gewoon over en daarmee ga je dan lekker verder rijden. Wat een luxe..... :o

Minder goed nieuws is er voor Plarina, hij heeft gisteren zijn pols gebroken en is op weg naar huis.
Robert je krijgt de groeten van iedereen daar en ze missen je !

Verder loopt iedereen met blije gezichten rond. Vanavond slapen ze weer lekker in een heuse berbertent.

Ik heb aan het begin van de avond nog een tijdje naar de livestream van EAO zitten te turen. webcambeelden van EAO 
Gaaf hoor om alles en iedereen daar zo rond te zien en  horen schuifelen. Ik zag Steven nog steeds rondlopen in z'n motorpak, en als ik me niet vergis hoorde ik Brommer roepen dat z'n motor zo mooi schoon is. Iemand anders klom op de wagen naar de webcam om even close-up in beeld "Dag schat"  tegen z'n schat te zeggen en verder liepen de meesten er lekker in korte broek en tshirtje bij. Kennelijk is het toch lekker warm ondanks de straffe wind. Om kwart over zeven schalt het "Aan tafel" over het bivak en via de webcam zie je iedereen naar de tafels komen, ook Erwin komt er weer aan, met duidelijk een groot pak wijn in zijn handen ! Kennelijk is het eten erg goed bij EAO want het wordt aanzienlijk stiller. :D
En opeens klinkt er een stem, het zal gelet op de Vlaamse tongval Martin zijn die aankondigt dat er morgenavond vanaf 8 uur interviews met de rijders te zien zullen zijn. Kijken dus allemaal en als iemand daarvan verslag zou willen uitbrengen, graag, want ik ben zelf pas om 9 uur thuis. Als iemand het op zou kunnen nemen dan zou dat helemaal geweldig zijn!
Bij nader inzien klopt 8 uur misschien niet want dat is de standaard briefing tijd...

Verdere linkjes:
filmpje van de etappe van gisteren
uitslagen van gisteren

en nog wat foto's vanuit het bivak

Sanne


Dé Honda XR440Rally


Joscha aan de gaskabel



Joscha's verstoppping
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Tuareg 2012 18-26 maart
« Reactie #333 Gepost op: 22-03-2012, 07:43 »
Dag 3 is toch wel een beruchte qua benzinetekort  ;) .


Dank voor verslag
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 174
Re: Tuareg 2012 18-26 maart
« Reactie #334 Gepost op: 22-03-2012, 08:08 »
Bekijk vandaag de start van de Kingstage (le mans start) live op de EAO website; www.eaob.eu
Hier zijn ook alle dagverslagen terug te vinden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: Tuareg 2012 18-26 maart
« Reactie #335 Gepost op: 22-03-2012, 10:12 »
Overall results : (ik ben zoooo trots  :) )
 
Start. Nr Name x                     Will get Tuareg Head    Pos   hours min   Day 1   Day 2   Day 3
69    Martin Fontyn Moto Profi   Yes                            5       19  3        7:07    7:01    0:04:54
21    Erwindob Moto Profi          Yes                            6       19 26       7:12   7:35    0:04:38
34    Gerard B. Moto Profi          Yes                          13       20 27       7:08   7:50    0:05:28
65    Sanne Moto Profi              NO                           44       24 27      11:15  7:42    0:05:29
113   StevenD Moto Profi          NO                            66      29 36     11:45  10:49   0:07:02
82    Joscha Moto Profi             NO                            67       29 45     14:00   8:14   0:07:31
20    Brommer Moto Profi           NO                            66      29 47      7:52  13:15   0:08:39
61    Antal Moto Profi                NO                           81       34 2       14:00  11:02   0:09:00
66    Plarina Moto Profi              NO                            98      42 16      7:30   17:15   0:17:30
         
Moto Amat. 2Cyl       
335     Divaha Moto Amat. 2Cyl   NO                            1         22 36       7:25    7:33   0:07:37
 
Divaha staat dus bovenaan zijn klassement dat "slechts" uit drie rijders bestaat, maar wel met een voorsprong van maar liefst 3 uur op nummer 2 en een voorsprong van 19 uur op nummer 3 !

Post Merge: 23-03-2012, 00:09

De ARM'ers hebben het allemaal zwaar gehad vandaag. Het zand en de duinen zijn zo zacht dat zelfs de superervaren rijders er moeite mee hebben.
 
Er is in elk geval helaas een definitieve uitvaller.
Sanne ging onwijs goed vandaag maar moest wel steeds water bijvullen. En opeens hoorde hij geratel en een enorme KLONK en zat z'n blok vast. Balen zeg  :(  Hij heeft nog wel een goeie daad gedaan en zijn bobine ter beschikking gesteld aan het Amerikaanse EAOteamlid dat daardoor morgen wel weer kan rijden. Die was vandaag na een paar honderd meter al stil komen te staan en heeft z'n motor eigenhandig de duinen uitgeduwd.


