Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: allroad bouwen voor mijn vriendin  (gelezen 9003 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #15 Gepost op: 04-10-2011, 16:56 »
Heb zelf ook een drz400s maar daar zou ik niet mee gaan reizen. Daar maakt hij mij teveel toeren voor.

Ik zou bij een beperkt budget voor een dr650r gaan. 45pk en 165kg, en die draait een stuk minder toeren en is sterk en licht genoeg voor offroad.
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #16 Gepost op: 04-10-2011, 17:33 »
iedereen blijft hangen op 1 pitters, terwijl ik als reismotor zou kiezen voor een XL600V transalp. Ding is hufterproof!!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #17 Gepost op: 04-10-2011, 17:40 »
Eensch  ;), en een schatje om op te rijden. (heeft je vrouwelijke kant ineens de overhand gekregen Ro ::))
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #18 Gepost op: 04-10-2011, 17:44 »
Eensch  ;), en een schatje om op te rijden. (heeft je vrouwelijke kant ineens de overhand gekregen Ro ::))
Nee, gewoon erg veel respect voor die dingen gekregen in de loop der jaren. Zitten gewoon errug goed in elkaar.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #19 Gepost op: 04-10-2011, 17:56 »
maar hoezo bouwen? wat moet je aan een allroad nog bouwen behalve kofferrek en wat persoonlijke wensen? uit nieuwschierigheid heb je wilde plannen?

frank
Bouwen is mss niet het juiste woord. wat is het plan. wat windbescherming maken. wat bescherming voor de moto en een koffer rek met alu koffers die ik wel zelfs maak.
verder mss een iets grotere tank

mijn zin gaat toch wel uit naar de DRZ ken die moto redelijk is bomproef denk ik.
ligt en dat hij na 25000 een nieuwe piston nodig heeft vind ik niet zo een ramp

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #20 Gepost op: 04-10-2011, 18:01 »
Een DRZ als reismotor heb ik nooit goed gesnapt. Je doet zo'n ding echt pijn als je wat autostradekilometers maakt. Ik ben er ook zeker van dat de trillingen je veel te snel gaan vermoeien op langere trajecten. Wel een zalig speelding op de pistes volgens mij, maar daar moet je eerst wel een pak voor afzien. Dat is het voor mij niet waard.

Ik zie die 400-500cc endurootjes echt meer voor wat ze zijn, nl. endurootjes. Een grotere tank en een stevig subframe maakt nog geen reismotor hé. Maar nu ga ik iedereen op m'n nek krijgen waarschijnlijk. :-X ;)
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #21 Gepost op: 04-10-2011, 18:07 »
Eensch  ;), en een schatje om op te rijden. (heeft je vrouwelijke kant ineens de overhand gekregen Ro ::))

Totdat je hem op moet rapen...

Maar dat hangt er weer vanaf waar je gaat rijden.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #22 Gepost op: 04-10-2011, 18:55 »
Een DRZ als reismotor heb ik nooit goed gesnapt. Je doet zo'n ding echt pijn als je wat autostradekilometers maakt. Ik ben er ook zeker van dat de trillingen je veel te snel gaan vermoeien op langere trajecten. Wel een zalig speelding op de pistes volgens mij, maar daar moet je eerst wel een pak voor afzien. Dat is het voor mij niet waard.

Ik zie die 400-500cc endurootjes echt meer voor wat ze zijn, nl. endurootjes. Een grotere tank en een stevig subframe maakt nog geen reismotor hé. Maar nu ga ik iedereen op m'n nek krijgen waarschijnlijk. :-X ;)

De DRZ lijkt me een stuk degelijker dan een enduro.
 Op mijn DR350 rij ik met gemak 600 km op 1  dag zonder 'last' te hebben van het gebrek aan comfort van de motor. Ik  zit er eigenlijk heel lekker op.
 
 Je kunt het een probleem vinden dat je wat langzamer bent op de snelweg,  maar tijdens een reis zit ik ook het liefst zo min mogelijk op  snelwegen... Ik ben deze zomer op mijn XF650 naar zweden geweest en had héél graag mn DR350 meegenomen. Het enige wat me tegen hield, was de wispelturigheid van dat ding omdat hij gaar is; wat ook wel mag na 70.000 km op de originele zuiger... En zolang ik hem heb (nu zo'n 15.000 km) heeft hij heel wat op zn flikker gekregen, van snelweg tot crossbaan.

Mijn XF650 heb ik met enig regelmaat laten pleuren, al dan niet met mij erop, op de glibberige rotsige singletracks door de zweedse bossen. Ik had daar met mn DR350 dubbel zoveel plezier gehad. Ik denk dat vooral voor vrouwen (al dan niet met offroad ervaring) het plezier van een lichte handelbare motor op avontuurlijke wegen zwaarder telt dan een potige kerel die met gemak een Africa twin door het zand sleurt.

 
 
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #23 Gepost op: 04-10-2011, 19:05 »
Totdat je hem op moet rapen...

Maar dat hangt er weer vanaf waar je gaat rijden.
Gooi 30 kg bagage op een volgetankte DRZ400s en je loopt ook te vloeken. Reizen is iets anders dan rally of otr rijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #24 Gepost op: 04-10-2011, 19:10 »
En daarom heb ik ook nog een dl650 vstrom, echt een fijne reismotor.

Vering goed laten afstellen en een setje tkc80 monteren en je komt ook bijna overal.
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #25 Gepost op: 04-10-2011, 19:17 »
Meissie niet te klein? dan KTM LC4e [adventure] met 18liter tanks en de voorbouw er af met cross koplamp, word dan iets van 140/150 kg
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 850
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #26 Gepost op: 04-10-2011, 19:18 »
KLE500. Goedkoop, zeer betrouwbare en fijne blokjes (2 cilinder). Stevig subframe dat een kofferrek makkelijk kan hebben.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #27 Gepost op: 04-10-2011, 19:18 »
En daarom heb ik ook nog een dl650 vstrom, echt een fijne reismotor.

Vering goed laten afstellen en een setje tkc80 monteren en je komt ook bijna overal.
Leuk binnen de bewoonde wereld, maar zo'n ding is echt niet hufterproof

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #28 Gepost op: 04-10-2011, 19:27 »
Ik heb vorig jaar een poosje op een G450X door marokko getoerd. Achterop zat alleen een tasje gereedschap van 5 kilo. Brak het subframe van.

Ik heb net 2 weekjes dat zelfde rondje gedaan op een XT660Z, afgewisseld met een XT660R (van dat soort motoren zijn de velgen weer k*t). Ik ben er niet mee gevallen, dus daar heb ik geen bruikbaar commentaar op. Met een goede noppenband zet je ze allebei op een hoge duin. Het is wat dat aangaat eerder een piloot-afhankelijke kwestie.

Een Alp tegenover een 990 is helemaal geen gek idee. Een vierhalf daarentegen wel. Ik zou ook meer gaan naar de 600's: sterke frames waar bagage aan kan en licht genoeg om op te rapen of zonder bagage rond te spelen.

Ik ben ooit eens op een Africa Twin van Rotterdam naar Australie afgezakt en ik heb hem geloof ik maar een paar keer opgeraapt. Wat Zot zegt: Rob Motard gaat op reis.

Bromz
Avonturier!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #29 Gepost op: 05-10-2011, 08:06 »
Wat Zot zegt: Rob Motard gaat op reis.

Bromz

die laatste zin snap ik niet zo goed.