Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Noord Frankrijk  (gelezen 17522 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Noord Frankrijk
« Gepost op: 16-03-2006, 11:10 »
Ja, we gaan weer!!

We hebben Appie weer geboekt voor 1, 2 en 3 mei.

Offroadrijden in Noord Frankrijk met gids.

Als het goed is gaan we weer met vijf man, dus de bus is vol. Koelkast moeten we nog regelen, eerst maar eens kijken wat voor weer het tegen die tijd gaat worden.

Foto's van vorig jaar staan nog in een fotoalbumpje

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #1 Gepost op: 16-03-2006, 11:22 »
Erg vervelend....  :D

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 525
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #2 Gepost op: 16-03-2006, 11:26 »
We komen er langs als we terug rijden uit Marokko, maar ja ik moet me motor z'n rust gunnen he  ;D

Have fun

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #3 Gepost op: 16-03-2006, 12:51 »
Ik heb wel interresse om mee te gaan... kheb een XTZ, dus bijna hetzeflde als een XRV die ik op de foto's veel zie. heb je wat preciesere informatie over de locatie?
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #4 Gepost op: 16-03-2006, 12:59 »
[...]
Als het goed is gaan we weer met vijf man, dus de bus is vol.

ik vrees dat dat niet meer gaat lukken Cathodion...

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #5 Gepost op: 16-03-2006, 13:14 »
ik vrees dat dat niet meer gaat lukken Cathodion...

De bus is vol... dat betekend niet dat ik niet mee kan... ik rij er wel zelf heen.
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #6 Gepost op: 16-03-2006, 13:48 »
De gids rijdhelaas maar met maximaal vijf motoren achter zich aan. Onze ervaring van vorig jaar was trouwens dat toen er twee afvielen het tempo behoorlijk omhoog kon. Je staat veel minder op elkaar te wachten met een kleinere groep, en zeker met een gids die zich verantwoordelijk voelt voor het welzijn van de groep,die wacht regelmatig (rustig doorrijdend) op de rechte stukken totdat hij de achterste man weer in zicht heeft.

Zelf rijden is natuulijk ook een optie, maar het is verdomde makkelijk om achter zo'n man van 70 aan te rijden en alle leuke paadjes in de omgeving afraggen.

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #7 Gepost op: 16-03-2006, 13:51 »
dan snap ik het nut niet zo van het hier posten...  ::)
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #8 Gepost op: 16-03-2006, 13:56 »
Ferw wou je alleen maar afgunstig maken :-X

Hij heeft het geprobeerd...


...en dat is gelukt :-\

We kunnen vanuit hier ook een roadbookrit door Noord Frankrijk organiseren via Ad Ketelaars. Daarbij kom je heel wat relikwiën tegen uit de eerste wereldoorlog; loopgraven, bunkers, verlaten huizen (ja, we rijden er dwars doorheen).

Lijkt dat je wat?

Noppy

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #9 Gepost op: 16-03-2006, 13:57 »
Mij wel! Wanneer gaan we?  :D
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #10 Gepost op: 16-03-2006, 14:21 »


Op enkele uren rijden van de Nederland is in de Noord Franse heuvels, enkele honderden kilometers offroad route uitgezet. Er wordt gereden in een gebied waar de sfeer van beide wereldoorlogen nog tastbaar is. De routes gaan over slagvelden van welleer met zijn vele bunkers, forten en loopgraven. De ritten gaan door afwisselend terrein zonder extreem te zijn en zijn bedoeld voor de offroad rijder met enige ervaring. In bepaalde jaargetijden kan de rit wel het predikaat "pittig" dragen. De ritten in Frankrijk worden, op door de deelnemers zelf te bepalen data gereden. Dit gebeurt in overleg. Vooral doordeweeks zijn er legio mogelijkheden. Probeer daarom in eerste instantie een doordeweekse dag te prikken. Er kan gereden worden met groepjes tot 5 personen. Hierbij wordt uitgegaan van clubjes of een groepje dat je zelf samenstelt. De inschrijfkosten worden beduidend lager naar gelang er meer rijders meegaan. Deze “low budget” trip (maar daarom niet minder mooi), vertrekt vanuit een eenvoudig karakteristiek plattelandshotelletje. Er liggen 2 roadbooks om 2 dagvullende tochten te maken. De hoteleigenaar is belast met uitgave en inname van de roadbooks. Het is geen arrangement. De deelnemer bepaald ter plekke waar hij eet enz. Alleen de hotelkamers worden gereserveerd. Kortom vrijheid, blijheid is het motto. De ritten worden op de door de rijders zelf te bepalen data gereden.