Brommer was vanavond nog druk aan zijn motor aan het sleutelen. Die was eerder vandaag uitgevallen met elektrische problemen. Waar het precies aan ligt is niet duidelijk. Toen ik belde vonkte de bougie inmiddels wel weer maar de machine liep nog steeds niet. Het stuk dat hij wel heeft gereden ging soepeltjes en hij reed mooi over de ruggen van de duinen heen. Brommer had het erg goed naar zijn zin.
Edit: Brommers brommer doet het weer, er zat nog zand in z'n killswitch  ;D

Antal kan maar niet wennen aan het zand. De kleine duintjes in het begin gingen lekker maar die grote duinen vind hij maar niks.
Hij heeft onderweg lekker gelunchd met een Engelsman die zijn boterhammetjes met La Vache Qui Rit dankzij het zonnetje had omgetoverd tot een soort tosti's.
 
Joscha wilde eigenlijk niet herhalen wat zijn mantra van die dag was, maar na enig aandringen kwam het er toch uit: "wat een pleuriszachtekleinekutduintjes !!!" Nounounou, Joscha toch ! :-X

Erwin denk dat hij vandaag echt een topprestatie heeft neergezet. Hij zou een van de weinigen zijn die alle rondjes gehaald heeft  :o   Mark Smits is dat ook gelukt en die zou vandaag gewonnen hebben. Mark is een ex WKcrosser en endurokampioen. Erwin is hem gisteren toch maar mooi voorgebleven op 20 minuten ! 
Maar Erwin had het vandaag toch ook zwaar, hij heeft de meeste tijd in het zadel gezeten in plaats van staand over de duintoppen te jagen. Hij heeft ook nog keer gesleuteld aan het einde van de dag. Hij dacht de koppeling te ruiken bij flink gas in z'n 2 en 3 door het zand, dus toch maar een plaat gewisseld (die zagen inderdaad wat blauw) en ringetjes achter de veren zodat die wat harder drukken. Maar hopen dat dat genoeg is voor de Duinenrace morgen. Die eindigt zoals gebruikelijk bovenop het "Hausdaun". Daar zal met dat zachte zand wel helemaal niet op te komen zijn en al zeker niet met de XR. Dat wordt zandtrappen met de beentjes !

Hier nog wat plaatjes van Divaha en EAO
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Tuareg 2012 18-26 maart
« Reactie #336 Gepost op: 23-03-2012, 07:38 »
Geen idee of de straftijden al verwerkt zijn maar het lijkt erop dat de Ollanders zich goed gehouden hebben tijdens de Konings etappe. en Mark heeft hem denk ik gewonnen, wat een super prestatie en dat voor de eerste keer Touareg  ::)  Erwin verdiend een groot Applaus terwijl Steven en Joscha mooi samen oprijden. toch knap van Steven. Maar het lijkt erop dat Kim en Antal zich ook staande houden knap hoor! Wel verdomd jammer van Sanne, eigenlijk moesten hobbyisten geen pech krijgen >:(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Tuareg 2012 18-26 maart
« Reactie #337 Gepost op: 23-03-2012, 18:33 »
heel even kort, ik moet miojn kleine in bed gaan leggen. pols wordt woensdag geopereerd, komt vast goed.
en ik heb mn motor ter beschikking gesteld aan sanne maar die wilde dat niet, nu gaat belg Joris ermee verder rijden want zijn blok is vastgelopen. beetje vertrouwen moet je wel hebben in je medemens dus ben blij dat er zo nog iemand in de rally kan blijven.


volgend jaar ga ik voor een finish. heb wat goeie lessen geleerd ook al was het maar 1 dag en 70 km in de tweede dag.


Robbert.
zal later wat fotoos er hier op zetten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Tuareg 2012 18-26 maart
« Reactie #338 Gepost op: 23-03-2012, 21:01 »
heel even kort, ik moet miojn kleine in bed gaan leggen. pols wordt woensdag geopereerd, komt vast goed.
en ik heb mn motor ter beschikking gesteld aan sanne maar die wilde dat niet, nu gaat belg Joris ermee verder rijden want zijn blok is vastgelopen. beetje vertrouwen moet je wel hebben in je medemens dus ben blij dat er zo nog iemand in de rally kan blijven.


volgend jaar ga ik voor een finish. heb wat goeie lessen geleerd ook al was het maar 1 dag en 70 km in de tweede dag.


Robbert.
zal later wat fotoos er hier op zetten.


Veel beterschap hoor Plarina, jammer van je blessure!


