Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: allroad bouwen voor mijn vriendin  (gelezen 9008 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 850
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #30 Gepost op: 05-10-2011, 08:16 »
Jullie gaan geen rally of een wedstrijd rijden, maar een reis maken. En dat de motoren dus daar op afgestemd moeten zijn. Niet op het rijden van een rally oid waar andere zaken belangrijk zijn.
Omdat er een aantal keer werd verwezen naar rally-achtige en enduro motoren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #31 Gepost op: 05-10-2011, 09:37 »
die laatste zin snap ik niet zo goed.
Dat snap ik.

3 vragen:

1. Wat is je budget?
2. Waar ga je reizen?
3. Hoe ga je reizen?

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #32 Gepost op: 05-10-2011, 10:14 »
..die laatste zin snap ik niet zo goed..

..Jullie gaan geen rally of een wedstrijd rijden, maar een reis maken. En dat de motoren dus daar op afgestemd moeten zijn...
Omdat er een aantal keer werd verwezen naar rally-achtige en enduro motoren..

Ja, dat.
Avonturier!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #33 Gepost op: 05-10-2011, 10:32 »
Gooi 30 kg bagage op een volgetankte DRZ400s en je loopt ook te vloeken. Reizen is iets anders dan rally of otr rijden.

Kun je nagaan als die ook nog aan een TA hangen...

Zoals gezegd: hangt er helemaal vanaf wat je ermee wilt gaan doen. Als je hem niet op hoeft te rapen, is gewicht helemaal geen probleem.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 180
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #34 Gepost op: 05-10-2011, 10:52 »
Travel light! Tassen en geen koffers, lichte tent, licht kook gereedschap, lichte slaapzak en matje. Dat scheel vele kilo's!!!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #35 Gepost op: 05-10-2011, 11:42 »
Kun je nagaan als die ook nog aan een TA hangen...

Zoals gezegd: hangt er helemaal vanaf wat je ermee wilt gaan doen. Als je hem niet op hoeft te rapen, is gewicht helemaal geen probleem.

Een zijspan dus!!! Mijn reismaat vond een TA oprapen na de zoveelste keer ook niet meer gemakkelijk....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #36 Gepost op: 05-10-2011, 12:44 »
blijft leuk dit soort verhalen.
Naar wat voor motor gaat momenteel je interesse naar uit?
 
 
 
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #37 Gepost op: 05-10-2011, 12:52 »
Volgens mij is de juiste vraagstelling meestal:

Ik wil graag met een <vul hier je favoriete motor in> op reis. Wat kunnen de argumenten zijn om voor deze motor te kiezen?

Ik heb in ieder geval een heleboel rationele argumenten kunnen verzinnen voor een TT600RE (zie elders op dit forum), maar vermoedelijk was de keuze al lang gemaakt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #38 Gepost op: 05-10-2011, 13:26 »
Volgens mij is de juiste vraagstelling meestal:

zie jij ergens een vraagteken?
Hallo, ik ga een allroad bouwen voor mijn vriendin maar zoek nog achter de idiale donormoto.
 
de eisen
 
degelijk
ligt ( rond de 130a140 km max)
stevig ook achteraan want er moet een kofferrek om en alu koffers
cc rond de 400 tot max 600
en de moto met meer dan 1500 km aan kunnen zonder onderhoud.
 
bedoeling is om er mee te reizen. vooral allroad ( off road )en samen met mij op mijn ktm adventure 990
 
wat raden jullie aan

De motor moet horizontaal zijn en 130 a 140 km max.

Ik denk niet dat er veel ligt brand boven

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #39 Gepost op: 05-10-2011, 13:48 »
Wordt een mooie discussie hier  :D
 
Reizen.... Dat kan feitelijk op elke motor van een K1300LT (of hoe heet zo´n slagschip) tot een 50cc scootertje...
Maar reizen is voor iedereen anders, dus bepaal wat belangrijk is en redeneer dan verder..
 
