Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: mousses oplegen verschillende velgmaat  (gelezen 1077 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
mousses oplegen verschillende velgmaat
« Gepost op: 18-08-2011, 21:17 »
Vroeg me het toch af , heb vandaag een paar mousses omgelegd met mijn past aangepaste banden apparaat .
Achter met wielklem was toch even lastig voor ging een stuk makkelijker zonder de klem .
 
Nu leg ik bij RobTA een 140/80/18 band met mousse om zijn Beta achtervelg die toch zeker een paar cm smaller zijn dan de achtervelgen van mijn  ktm 690 , hierdoor gaat het ook wat lastiger natuurlijk .
Maar ander ding is natuurlijk dat hij wat meer ruimte heeft en dus waarschijnlijk ook iets eerder vervangen zal moeten worden of misschien ook wel eerder last zal krijgen van te warm worden met eventueel kapot lopen van band en mousse bij hogere snelheden .
Wat denken jullie ervan . ???
 
Grt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: mousses oplegen verschillende velgmaat
« Reactie #1 Gepost op: 18-08-2011, 21:22 »
ja er zit zelfs verschil per band... de ene 140 is niet de andere...

Een verse 140 michelin desert mousse, opgelegd met gel,  blijft echt wel heel met onze rijsnelheden (hield het ook met een LC8 er op)

Maar waarom laat je de bandenklem zitten??? Die heeft ie echt niet nodig hoor! dat 1 van de grote voordelen van een mousse

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: mousses oplegen verschillende velgmaat
« Reactie #2 Gepost op: 18-08-2011, 21:25 »
idd weg met die klem voegt niets toe. tenzij je mouses met ventiel hebt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: mousses oplegen verschillende velgmaat
« Reactie #3 Gepost op: 18-08-2011, 21:28 »
ja er zit zelfs verschil per band... de ene 140 is niet de andere...

Een verse 140 michelin desert mousse, opgelegd met gel,  blijft echt wel heel met onze rijsnelheden (hield het ook met een LC8 er op)

Maar waarom laat je de bandenklem zitten??? Die heeft ie echt niet nodig hoor! dat 1 van de grote voordelen van een mousse
Tja Rob wilde hem er graag in hebben , zijn zijn banden en velgjes , dus maar gedaan , maar voor zag ik er al helemaal geen toegevoegde waarde in , dus die heb ik in zijn broekzak gedaan .
Hij had nu een goldentyre fim band die me wel iets kleiner leek met michelin mousse , weet niet of dat een desertmousse was , ik vond het echter allemaal erg moeilijk gaan , terwijl vorige keer het er zo omviel .
En dacht dat de velgbreedte daar ook wel een grote oorzaak van was .

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: mousses oplegen verschillende velgmaat
« Reactie #4 Gepost op: 18-08-2011, 22:02 »
natuurlijk maakt de velgbreedte uit: De binnenomtrek van de band + velg-breedte vormt uiteindelijk de cirkel waarin je de band opsluit. 

de velgbreedte is daar maar een klein stukje van natuurlijk: 2,5" of 2.15" scheelt maar .35" ~ 9mm op de totale omtrek. Per band zit er ook wel aardig verschil!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: mousses oplegen verschillende velgmaat
« Reactie #5 Gepost op: 18-08-2011, 22:05 »
Ik mocht niet wereldkundig maken dat Olaf zo makkelijk bandjes op legt, nu roept ie het zelf !!!

En die bandenklem achter.... toen ik zag hoe strak dat die mousse achter zat, vond ik ook dat ie wel zonder kon, maar daar had Olaf geen zin meer in  :-X ;D ::)

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: mousses oplegen verschillende velgmaat
« Reactie #6 Gepost op: 18-08-2011, 23:53 »
Rallymousse vs Enduromouse...



This photo compares the M02 rally mousse to the M14 enduro mousse:
The rally is a 140/90/18, the enduro is a 140/80/18
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: mousses oplegen verschillende velgmaat
« Reactie #7 Gepost op: 19-08-2011, 08:34 »
net weer een setje mousse gekocht, voor en achter is toch weer een rib uit je lijf...
bij michelinne hadden ze geen enduro mousse meer(achter) dus een dessert mousse bestelt, (nog meer ribben uit je lijf...) maar ja de vorige rally/dessert mouse heeft het sinds de OER 2008 tot nu gedaan, de voor mouse in die periode 2 bverbruik.
Feit dat er nu achter 3 spaken gebroken waren geeft aan dat er af en toe wel wel klappen op komen, de achter mousse ziet er nog goed uit maar is denk ik erg zacht, goed voor nederland in het zand maar op een harde crossbaan of stenen denk ik dat verse mousse wel goed is.
Kan ik er iig weer 3 jaar tegenaan.
morgen worstelen om ze eropte leggen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: mousses oplegen verschillende velgmaat
« Reactie #8 Gepost op: 19-08-2011, 21:06 »
Erop is nog wel te doen, wprdt er niet vrolijk van maar alla. Eraf; das echt een verschrikking

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: mousses oplegen verschillende velgmaat
« Reactie #9 Gepost op: 19-08-2011, 21:12 »
dan doe ik het verkeert, eraf is niet zo moeilijk vindt ik

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: mousses oplegen verschillende velgmaat
« Reactie #10 Gepost op: 21-08-2011, 23:10 »
Vandaag mijn eigen bandjes gedaan , had de tijd opgenomen bij de eerste mousse achter, inclusief gel opbrengen .
Lag ie er in 4 min 18 sec erom  :D ;D 8) :P
 
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: mousses oplegen verschillende velgmaat
« Reactie #11 Gepost op: 22-08-2011, 13:23 »
dan doe ik het verkeert, eraf is niet zo moeilijk vindt ik
Ik bedenk mij zojuist dat het afhalen bij mij zo lastig is omdat ik een BMW 17 inch velg heb achter; die is oorspronkelijk als tubeless velg bedoeld, en daar zit een forse rand op waar de hiel van de band in/opvalt; het kost dan heel veel moeite om de band zover in de velg te drukken dat je elders ruimte krijgt om er een bandenlichter tussen te frotten.