Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Samenwerking in handhaving van offroad rijden  (gelezen 5253 keer)

Offline member

Re: Samenwerking in handhaving van offroad rijden
« Reactie #15 Gepost op: 14-10-2011, 23:45 »
Ik zelf heb helemaal niets met die grote Off-Road ritten....veeeeels te druk.
Ik ben juist gaan All-Roaden om van de rust en de natuur te genieten. Zeker als ik alleen rijd. Vrijheid...blijheid!

Ben benieuwd wat de opzet gaat worden van deze actie.

Gr. Johan.
Bonden lijken inderdaad toe te gaan naar zoveel mogelijk georganiseerd. Maar ze gaan dan voorbij aan oof/allroadrijders (zoals ik) die niets te zoeken hebben zo'n rit (zeker niet met een zware 2-cilinder). Daarnaast vind ik rijden op GPS/roadbook ook een deel van de fun, naast het uitzetten van een route. En een deel van de fun bij bv een MS1000 is om te ervaren hoe mooi en divers Nederland is wanneer je er van Noord naar Zuid doorheen rijdt. Dit soort ervaringen heb je allemaal niet bij rondjes draaien op een militair oefenterrein ..niet dat dat minder is, maar gewoon niet mijn ding.

Deel van het probleem is dat bonden zoals in het openingsartikel aangeven niet uitgaan van wat de diverse soorten off road rijders leuk vinden maar uitgaan van hoe die diverse groep in 1 hokje te plaatsen is wat ook nog eens gericht is op minimaliseren van overlast ipv gericht op maximaliseren van de fun.

Er blijven dan maar een paar alternatieven over. Gewoon met 2 of 3 man rijden, niet in groot verband. Mijn ervaring is dat wanneer je je dan ook nog eens netjes gedraagt dit echt geen probleem oplevert, zelfs niet in "grijze gebieden". Ander alternatief, wat ik steeds meer zie op dit forum, is je heil zoeken in het buitenland. Meestal een geweldige ervaring, maar wel een dodelijke combinatie van tijd/geld slurpend ..  8)

groeten,

jos

Offline member

« Reactie #16 Gepost op: 15-10-2011, 10:33 »
er is een belangrijke les.
 je doet het nooit goed.

wat men ook organiseert er zijn altijd mensen die buiten de doelgroep vallen.het zij zo.

Offline member

« Reactie #17 Gepost op: 15-10-2011, 10:44 »
Bonden lijken inderdaad toe te gaan naar zoveel mogelijk georganiseerd. Maar ze gaan dan voorbij aan oof/allroadrijders (zoals ik) die niets te zoeken hebben zo'n rit (zeker niet met een zware 2-cilinder). Daarnaast vind ik rijden op GPS/roadbook ook een deel van de fun, naast het uitzetten van een route. En een deel van de fun bij bv een MS1000 is om te ervaren hoe mooi en divers Nederland is wanneer je er van Noord naar Zuid doorheen rijdt. Dit soort ervaringen heb je allemaal niet bij rondjes draaien op een militair oefenterrein ..niet dat dat minder is, maar gewoon niet mijn ding.

Deel van het probleem is dat bonden zoals in het openingsartikel aangeven niet uitgaan van wat de diverse soorten off road rijders leuk vinden maar uitgaan van hoe die diverse groep in 1 hokje te plaatsen is wat ook nog eens gericht is op minimaliseren van overlast ipv gericht op maximaliseren van de fun.

Er blijven dan maar een paar alternatieven over. Gewoon met 2 of 3 man rijden, niet in groot verband. Mijn ervaring is dat wanneer je je dan ook nog eens netjes gedraagt dit echt geen probleem oplevert, zelfs niet in "grijze gebieden". Ander alternatief, wat ik steeds meer zie op dit forum, is je heil zoeken in het buitenland. Meestal een geweldige ervaring, maar wel een dodelijke combinatie van tijd/geld slurpend ..  8)

groeten,

jos
Je neemt de woorden uit mijn mond! Helemaal mee eens.

Gr. Johan.

Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

« Reactie #18 Gepost op: 15-10-2011, 10:55 »
Ik ben braaf. Rij op een volledig standaard CRF450X, die verder volledig zwart is en mijn kleding is zwart. Verder rij ik nooit op zondagen en niet in grote groepen, maar met max. 3 motoren. Liefst rij ik met niet te best weer, zodat er niet veel andere recreanten zijn. Andere recreanten rij ik met een grote boog omheen.

Offline member

• No_Postmerge
« Reactie #19 Gepost op: 15-10-2011, 11:22 »
Het grijs overlopende gebied van afdeling Sport en afdeling Recreatie?
Moet je de afdeling Recreatie er op aanspreken?
Ieder met zijn eigen directeur.
Een Sportbond denkt per definite in clubs, leden, terreinen.
Allroadrijder is iemand die recreeert.

Recreatie:
Alle activiteiten die in de vrije tijd plaatsvinden en ontspanning als doel hebben.
Wat je doet voor je plezier en om je te ontspannen, meestal met veel mensen tegelijk.
Recreatie is besteding van vrije tijd voor plezier en ontspanning.

Ik zie nog eens en bond voor allroadrijders ontstaan.

