Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Noord Frankrijk  (gelezen 17529 keer)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #60 Gepost op: 29-04-2006, 21:28 »
Hebben we al een route voor de heenweg?? Na Brussel op de pijl richting camping over de meest kleine binnenweggetjes die van haaks op de weg staan waar je op dat moment rijd?? En dan als er een zandpad is zowel heen als terug nemen?? Of zet je toch nog een gedetailleerde route uit?

Huh, daar hebben we het van de week toch over gehad? Ik ben gaan pielen, en die route die daar uit kwam heb jij vervolgens wat logischer gemaakt. Die heb ik nu in mijn gps zitten.

Maakt het trouwens uit, eerst Brussel voorbij en dan lekker binnendoor. Hoe smaller hoe beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #61 Gepost op: 29-04-2006, 22:26 »
Gaat goed komen he?


Ik hep op Weeronline bij Charville gekeken. Daar verwachten ze morgenavond SNEEUW :o  :o  :o

Hopen dat dat een andere Charville is dan waar wij in de buurt zitten. Ach, dan staat het bier tenminste koud.

Voordeel van een verregende Koneginnedag was ook dat de BBQ-pakketten in de uitverkoop lagen ;D

Tot morgen!!


GS GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #62 Gepost op: 29-04-2006, 22:33 »
Tja, da's die ene waar we doorheen moeten:

en ehhhh..... maandag 12 graden en dinsdag 21 ::) Wat voor kleding moet er nou mee?? Op de heenweg zal ik in ieder geval lekker blij b=zijn met m'n integraaltje (crosshelm ligt bij Dirk in de bus :P)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #63 Gepost op: 01-05-2006, 09:53 »
En de mannen hebben het koud ::) Het had gisteren gesneeuwd onderweg en het was berekoud. Vandaag wordt er regen verwacht, dus ik ben benieuwd hoe de eerste off-road rit gaat :-X Ze hebben tijdelijk even een ander onderkomen, want in een tentje was schijnbaar toch echt te koud. Dan moeten ze elkaar maar opwarmen ::) :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #64 Gepost op: 01-05-2006, 10:23 »
Gistermiddag kwamen Peet en ik teruggereisd vanaf Noord-Frankrijk en de Belgische Alpen en we kregen toch weer wat aardige 'Kerstimpressies'. Tegelijk hadden we ook medeleiden met de Allroad-bikkels die wel ff op de motor naar de Ardennen zouden rijden. De temperatuur was 0.5 graad boven nul en de sneeuw bleef liggen.

's Nachts vroor het en konden we het ijs van de ruiten krabben.

Hoe gek het ook mag klinken, wij hebben het overdag hardstikke warm gehad, zelfs nog in Hein Gericke zomerbroek gereden (maar met de ritsjes dicht) en het was heerlijk!

Peet heeft ff in 1.5 dag leren roadbooklezen en hij rijdt prima door. Ik zelf had er wat meer moeite mee, want ik liet mijn motor vallen na een bocht met 5 km/u. Stilstaan is toch beter, want op de tweede dag viel ik op een harde modderrichel terwijl ik op het roadbook keek. Geen zichtbare schade aan de buitenkant, maar de DRZ scheed er direct mee uit. Einde oefening. Na een halve dag naar huis.

De roadbooks van Ad klopten weer als een zwerende vinger, alhoewel we op sommige punten wel veel tijd hebben verloren. Onderweg ook wat correcties gemaakt in het roadbook, want er waren toch wat situaties veranderd. We hebben om de 10 situaties een waypoint in de GPS opgeslagen waarvan we zeker wisten dat we goed zaten.

We willen voorstellen aan Ad dat we een geplastificeerd kaartje maken met 20 GPS-coördinaten, vergezeld van de corresponderende situatienummers. Deze kaart krijgt een groepje mee in een verzegelde enveloppe na afstaan van 10 euro borg. Enveloppe kapot? Borg kwijt. Maar dat stelt je dan wél in staat om de rit uit te rijden en dat geeft toch weer een extra punt om achteraf lekker slap over te lullen op het forum. "Wij deden het zonder enveloppe in 4.3 uur" enzo...

Alternatief is wellicht om de kompaskoers bij sommige stukken te zetten want één meter naast het spoor zit je ineens goed, één meter naar links en je zit fout. Je ziet dat ook de 'foute' sporen van je voorgangers, dus het leeuwendeel van de mensen kiest toch voor het bestaande spoor ipv éxact goed navigeren.

Technische uitdaging zat er amper in; leuke dingen waren de greppeltjes rijden en het springen van het trapje vanuit de bunker (wel even de rol met prikkeldraad weghalen voordat je als een olifant naar binnen rijdt!).

De bunker is een compleet fort met voorraadkamers, slaapkamers, munitiekamers, kanonkamers. De 220V-voorziening zijn open draden, die 2 aan 2 over porseleinen knoppen langs het plafond bevestigd zijn. Later hoorde we dat deze bunker niet stamt uit de eerste wereldoorlog maar uit 1870, uit de oorlog met de Engelsen. Binnen in de kelderetage hoorden we duidelijk de vleermuizen piepen. Ahum, het waren mijn italiaanse laarzen die nodig gesmeerd moesten worden ;D Wat piepen die kregen.

