Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Noord Frankrijk  (gelezen 17531 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #75 Gepost op: 04-05-2006, 22:30 »
Wat was dat nou ook alweer met die Husky van jou in Zuid frankrijk?  ;)
Iets met een scheur in een deksel ofzo  :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #76 Gepost op: 04-05-2006, 22:34 »
Ja klopt, een hele berg van rots van misschien wel 1000 meter hoog tegen m'n carter aan en daardoor een scheurtje. En dan nog netjes doorrijden hè  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #77 Gepost op: 05-05-2006, 08:22 »
Wat een plezier weer.
mooi foto verhaal.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #78 Gepost op: 05-05-2006, 10:26 »
Ik heb een fotoalbum aangemaakt waar iedereen zijn foto's in zou kunnen uploaden.

Hé Ferd,

Ik hep net een poging gedaan piccies up te loaden, maar ik zie nix komen. Kan jij zien wat er misgaat ???


GS GJ :(
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #79 Gepost op: 05-05-2006, 16:35 »
hhhhhmmmmmmmmm......... foto's van Max en Ed heb ik wel al voorbij zien komen...... of staan die van jou er inmiddels ook bij?? (ik weet namelijk niet wie welke foto's gemaakt heeft 8))

Net even een testje gedaan en het werkt bij mij natuurlijk wel gewoon......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #80 Gepost op: 05-05-2006, 23:45 »
Chips, morgen maar eens een nieuwe poging wagen dan. Nu ff slapie doen.........
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #81 Gepost op: 07-05-2006, 12:06 »
Zijn inderdaad ongeveer dezelfde plaatjes. Appie rijdt ongeveer in hetzelfde gebied als waar mijn ritten zijn. Appie wil er echter geen bos inhebben, ik wel, maar ben hier wel voorzichtig mee.   Ben trouwens benieuwd of Noppy wel de heuvelklim gehaald heeft die in mijn route zit ;). Hij heeft het over stenige klimmetjes die niet in de route zaten, maar zo te lezen hebben ze het einde van de tweede route niet gereden

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #82 Gepost op: 07-05-2006, 12:15 »
Ik ben ook benieuwd , ik ken het "klimmetje"geloof ik ook wel . Misschien dat Ap zelf niet meer bovenkomt en het er niet meer in heeft zitten. ;) ;) :-X

Woensdag tm zaterdag de Vogezen-rit doen , veel bosgebied wat overigens goed begaanbaar en toegankelijk is , en een paar HELE LEUKE klimmetjes.

Groetsels Erik,

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #83 Gepost op: 07-05-2006, 12:51 »
Zijn inderdaad ongeveer dezelfde plaatjes. Appie rijdt ongeveer in hetzelfde gebied als waar mijn ritten zijn. Appie wil er echter geen bos inhebben, ik wel, maar ben hier wel voorzichtig mee.   Ben trouwens benieuwd of Noppy wel de heuvelklim gehaald heeft die in mijn route zit ;). Hij heeft het over stenige klimmetjes die niet in de route zaten, maar zo te lezen hebben ze het einde van de tweede route niet gereden

Nope,

Niet gehaald, electrische pech. Mag ik het nog eens overdoen Ad?

Grx,

Nop

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #84 Gepost op: 07-05-2006, 21:39 »
Zijn inderdaad ongeveer dezelfde plaatjes. Appie rijdt ongeveer in hetzelfde gebied als waar mijn ritten zijn. Appie wil er echter geen bos inhebben, ik wel, maar ben hier wel voorzichtig mee.   Ben trouwens benieuwd of Noppy wel de heuvelklim gehaald heeft die in mijn route zit ;). Hij heeft het over stenige klimmetjes die niet in de route zaten, maar zo te lezen hebben ze het einde van de tweede route niet gereden

He Ad, jij hier !?   ;)

Doei,
corné
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #85 Gepost op: 08-05-2006, 02:04 »
Het wordt wel tijd voor een draadje "problemen met DRZ"   ;)
Er is ook een DRZ forum (linkje), daar kunnen ze vast wel terecht met hun problemen ;)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #86 Gepost op: 08-05-2006, 07:50 »
Maar dan komt er hier geen enkel nieuw bericht meer........ DRZ is toch de fiets waar het meest aan gesleuteld wordt na de KTM??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #87 Gepost op: 08-05-2006, 09:14 »
Maar dan komt er hier geen enkel nieuw bericht meer........ DRZ is toch de fiets waar het meest aan gesleuteld wordt na de KTM??

Ferd,

Je hebt bij een DRZ 3 soorten onderhoud:

- preventief
- correctief
- fun

Bij een KTM gaat het met name om correctief onderhoud; er zijn weer eens bigends uit hun voegen gelopen e.d
Bij een Honda of een Suzuki gaat het met name om fun en preventief onderhoud. Bij dit laatste probeer je de kans om met panne te komen te staan tot nul te reduceren, wat op zich al een sport is.

Fun, dat zijn die dingen die eigenlijk af fabriek best goed zijn, maar gewoon beter smoelen of voelen. Koplampunits,  bagagedragers e.d.

Noppy ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #88 Gepost op: 08-05-2006, 09:36 »
Zijn inderdaad ongeveer dezelfde plaatjes. Appie rijdt ongeveer in hetzelfde gebied als waar mijn ritten zijn. Appie wil er echter geen bos inhebben, ik wel, maar ben hier wel voorzichtig mee. 

Goed dat we nu ook een Noord-Frankrijk-expert in ons midden hebben ;)

Ad,

Appie had het erover dat er in Frankrijk wetgeving op komst is die offroadrijden aan banden moet leggen. De regel zou worden dat je alleen nog maar gemotoriseerd offroad mag rijden op wegen die zo breed zij dat je er met een auto met minimaal 25 km/u overheen kan. Dan zouden er heel veel leuke offroadpaadjes voor ons afvallen :( Wetgeving zou mogelijk dit jaar al ingaan.

Wat weet jij hiervan en betekend het inderdaad dat we Frankrijk binnenkort als offroadbestemming kunnen/moeten schrappen ???


GS GJ :-\
 
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Noord Frankrijk
« Reactie #89 Gepost op: 08-05-2006, 11:25 »
Ferd,

Je hebt bij een DRZ 3 soorten onderhoud:

- preventief
- correctief
- fun

Bij een KTM gaat het met name om correctief onderhoud; er zijn weer eens bigends uit hun voegen gelopen e.d
Bij een Honda of een Suzuki gaat het met name om fun en preventief onderhoud. Bij dit laatste probeer je de kans om met panne te komen te staan tot nul te reduceren, wat op zich al een sport is.

Fun, dat zijn die dingen die eigenlijk af fabriek best goed zijn, maar gewoon beter smoelen of voelen. Koplampunits,  bagagedragers e.d.

Noppy ;D
Ach, dat valt best wel mee hoor. Meeste onderhoud wat ik uitvoer is preventief, oh nee, toch correctief: schoonmaken is ook onderhoud of niet dan  ;D
En fun: bij KTM eigenlijk niet nodig maar het is natuurlijk wel leuk dingen aan je motor te doen waarmee de prestaties nog meer omhoog gaan  ;) (helaas daarmee ook de kans op correctief onderhoud....)

Tja, ik weet het maar ik kon het niet laten... :-X