Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: allroad bouwen voor mijn vriendin  (gelezen 9011 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
allroad bouwen voor mijn vriendin
« Gepost op: 03-10-2011, 22:52 »
Hallo, ik ga een allroad bouwen voor mijn vriendin maar zoek nog achter de idiale donormoto.
 
de eisen
 
degelijk
ligt ( rond de 130a140 km max)
stevig ook achteraan want er moet een kofferrek om en alu koffers
cc rond de 400 tot max 600
en de moto met meer dan 1500 km aan kunnen zonder onderhoud.
 
bedoeling is om er mee te reizen. vooral allroad ( off road )en samen met mij op mijn ktm adventure 990
 
wat raden jullie aan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 180
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #1 Gepost op: 03-10-2011, 23:00 »
ik zat aan iets als een drz400 te denken als ik je omschrijving hoor

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3436
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #2 Gepost op: 03-10-2011, 23:03 »
TT600R!
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #3 Gepost op: 03-10-2011, 23:19 »
alle eisen overboord gooien en voor een tweede 990 gaan. Anders sta je de helft van de tijd te wachten!  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #4 Gepost op: 04-10-2011, 00:00 »
Ik denk dat de Yamaha XT660R wel in aanmerking komt. Onderhoudsintervallen om de 10.000km.
Heeft een subframe om kofferset op te hangen.
Als je't originele uitlaatsysteem eraf haalt en vervangt door een lichter systeem kan je 10kilo van de originele 165kilo halen, dan kom je al aardig in de buurt van je zoekt. Ik weet ook niet hoe groot je vriendin is, maar het is geen al te hoge motor, en dat geeft vertrouwen.
De motor is "bombproof", getuige de hoge kilometerstanden van mede-forumleden. (100.000km voor een éénpitter is echt wel de moeite, én zonder grote kosten.)
De motor komt aardig mee in het verkeer en power genoeg voor het occasionele offroad-paadje. De XT660r is reeds voorzien van injectie, dus zeer zuinig ook nog en geen 'geklooi' met naalden en sproeiers meer.

En last but not least: Ik heb er ééntje te koop, als nieuw. 't is er eentje van 12/2007 en heeft net 2900km gedaan. Mag weg voor de helft van de nieuwprijs. Rond de 3500€ moet ik er voor hebben en je krijgt er een splinternieuwe aluminium bodemplaat bij. Ook is de motor nog onder garantie tot en met maart 2012!
Prijs is in licht mate nog bespreekbaar, want er moet voor een nederlander ook nog zo'n 350€ BPM voor worden betaald.

PM me als je interesse hebt.
Hier vindt je wat foto's en ideetjes en reviews over de XT660R: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=188142&page=5
Hier een foto van Advrider met gemonteerd kofferrek:

[/quote]
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #5 Gepost op: 04-10-2011, 07:52 »
leuke reactie al. een DRZ 400 heb ik ook al sterk aan gedacht maar weet niet hoelang die zin onderhouds intervallen zijn.
 
en die xt 600 R ziet er ook super uit. had ik ook al op liggen loeren maar dacht dat die mss nog te zwaar was.
maar toch interesse in bijde motoren. de XT vraagt zeer weinig ombouw werk lijkt me

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #6 Gepost op: 04-10-2011, 08:26 »
Heeft je vriendin al wat offroadervaring?
Ik zou op een licht fietjes beginnen wat ervaring en vooral vertrouwen op het onverharde opdoen, ik heb meiden gezien met een transalp die niet al te stevig gebouwd waren en om de haverklap tegen de grond lagen, dat ze er op ten duur helemaal geen zin meer in hadden. Andere meiden stappen op eender welke motor en vertrekken gewoon.
Ik ben met een F650GS Dakar begonnen en heb fantastische avonturen beleefd, on en offroad..
Maar ik ben ook op reis geweest met een DRZ400S (zie de blauwe DRZ in deze foto´s http://roos.smugmug.com/Travel/Portugal-2008-1/4919522_wQ2js2#896593086_U5NGH ) en dat geeft toch veel meer vertrouwen en gemak en ook niet zo de vrees om de motor eens om te laten vallen. Op de snelweg gaat een DRZ niet mee kunnen komen met 120 km/u, met een beetje gunstige tandwielverhouding zou het net kunnen, maar Suzuki gaf mij dat als reden dat mijn blok na 25.000km een nieuwe zuiger nodig had (nog onder garantie), terwijl ik inderdaad veel andere mensen kende die gewoon accepteren dat ze maar 90 hooguit 100 kunnen er veeeele langer mee doen, ze worden zelfs veelvuldig ingezet voor wereldreizen. Maar als de reizen niet echt serieus offroad gaan bevatten misschien een beetje overkill... Het onderhoud ligt officieel op 10.000km, maar afhankelijk van de zwaarte van het gebruik durf ik dat altijd te halveren. (p.s. DRZ400S wordt nog steeds nieuw verkocht in de UK).
Gaan jullie reizen toch onherroepelijk lange stukken snelweg vereisen die dan liefst zo rap mogelijk afgewerkt moeten worden, misschien dan toch liever iets in de 600+ series zoeken zoals bijvoorbeeld een TT600RE. Ik ben zelf uiteindelijk voor de BMW650Xchallenge (droog 144kg) gegaan, heel vriendelijk maar plenty vermogen en een stuk lichter en wendbaarder dan bijvoorbeeld de nieuwere XT´s. Ik vond in ieder geval mijn XT660Tenere een verschrikkelijk lomp ding zodra ik onverhard ging vergeleken bij mijn Xchallenge en eigenlijk vond ik zelfs mijn oude 650Dakar nog stukken beter (die komen trouwens ook weer terug in de martkt http://www.pressebox.de/pressemeldungen/bmw-ag-0/boxid/452445)
 
