wat fotoos van vlak na het voortijdig verlaten van de rally met dank aan stefan T. stukje ontbrekende route aka gat in de weg.
erg fijn om deze mensen te zien, de sponsor is wel wat dubieus: fleischhacker.. gelukkig is mijn duits niet zo goed.
motor onbeschadigd, alleen bovenste deel omgebogen en ico kapot.
later in de rally kregen de rijders te maken met wat nattigheid. ik was toen al onderweg in een bejaarde mercedes om de atlas over te steken. daar was het wat heftiger dan wat spetters. hagel, veel regen, onweer en flinke windstoten. de chaufeur wilde savonds de bergen niet meer over om mij naar de luchthaven van marakesh te brengen. groot gelijk had ie. vlucht was wel al geboekt door verzekering, dus was wel wat uitleg nodig dat ik niet verder als ouarzazate kon komen. gelukkig volgende ochtend daarvandaan alsnog een vlucht naar huis kunnen pakken.
mercedes, met natuuurlijk een mooie ster in de ruit om t af te maken.
na een tijdje zaten we er middenin en stonden de wegen blank. dit is niet naast de weg. dit is de weg.
donkere wolken over de bergrug.
en 1 waar ik zelf nog wel om kon lachen onder invloed van genoeg ibuprofen: eindelijk aangekomen in ourzazate, vlucht voor volgende ochtend geregeld, in een westers hotel, eten besteld in het restaurant met net mijn laatste setje schone kleren aan, wandel ik op het terras van het hotel in het donker op zoek naar wat bereik voor de mobiel.. flikker ik de vijver in. dus dan maar broekspijpen afritsen en op blote poten tussen de luxe toeristen mijn eten opgegeten. me gips was gelukkig nog droog. de natte schoenen heb ik daar maar achtergelaten.
nog wat tips voor volgende jaren:
-speedsecure! er zijn mede brokkepiloten met een normale vlucht meegegaan waarbij dat eigenlijk niet zo slim was (verbrijzelde arm met open wonden vol met sahara) ik kreeg netjes hulp en alles werd geregeld. de 24 uurs sos lijn had nog niet zoveel ervaring met de "rally" omstandigheden en het duurde even voor ze doorhadden dat er toch echt zoiets bestaat als een motorsport clausule, maargoed deze mensen krijgen ook zeurpieten aan de lijn met een teentje gestoten of die hun hotelsleutel niet meer kunnen vinden, dus dan is het even omschakelen, maar dat hebben ze toch goed gedaan.
-als je je meld bij douane zonder je motor, moet je op papier hebben dat iemand anders je motor het land weer uit transporteert. dat heeft mij en een uk deelnemer erg veel tijd en gedoe gekost, omdat ze weigerden ons verhaal te geloven. op dat moment is ook niemand van het team bereikbaar omdat ze zelf druk en onderweg zijn. dat gebeurt me niet nog een keer. wat een gekloot. zelfs fotoos van mijn motor op de eao vrachtwagen waren niet genoeg om hen te overtuigen. het schijnt dat je anders veel belasting moet betalen over het voertuig dat je achterlaat.