De eerste rit van 200 km hebben we dus helemaal uitgereden. De tweede door pech misschien voor eenderde. Daarna 45 minuten de DRZ teruggesleept naar het hotel.

Foto's volgen zodadelijk onder een nieuw topic: Foto's Noord-Frankrijk!



Mooie rit? Zekers.

Voor herhaling vatbaar? Nou nee, het leek ons toch nog te veel op een ritje in Noord-Brabant. Er zaten wel wat leuke stenige klimmetjes in, maar achterafgezien waren dat vaak de stukjes waarbij we fout waren gereden ;D

Lozère lijkt ons wel een aardige volgende rit!

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #65 Gepost op: 01-05-2006, 15:09 »
Wat lees ik nou de DRZ kapot!! :o
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #66 Gepost op: 01-05-2006, 15:14 »
Bobine kapot en/of draadbreuk (aardedraad of zo), nét een paar dagen na het aflopen van de garantie. Ik hoop op coulance bij de NIMAG  :D

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #67 Gepost op: 01-05-2006, 15:17 »
Bobine kapot en/of draadbreuk (aardedraad of zo), nét een paar dagen na het aflopen van de garantie. Ik hoop op coulance bij de NIMAG  :D

Noppy
afwachten dus.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #68 Gepost op: 04-05-2006, 13:47 »
Zo, we zijn weer terug van drie dagen spelen met Le Professeur in de Franse Ardennen. Nou, we.... ik dan. De andere vier heren keren vandaag op hun gemakkie terug na uitslapen, koffie van Appie en een croissantje. Ik moest helaas alweer bij de baas paraat zijn. Veel meer dan dat is het geloof ik ook niet, beetje cold turkey zo :-X

Zondag met de auto en de oude dame achterop de kar vertrokken. Onderweg tot Namen afwisselend zon en regen, maar in de buurt van Bouillon een pak sneeuw. Eerst een flinterdun laagje, maar verderop zelfs een centimeter of 4 -5 :o


Op de camping gelukkig “alleen maar nat gras, miezerregen en waterkou”. Bijna gelijktijdig kwamen  we aanrijden. Ik als mietje met de auto met muziek, airco, kachel, ABS, etc, Dirk met zijn “Diekeboes met koelkast op dak” en de drie bikkels op de motor.  Bewonderenswaardig dat ze nog konden lachen bij aankomst (of was dat een bevroren grimas???).

Ach, ze zullen wel blij zijn geweest dat ze binnen waren 8)

Appie had voor ons geregeld dat we in het enige huisje op de camping konden overnachten, een kans die Max en ik graag aangrepen. Gelukkig wilde Ferd en Ed zich in dit lot schikken. Toch lekkerder dan in je tentje in het natte gras lopen klooien.
 
Ook vanwege de regen had Appie (Wagenaar aka “Le Professeur”) het programma omgegooid. De rit die hij normaal als relaxte afsluiting rijdt nu op de eerste dag en de “witte paden route” nu naar de laatste dag. Want met regen is die niet te doen volgens hem. Is een soort kalklaag die bij droogweer hard en stoffig is, maar met regen verandert in een harde onderlaag met daarop 1 of 2 centimeter glibberspul, erg verraderlijk.

Maandag: ’s ochtend gelukkig droog. Leuke route door de velden en over heuvels. Vraagt veel concentratie vanwege de gladde omstandigheden, maar verder technisch niet heel moeilijk of uitdagend. Goeie route om in te komen en te wennen aan de omstandigheden. Iedereen overeind gebleven volgens mij.

Je leert daar wel op natgras en andere glibberzooi rijden zeg. En Appie rijdt daar gewoon lekker door. Fiets een tikkie schuin houden. Gewicht op het bovenste steppie, goed kijken en gaan met die banaan. O ja, ....en een dijk aan ervaring natuurlijk :-\
Ondanks 1 mei toch nog ergens kunnen tanken en eten. Onderweg door Appie nog een leuke doorwading ingevoegd en een paar rondjes spelen in een zandafgraving(kje).






Op een begraafplaats uit de 1e wereldoorlog wezen kijken (50.000 doden!) 

en lekker wezen luchen. Ook mooi om te zien hoe Appie na 15 jaar in die omgeving bij iedereen bekend en populair is ondanks dat hij “vloeiend Frans” spreekt………..geen woord dus ;D

Dinsdag zonnig en droog. ’s ochtends nog koud, dus gewoon weer mijn winterbroek van maandag aangedaan en een trui onder mijn Acerbis-rallyjas. Maar die kon ’s middags uit.


Meer technische paden. Doorwadingen van zowel riviertjes als van modderpoelen, steile afdalingen en klimmetjes, veel nattigheid, modder en kleefklei.



Willen jullie niet van die vreselijke remsporen trekken jongens..... >:(

De mooie zweefduik van Max over een plas water heen heb ik (helaas) net niet kunnen vastleggen. Als een kat sprong hij weer omhoog, trok zijn nieuwe fietsie los en plantte zijn billen weer in het zadel. Als hij nog op zijn ouwe trouwe Dakar had gezeten had ik natuurlijk tijd zat gehad. Hele vooruitgang voor hem dus.