Succes  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 359
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #7 Gepost op: 04-10-2011, 09:09 »
Mijn insteek is rijden op gelijkwaardige motoren.
 
Daarom rij ik op een XT600 en mijn vrouw ook.
Om wat pk te compenseren hebben we ook allebei een XJR1300  :D
 
hier en daar wel wat aangepast www.trailtosakhalin.com
Member of CMA-NL

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #8 Gepost op: 04-10-2011, 09:23 »
echt licht en makkelijk? wr250r
degelijk en hoeft je niet bij te houden? XR400r
Mag je ook best voorblijven? KTM690E
 
Exoot? Leuk? de offroad uitvoering van een husky.
 
Klaar, morgen weg? Die yamaha ttr die Steve nu in de rommelmarkt heeft.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #9 Gepost op: 04-10-2011, 10:56 »
leuke reactie al. een DRZ 400 heb ik ook al sterk aan gedacht maar weet niet hoelang die zin onderhouds intervallen zijn.
 

5000 km

Eneh, als je ermee gaat reizen: Nix zelf bouwen, zoveel mogelijk standaard en zoveel mogelijk hetzelfde (dan hoef je maar één setje reservespul mee te nemen...)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #10 Gepost op: 04-10-2011, 12:36 »
Mijn insteek is rijden op gelijkwaardige motoren.
 

Maar wat is gelijkwaardig, mijn XChallenge kan prima opboksen tegen de HP2 van mijn vriend, etrwijl het toch 2 totaal verschillende machines zijn..
Samen 2000 km af moeten leggen over de snelweg op 2 dagen met een KTM990 en een DRZ400 is misschien wel vragen om een beetje geduld..... Maar als je eenmaal op de bestemming waar het plezier kan beginnen bent, vervalt dat verschil weer voor het grootste deel, ik kon met mijn DRZ de KTM950´s prima bijblijven op de bergpassen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 359
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #11 Gepost op: 04-10-2011, 14:57 »
Had ik misschien moeten zeggen dezelfde. Zoals eerder wordt vemeld scheels dat weer in onderdelen meenemen.
 
Maar inderdaad snelweg is voor de wat lichtere machine minder prettig maar daar waar nodig misschien meer plezier  ;)
Member of CMA-NL

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #12 Gepost op: 04-10-2011, 15:36 »
maar hoezo bouwen?
Citaat
Hallo, ik ga een allroad bouwen voor mijn vriendin maar zoek nog achter de idiale donormoto.
wat moet je aan een allroad nog bouwen behalve kofferrek en wat persoonlijke wensen? uit nieuwschierigheid heb je wilde plannen?

frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #13 Gepost op: 04-10-2011, 15:47 »
Yamaha TT600RE

maar die is officieel wel 151 kg geloof ik.


en ik laat m'n KTM 950 ook meestal thuis als we samen op vakantie gaan om niet al teveel overal "andere" snelheden te rijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #14 Gepost op: 04-10-2011, 15:57 »
2 identieke motorfietsen is aan te raden. De DRZ400s is geen reismotor naar mijn mening. Korte slag en hoogtourig gaan niet echt samen met reizen. Ook de verhouding gewicht bagage met gewicht motor vind ik niet geweldig.

Wat is je budget?