Ik denk dat de Yamaha XT660R wel in aanmerking komt. Onderhoudsintervallen om de 10.000km.
Heeft een subframe om kofferset op te hangen.
Als je't originele uitlaatsysteem eraf haalt en vervangt door een lichter systeem kan je 10kilo van de originele 165kilo halen, dan kom je al aardig in de buurt van je zoekt. Ik weet ook niet hoe groot je vriendin is, maar het is geen al te hoge motor, en dat geeft vertrouwen.
De motor is "bombproof", getuige de hoge kilometerstanden van mede-forumleden. (100.000km voor een éénpitter is echt wel de moeite, én zonder grote kosten.)
De motor komt aardig mee in het verkeer en power genoeg voor het occasionele offroad-paadje. De XT660r is reeds voorzien van injectie, dus zeer zuinig ook nog en geen 'geklooi' met naalden en sproeiers meer.
En last but not least: Ik heb er ééntje te koop, als nieuw. 't is er eentje van 12/2007 en heeft net 2900km gedaan. Mag weg voor de helft van de nieuwprijs. Rond de 3500€ moet ik er voor hebben en je krijgt er een splinternieuwe aluminium bodemplaat bij. Ook is de motor nog onder garantie tot en met maart 2012!
Prijs is in licht mate nog bespreekbaar, want er moet voor een nederlander ook nog zo'n 350€ BPM voor worden betaald.
PM me als je interesse hebt.
Hier vindt je wat foto's en ideetjes en reviews over de XT660R:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=188142&page=5Hier een foto van Advrider met gemonteerd kofferrek:
[/quote]