Noppy
P.S. Weet je zeker dat je dit wel wilt? Zo'n XTZ kan nl errug zwaar zijn met dit soort enduroritjes.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #11 Gepost op: 16-03-2006, 14:31 »
Wij zijn er met de BDM rallyeschool geweest,
oftewel een zooitje 650/800/1000/1100/1150 GS'en

Was goed te doen, ze hadden er alleen dat rondje door het oerwoud uitgehaald, waar je meer takken en struiken aan het weg duwen was dan rijden.

Weer een kwestie van ligt aan de rijder. Het helpt wel als je met een zooitje gelijkgezinden bent. Als iedereen een keer vast komt te zitten met zijn/haar zware brommer, dan is het niet erg om elkaar meerder keren eruit te trekken.

Kijk hier maar even Cathodion om een indruk te krijgen, ik was toen ook met de BMW F650 (de loopgraven zijn ondertussen weer gedicht  ::))
http://roos.smugmug.com/gallery/467659

En dit was afgelopen jaar, toen was ik met de DRZ, maar ik moest zo wennen aan zo'n licht brommer (en direct hard gevallen wat ook echt pijn deed), dat qua rijden de vorige editie mij beter was bevallen  ;)
http://roos.smugmug.com/gallery/744053

Zeker de moeitewaard om ook met een zware motor te doen, alhoewel het dan handig kan zijn om even het hotel in je GPS op te slaan, voor het geval het wat uitloopt......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #12 Gepost op: 16-03-2006, 14:52 »
Citaat
We kunnen vanuit hier ook een roadbookrit door Noord Frankrijk organiseren via Ad Ketelaars. Daarbij kom je heel wat relikwiën tegen uit de eerste wereldoorlog; loopgraven, bunkers, verlaten huizen (ja, we rijden er dwars doorheen).

Lijkt dat je wat?

lijkt me ook wel wat

ad ging trouwens ook een nieuw ritje uitzetten ergens in midden frankfrijk....
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #13 Gepost op: 16-03-2006, 14:53 »
dan snap ik het nut niet zo van het hier posten...  ::)

Informatie delen?! (was daar het hele internet niet voor bedoeld)

Ik wil ook nog wel een keer Noord Frankrijk doen maar absoluut NIET in het hotel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #14 Gepost op: 16-03-2006, 14:59 »
Laat ik het daar nou net met Ad over hebben gehad tijdens het rallyeweekend.
Hij bleek die informatie helemaal niet zo door te hebben gekregen dat het zo ernstig "klote" was in dat hotel. Hij had wel eens over misverstanden e.d. gehoord, maar niet dat dat mens zo tekeer kon gaan en ons beschuldigde van diefstal en weet ik wat nog meer.

Hij ging daar nu dus wel mee aan de slag en zou zeker met een andere thuisbasis komen.
Hij vroeg mij of iemand van ons nog een van die andere hotelletjes had opgeschreven die we aan de route tegen waren gekomen..... Ik weet ze niet meer, jij misschien Erwin?
Ik had al geopperd, dat het een kwestie was van de route rijden en je ogen open houden, want er zaten er in mijn beleving genoeg.

Maar goed.....Ik wil eigenlijk ook wel weer een keertje  :D
maar  ik wil nog veel liever weer een keer naar Mecklenburg, als we daar nu eens 8 man/vrouw voor bij elkaar krijgen, mogen we zelf een datum prikken  ;)