Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Oliekeerring verwijderen?  (gelezen 5633 keer)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5
Re: Oliekeerring verwijderen?
« Reactie #15 Gepost op: 19-08-2011, 13:34 »
Heb een setje gemene (tandarts)haakjes  van Midlock, en een paar houtschroeven achter de hand, kiek'n wat 't wordt.
eens kijken wat het wordt, iemand een 950 adventure te leen voor als ik 't vernaggel en een tijdje XT-loos ben?  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Oliekeerring verwijderen?
« Reactie #16 Gepost op: 20-08-2011, 02:28 »
bla, bla, bla....... iemand een 950 adventure te leen voor als ik 't vernaggel en een tijdje XT-loos ben?  ;)

Sterke text Niels!!!
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Oliekeerring verwijderen?
« Reactie #17 Gepost op: 21-08-2011, 09:41 »
Ik doe het meestal ook met de doorboren+houtschroef methode. Gaat prima.

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Oliekeerring verwijderen?
« Reactie #18 Gepost op: 21-08-2011, 11:40 »
Tandarts-methode: Schroevendraaier erin hoppa eruit!
Avonturier!

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5
Re: Oliekeerring verwijderen?
« Reactie #19 Gepost op: 22-08-2011, 13:39 »
Done! met het tandartsengereedschap achter de hand toch maar twee parkertjes erin gedraaid. Ging errug makkelijk.
Gelukkig maar, want de keerring van het schakelpookje was niet het probleem.
Volgende verdachte is de keerring van de uitgaande as... Ik heb lekker geoefend op 't schakelasje dus vol vertrouwen (valkuil!!!  :P )
Moet wel eerst even de locknut van de as slijpen die een Brough Superior eigenaar uit Worcester er zo hulpvaardig opgebakken heeft (waarschijnlijk de reden dat de keerring beetje zielig is)