Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: IMO Problemen deel 3  (gelezen 778 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
IMO Problemen deel 3
« Gepost op: 21-09-2011, 13:47 »
Tja waarom deel 3 vragen jullie je misschien af (?)
mocht dat zo zijn, zie dan: 
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=2482.msg33660#msg33660
en
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=1157.0
en nog een aantal topics.

Nu heb ik net bij 50.000km mijn blokje gereviseerd en dacht ik de teller op nul te zetten door de batterijen te vervangen.
Zoals jullie weten heb ik al in 2006 de batterij vervangen door twee parallel staande batterijen in een batterijhouder. Zo is het wisselen van batterijen een fluitje van een cent.

Maar goed, nu dus beide batterijen er uit en door nieuwe vervangen.
Resultaat: De teller doet het nu niet meer!!!

En dus heb ik de teller enige tijd geleden opgestuurd naar TT voor reparatie.

Eerste offerte € 110,-
o.a. het displayglas en lcd scherm moeten vervangen worden.

Op de vraag waarom die vervangen moeten worden (ik heb immers van een goede teller alleen de batterijen vervangen) was het antwoord:
Van de tripmaster is bekend dat het scherm steeds donkerder word en dan niet meer leesbaar is. Dit is dus om te voorkomen dat hij bijvoorbeeld hiervoor volgend jaar weer voor naar Touratech zou moeten.

Ik zeg niks!

Tweede offerte.
Alleen de batterij vervangen (welke overigens kapot is) is mogelijk, kosten incl. reset etc. zijn €65,-

Feitelijk zou het hier dus alleen om een reset moeten gaan (de batterijen had ik immers net vervangen). En dat allemaal voor €65!

Ik had eigenlijk verwacht dat ik alleen verzendkosten had hoeven betalen en dat ze zich zouden verontschuldigen voor het ongemak.

Wat vinden jullie?
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: IMO Problemen deel 3
« Reactie #1 Gepost op: 21-09-2011, 14:16 »
ik vind dat je voor de €110 en de € 65 bij elkaar wel een RallyXL teller kan gaan aanschaffen, ben je (denk ik) van al het gezeik af  :-*

(PS, geen idee of je het daarmee gaat redden, morgenavond kan ik je denk ik meer vertellen)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: IMO Problemen deel 3
« Reactie #2 Gepost op: 21-09-2011, 14:34 »
Ik vind dat je wel een volhouder bent ...
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: IMO Problemen deel 3
« Reactie #3 Gepost op: 21-09-2011, 15:41 »
ik vind <vond> vorig jaar dat dat IMO gezeik echt waardeloos is en ben blij met mijn inmiddels ICO tellertje.
ik zou dus mijn verlies nemen en het advies van Ferd volgen.
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: IMO Problemen deel 3
« Reactie #4 Gepost op: 21-09-2011, 16:18 »
Ik vind dat je wel een volhouder bent ...

Ja echte enduro rijder hè :-X ?

Zaken kunnen altijd fout gaan en daarom geef ik iedereen de kans te laten zien dat ze het ook wèl goed kunnen.

Als ie het doet is het immers best een fijn tellertje.
Je kunt de snelheid zelfs in het Engels en in het Duits laten weergeven (echt waar)!

Mocht het naar tevredenheid worden opgelost dan laat ik het uiteraard ook weten.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: IMO Problemen deel 3
« Reactie #5 Gepost op: 21-09-2011, 16:45 »
Ja echte enduro rijder hè :-X ?

Zaken kunnen altijd fout gaan en daarom geef ik iedereen de kans te laten zien dat ze het ook wèl goed kunnen.

Als ie het doet is het immers best een fijn tellertje.
Je kunt de snelheid zelfs in het Engels en in het Duits laten weergeven (echt waar)!

Mocht het naar tevredenheid worden opgelost dan laat ik het uiteraard ook weten.
Een Engelse 1 ziet er toch net uit als een Duitse 1???  :-X
 
Maar het is idd een fijn tellertje (mijn IMO heeft het altijd prima gedaan, maar doordat ik steeds kippiger word heb ik een gebruikte ICO gekocht), met wel met eigenaardigheden, zoals dat batterijtje. Als ik er net zoveel problemen mee had gehad als jij, dan had ik allang opgegeven.
 
Maar eerlijk gezegd vind ik dat je van TouraTech/IMO niet kan verwachten dat ze een tellertje van 5 jaar oud nog steeds voor niks repareren.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R