En ik vind super sportief dat je Joris de mogelijkheid geeft zijn wedstrijd verder te zetten, Joris en (zijn zwager Gwen) staan goed in de rangschikking.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: Tuareg 2012 18-26 maart
« Reactie #339 Gepost op: 23-03-2012, 21:57 »

Erwins verslag via de whatsapp. Ben zelf nu ook niet thuis dus het moet maar even zo! :)
Vandaag 80km. Ging erg goed alleen moest verste lopen van allemaal die ik gezien heb. Stond als 12e bovenaan maar we zijn niet allemaal gelijk gestart. Wel nog net Gerard achter me gehouden als tijd niet dubbel telt of zo.
't lopen viel niet mee maar Sanne heeft m'n helm en camelback naar boven gedragen en dat hielp wel.
Na gisteren 6e algemeen, Gerard 15 min achter me.
We hebben trouwens weer regen hier. Niet veel, af en toe een paar spetters maar t zit me niet zo lekker.
Vandaag wel grotendeels gestaan, gaat sneller. 80 km was wel vol te houden. Koppeling ook niet meer geroken, ringen onder veren helpen dus.
Eerste 10 binnen waren vrijwel allemaal Hollanders, maar de eerste niet.
Ik heb na wedstrijd nog 2e keer geprobeerd boven te komen maar kwam maar ietsje verder.
Joscha na 2 rondjes gestopt. Zag geen noodzaak meer in rest te rijden.
Antal heeft 1e cp niet de top gehaald, is nog bang voor hoge duinen.
Brommer 2 rondjes gehaald en dat was mooi!
Sowieso maar heel weinig tot de top dit jaar.
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: Tuareg 2012 18-26 maart
« Reactie #340 Gepost op: 23-03-2012, 22:12 »

Erwins verslag via de whatsapp. Ben zelf nu ook niet thuis dus het moet maar even zo! :)
Vandaag 80km. Ging erg goed alleen moest verste lopen van allemaal die ik gezien heb. Stond als 12e bovenaan maar we zijn niet allemaal gelijk gestart. Wel nog net Gerard achter me gehouden als tijd niet dubbel telt of zo.
't lopen viel niet mee maar Sanne heeft m'n helm en camelback naar boven gedragen en dat hielp wel.
Na gisteren 6e algemeen, Gerard 15 min achter me.
We hebben trouwens weer regen hier. Niet veel, af en toe een paar spetters maar t zit me niet zo lekker.
Vandaag wel grotendeels gestaan, gaat sneller. 80 km was wel vol te houden. Koppeling ook niet meer geroken, ringen onder veren helpen dus.
Eerste 10 binnen waren vrijwel allemaal Hollanders, maar de eerste niet.
Ik heb na wedstrijd nog 2e keer geprobeerd boven te komen maar kwam maar ietsje verder.
Joscha na 2 rondjes gestopt. Zag geen noodzaak meer in rest te rijden.
Antal heeft 1e cp niet de top gehaald, is nog bang voor hoge duinen.
Brommer 2 rondjes gehaald en dat was mooi!
Sowieso maar heel weinig tot de top dit jaar.

Bikkels!!  :D

God, wat wil ik toch graag als ik zo'n berg zand zie. Net zolang totdat je bovenstaat!!  ::)
Two stroke addict!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Tuareg 2012 18-26 maart
« Reactie #341 Gepost op: 23-03-2012, 23:49 »
Erwin en zijn XR maakt het verhaal alleen maar mooier en mooier en mooier.
Maar 2 rondjes op zo een brute Aprillis is veul ste weinig. Ik heb 1 minuut op de 450 van Hein mogen rijden en ik glunder nu nog van Oor tot Oor.


Mannen hou de boel heel op de terugweg en nog heel veel succes, maar vooral blijven genieten.

Post Merge: 24-03-2012, 09:18
Super Spannend, de meer dan ervaren Touareg rijder en Team captain Martin tegen de ervaren crosser maar maagdelijke rally rijder Mark.


Ik ben voor Marc daar onervaren mensen voor mij altijd de eer krijgen. Maar weet iemand wat Antal aan het doen is, vermoedelijk geniet hij gewoon van het mooie weer  ;D   ;D   ;D





Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: Tuareg 2012 18-26 maart
« Reactie #342 Gepost op: 24-03-2012, 09:51 »
 Zou Antal wel kunnen genieten gezien z'n laatste tweet: http://t.co/RISoEemH
My bike only runs on one cylinder and black fluffy stuff came out the exhaust' #tuareg #removebeforestart :o
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Tuareg 2012 18-26 maart
« Reactie #343 Gepost op: 24-03-2012, 12:20 »
Zou Antal wel kunnen genieten gezien z'n laatste tweet: http://t.co/RISoEemH
My bike only runs on one cylinder and black fluffy stuff came out the exhaust' #tuareg #removebeforestart :o


Verdorie Irene dat zal toch niet ? ik had het meer als grap gelezen naar Josha. Ik begin alvast te duimen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: Tuareg 2012 18-26 maart
« Reactie #344 Gepost op: 24-03-2012, 12:28 »
Ik geloof dat tegelijk hebt :stupid: ;D
Ik las het helemaal verkeerd, stommekleinelettertjes ook op die telefoon :-X
what doesn't kill me only makes me stronger