Offline member

« Reactie #20 Gepost op: 15-10-2011, 21:32 »
Ik heb de KNMV er al eens op aangesproken op het feit dat wij het best zouden passen onder dit menu:

Ze weigeren dit pertinent. Waarschijnlijk omdat ze er geen zak aan kunnen verdienen. Mensen denken wel eens dat verenigingen net als stichtingen zijn, not-for profit. Vaak is dit zo, maar niet altijd.

Offline member

« Reactie #21 Gepost op: 15-10-2011, 22:48 »
Het lijkt er wat mij betreft op dat de KNMV zich vooral richt op het aan de man brengen van verzekeringen...... :-(
Evenementen organiseren waarbij dan hun eigen verzekering verplicht is.

Vreemd genoeg krijg ik nooit mailing over die evenementen, maar alleen over 6 wielen plannen en andere zaken die de verzekering betreft.
Erg jammer en wat mij betreft een gemiste kans.

Hopelijk dat de nieuwe directeur een andere weg in slaat en wel een motor hart heeft.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

• Member
  • *
« Reactie #22 Gepost op: 15-10-2011, 23:06 »
Ik ben braaf. Rij op een volledig standaard CRF450X, die verder volledig zwart is en mijn kleding is zwart. Verder rij ik nooit op zondagen en niet in grote groepen, maar met max. 3 motoren. Liefst rij ik met niet te best weer, zodat er niet veel andere recreanten zijn. Andere recreanten rij ik met een grote boog omheen.
Helemaal mee eens.....

Post Merge: 15-10-2011, 23:12
Het lijkt er wat mij betreft op dat de KNMV zich vooral richt op het aan de man brengen van verzekeringen...... :-(
Evenementen organiseren waarbij dan hun eigen verzekering verplicht is.

Vreemd genoeg krijg ik nooit mailing over die evenementen, maar alleen over 6 wielen plannen en andere zaken die de verzekering betreft.
Erg jammer en wat mij betreft een gemiste kans.

Hopelijk dat de nieuwe directeur een andere weg in slaat en wel een motor hart heeft.

klopt deels, maar de het organiseren van offroad ritten is al tig jaren het werk ( ja veel werk) van actieve motorclubs en niet van de KNMV, deze kwam later om net zoals je zegt een verzekering en licentie erbij te verkopen.

Offline member

« Reactie #23 Gepost op: 16-10-2011, 11:18 »
bla bla bla
 maar ondertussen wordt er dagelijks meer afgesloten
ook wat geen beschermde natuurgebieden zijn.

kom ik weer terug op mijn reactie

bla bla bla

een hoop gepraat, maar het komt er op neer dat het er voor
"ons"  alleen maar slechter op wordt, en er niet naar een structuele
oplossing gezocht wordt.
Ook al rijd je op een stille motor in zwarte kleren met een boog om andere
recreanten heen met een knmv lidmaatschap op zak door de regen, begrip
of medewerking kun je wel vergeten.

Natuurlijk pleit ik er niet voor om beschermde natuurgebieden om te gaan ploegen
om er een grote crossbaan van te maken (alhoewel hmmm) maar de smoesjes dat
het wild verjaagd word is in de praktijk allang weerlegd.
Dat allroad rijden en andere recreanten ook samen kunnen gaan is ook al lang bewezen.

Het zijn imo juist de extremisten van beide zijden die onwelwillend tegenover elkaar staan
en niet tot een compromis kunnen komen.
Helaas heeft de extremist aan de andere zijde wellicht wat betere argumenten om allroaders
te stoppen (dus de ondersteuning vd massa ) en dus zal ook democratisch gezien dat
de groep zijn die hun zin door kan drukken.

dus bla bla bla
onder het mom van praten en de discussie aangaan graven ''wij'' ons eigen graf

rene

Offline member

• No_Postmerge
« Reactie #24 Gepost op: 16-10-2011, 13:08 »
Volgende week gaan we met zijn alle kijken, ik twitter tijd en locatie.

Ik wil dat ook ervaren.

TV commercial Drijvend land.mov

Dat willen ze toch!!!

Offline member

« Reactie #25 Gepost op: 16-10-2011, 15:08 »
Wie o wie duft het aan met een 990 ADV/SE of iets dergelijks op een verse Terraflex.... ::) :-X .... ;D
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

« Reactie #26 Gepost op: 16-10-2011, 22:03 »
Mooi filmpje van natuurmonumenten.  Iemand enig idee waar dat is, lijkt me wel leuk om eens te zien.

Groeten, Jos

Offline member

« Reactie #27 Gepost op: 17-10-2011, 09:30 »
Mooi filmpje van natuurmonumenten.  Iemand enig idee waar dat is, lijkt me wel leuk om eens te zien.

Groeten, Jos

http://www.natuurmonumenten.nl/content/drijvendland
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

« Reactie #28 Gepost op: 17-10-2011, 09:35 »
Dat is inderdaad wel erg bijzonder. Had ook zo'n locatie in mijn gebied.
Heel bijzonder om daar over te lopen...1e keer beetje met de billen bij elkaar...maar heel apart! :)

Gr. Johan.

Offline member

• No_Postmerge
« Reactie #29 Gepost op: 17-10-2011, 09:57 »
Mathiska "de Wieden" hier bij mij om de hoek.10 km