Ed en ik hebben het op de grond liggen tot na de lunch weten uit te stellen, maar hebben uiteindelijk op ongeveer 150 meter van elkaar vandaan ook ons Waterloo gevonden. En dat NA de moeilijke klim waar Appie nog uitvoerig voor gewaarschuwd had. Ik zelf dacht na die klim het gaatje met Max ff dicht te rijden, pak een verkeerd spoortje, geef net wat te veel gas en lig op mijn plaat. Ed mompelde ook iets over een verkeerd spoortje……………
De moeilijk klim was trouwens prachtig. Een bospad steil omhoog, waar op veel plekken nog wat water overheen stroomde, voorzien van vette modderpoelen, boomwortels en stenen, hobbels en sporen. Staand op de steppies, trialend op het koppel van de BMW ophoog getokkeld. Van links naar recht, spoortjes zoeken, geen gas bijgeven en vooral blijven staan. 1 keer moeten wachten voor Max die zijn balans ff kwijt was, maar anders had ik ‘m in 1 keer omhoog kunnen rijden, lekkuurrr……!
Maar geen tijd voor foto's :(

Die dag zoveel modder en andere vieze derrie gezien dat we van Appie de fietsen ’s middag moesten afspuiten. Zo mochten we de camping niet op. Vooral die ouwe BMW moest er weer een beetje proper uitzien had hij aan Antoinette moeten beloven.


Alleen Ferd heeft zich aan slinks aan deze poetsactie kunnen onttrekken door bier te gaan halen en rechtstreeks naar de camping te gaan. Die had natuurlijk al één-en-ander achter de kiezen voordat wij aan kwamen kakken ::)


Woensdag de “witte paden” op. Gelukkig meestal droog, maar op sommige punten nog verraderlijk door de dauw of schaduw. Maar “Le Professeur”  zou “Le Professeur” niet zijn als hij daar niet op tijd voor zou waarschuwen. Ook vaak van die mooie slingerende gravelwegen waar je het gas mooi open kan trekken om er met een diepe brul uit de uitlaat over heen te vegen, heerlijk. En weer van die mooie sluip-door-kruip-door paadjes, bergie-op-en-bergie-af, een lekkere doorwading om je fiets weer schoon te poetsen, etc.






Le Professeur full speed omlaag. 70 jaar, very "old school" maar still going strong :D



Ferd: "ik ging er niet eens volgas overheen" :o



De stand Hogedrukreiniger - Achterbrugsticker: 0 - 2 ;D

Om kwart voor negen vertrokken en om kwart over drie terug op de camping. Mooi op tijd om een biertje te pakken, mijn tentje af te breken en de oude dame weer achterop de kar te zetten. Nu met goeie vastzettips van Dirk die daar inmiddels expert in is. Stond een stuk lekkerder Dirk!

Naar huis vlot gereden tot aan Antwerpen en vanaf daar zeker anderhalf uur verkloot met files. Wat een k-land is dit toch >:(

Bij Breda zie ik in mijn achteruitkijkspiegel ineens een rode KTM-rally opduiken. Toch maar ff het gas eraf om te kijken wie/wat dat is. Is het Roosje op haar nieuwe @.........
Mooi ding zeg!

En vanavond de berg vette motorwas maar eens aanvallen………

Temperatuurverschil in drie dagen: 25 graden :o


GS GJ :D
(de rest van de (160 :-X) foto's volgen als Ferd thuis is en een galerietje heeft geopend)
 

Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #69 Gepost op: 04-05-2006, 14:24 »
Alle, schone beeldjes he
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #70 Gepost op: 04-05-2006, 14:44 »
volgens mij zaten jullie niet ver van ons vandaan ziet er hetzelfde uit
ik ben nog bij orchidee geweest maar daar konden ze niks vinden een bak vol kleren maar niet die van jou GS-GJ
greetz peet ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #71 Gepost op: 04-05-2006, 14:56 »
 ::) zwijmel, zwijmel, eerst nog meer oefenen, mmmhh volgend jaar

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #72 Gepost op: 04-05-2006, 17:19 »
Mooi verslag GertJan!!

Ik heb een fotoalbum aangemaakt waar iedereen zijn foto's in zou kunnen uploaden. Die van mij staan er inmiddels, inclusief een filmpje van een altijd startende KTM :-X

ALBUM Noord Frankrijk 2006

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #73 Gepost op: 04-05-2006, 22:04 »
Begrijp ik nou goed dat je een KTM moet starten door aan de spiegel te draaien ::)

En zo te zien was het gisteravond veel gezelliger dan toen ik er nog was :(




GJ
Kzal morgen me foto's ff uploaden

Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #74 Gepost op: 04-05-2006, 22:23 »
Bobine kapot en/of draadbreuk (aardedraad of zo), nét een paar dagen na het aflopen van de garantie. Ik hoop op coulance bij de NIMAG  :D

Noppy

Het wordt wel tijd voor een draadje "problemen met DRZ"   ;)