Voor mij:
De motor gaat op de aanhanger naar de start van de reis (dus die rottige snelweg overslaan zeg maar) we nemen het daarbij voor lief dat wij dus na een ronde (1, 2 of 3 weken) weer op dezelfde plaats terug moeten komen.
Wij nemen alle campeeruitrusting mee op de motor (wel lichtgewicht en geen harde koffers)
Wij proberen vooraf al de mooiste offroad routes uit te zoeken, vooraf natuurlijk moeilijk te bepalen wat voor wegen het zijn dus dat verieert vaak van simpele gravelwegen tot hellingen met grote rotsblokken, eindeloze km´s door diep zand, etc... We proberen dan altijd wel ons gezond verstand te gebruiken en op tijd terug te draaien voor we echt ergens zitten te kloten, maar we worden toch ook nog vaak verrast en je zal er dan toch weer uit moeten geraken....
 
Mijn keuze (als redelijke sterke en potige dame  :-X  met behoorlijk wat offroadervaring):
De DRZ400S was heel fijn, gaf veel vertrouwen, top vermogen miste ik niet eens omdat we toch geen snelweg deden, maar ben toch voor een G650Xchallenge gegaan, omdat ik met mijn maten (lengte en omtrek) mij erg opgepropt op de DRZ voelde (vooral de afstand stepjes zadel was van de X veel langer) en had toch iets tekort aan bagageruimte (alhoewel ik daar nog wel uitgekomen was als ik er iets meer aandacht aan had besteed, puntje 1 was belangrijker) daarnaast vind ik dat vermogen van een dikke 1 cylinder toch best lekker en ik vind dat een stuk makkelijker bij lange zware hellingen beklimmen (zo´n 400´tje moet je toch iets meer op toeren houden anders sta je stil, die 650 kan je uit elke situatie terug opentrekken).
En het gewichtsverschil tussen originele DRZ400S (rijklaar 144kg) en een originele 650Xchallenge (droog 144kg) heeft de keuze niet tegengehouden...
Was die Xchallenge er niet geweest had ik denk ik graag een TT600RE gehad...
We hebben hier trouwens ook nog een hele frisse XR650R staan, daar zou ik ook maar wat graag een electrische starter en een bagagerek op zetten, maar ja je kan ze toch niet allemaal op hetzelfde moment berijden he  ;) 
 
Maar we gaan ook regelmatig op vakantie met minder spektakel, mijn vriend pakt dan de HP2 ipv de KTM690R en ik heb al vaak getwijfeld om voor die gelegenheden een F800GS of een Triumph800Xc te kopen, gewoon omdat ik dat echt gave motoren vind, maar elke keer dat ik met mijn 650X op pad ben ook al is het over straat heb ik daar gewoon zoveel lol aan dat ik telkens maar weer denk.... waarom zou ik....
 
Ohja en voor de echt extreme tripjes (zonder bagage) heb ik nog een DRZ400E  ;)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #40 Gepost op: 05-10-2011, 14:18 »
Travel light! Tassen en geen koffers, lichte tent, licht kook gereedschap, lichte slaapzak en matje. Dat scheel vele kilo's!!!

En heel veel comfort  :-X
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 180
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #41 Gepost op: 05-10-2011, 14:24 »
En heel veel comfort  :-X

Dat hoeft echt niet, kost alleen dan wel de hoofdprijs. Nog lichter is het om gewoon in hotels en hostels te slapen....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #42 Gepost op: 05-10-2011, 14:31 »
En heel veel comfort  :-X
:stupid:
zorg dat je verwachtingspatroon over de mate van comfort gelijk is. Niet dat je uiteindelijk met een stok + worstje boven een vuurtje zit terwijl je vriendin liever een 3-gangen diner had :P
of dat je vakantie verkloot wordt omdat je toch niet zo lekker slaapt op dat 3/4 lengte en 1" dikke matje en je na een paar nachten volledig gesloopt bent.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #43 Gepost op: 05-10-2011, 14:39 »
Ik vond zelf de afwisseling altijd zeer plezant: De hele tijd op klotebedjes slapen in een tent afwisselen met heerlijke luxe af en toe...dan waardeer je't allemaal wat meer. Ik spreek hier wel over een reis van een half jaar.
Als ik reis ben ik juist blij dat ik zo weinig kan meenemen op de motor, helpt me 'onthechten'! ;)

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: allroad bouwen voor mijn vriendin
« Reactie #44 Gepost op: 05-10-2011, 14:48 »
maar als je vriendin (of welke andere reispartner dan ook) daar anders over denkt dan gaat het geen leuke reis van een half jaar worden ;)