nu in rusland de teller op 83000km gezet.
Volgend jaar druppeltje nieuwe olie, kleppies stellen en weer mee naar kyrgyzie, no sweat. Het blok laat je eigenlijk noooooit stil staan en kan met goed onderhoud goed 100.000km zonder te openen. dan is het misschien tijd voor zuiger veren, moet nog niet. het onderblok nog veel meer kilometers.
De olieschraapveren/zuigerveren zijn vernieuwd geweest, maar de laatste checkup verraadde dat de bike z'n oliefilter naar de klote was (ik vermoed contaminatie door koelvloeistof) en dat er koelvloeistof verdwenen was. Volgens de dealer geen duidelijke aanwijzing waar koelvloeistof naartoe is
Aangezien ik geen aantoonbaar bewijs kan vinden dat de waterpomp en de as ervan ooit vervangen is geweest, gok ik op een waterpomp-rebuild, wat ik relatief makkelijk zelf kan uitvoeren.
De eigenaar klaagde ook over eigenaardige geluiden uit de motor toen z'n olielichtje af en toe aanging. Ik hoop echt dat er zo niet te lang mee doorgereden is...
Het lijkt erop dat die KTM adventure een sleutelprojektje gaat worden, weet ik meteen wat te doen in m'n revalidatieperiode
Maar waar zou een mens een gebruikte lc8 motorblok kunnen vinden en wat zou dat kosten?