Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Triumph 1200 Explorer onthuld  (gelezen 7920 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 52
Triumph 1200 Explorer onthuld
« Gepost op: 24-10-2011, 22:01 »
De eerste foto's van het productiemodel. Verder nog geen gegevens bekend.
Zit in de 1200GS Supertenere hoek zoals verwacht.....
http://www.mcnews.com.au/2012_Bikes/Triumph/Tiger_Explorer/Triumph_Tiger_Explorer_Intro.htm

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Triumph 1200 Explorer onthuld
« Reactie #1 Gepost op: 24-10-2011, 22:10 »
Hoort dat eigenlik ook niet hier thuis:
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=11743.msg160355#msg160355

Misschien maar beter dat Gert dit niet te weten komt ;-)
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 52
Re: Triumph 1200 Explorer onthuld
« Reactie #2 Gepost op: 24-10-2011, 22:15 »
Hoort dat eigenlik ook niet hier thuis:
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=11743.msg160355#msg160355

Misschien maar beter dat Gert dit niet te weten komt ;-)
dan moet íe gewoon NIET op de link klikken  ;D ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Triumph 1200 Explorer onthuld
« Reactie #3 Gepost op: 24-10-2011, 22:22 »
dan moet íe gewoon NIET op de link klikken  ;D ;D

Dan moet je het topic anders noemen, of er achter zetten niet geschikt voor Gert het kan NU nog!
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Triumph 1200 Explorer onthuld
« Reactie #4 Gepost op: 25-10-2011, 08:50 »
Die eerste link mag ik niet openen hier, maar deze gevonden:
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/triu/triumph_tiger_explorer.htm
 
Ben zelf niet in de markt voor een grote brommer, maar wordt hier toch enthousiast van. GS en Supertenere krijgen er denk ik toch een serieuze concurrent bij... :)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Triumph 1200 Explorer onthuld
« Reactie #5 Gepost op: 25-10-2011, 09:46 »
dan moet íe gewoon NIET op de link klikken  ;D ;D

Te laat  :-\ Nieuwsgierigheid had natuurlijk weer de overhand  ::)

Gave bak, gaat het vast geweldig doen. Maar om zoiets nou nieuw aan te schaffen (gokje tussen de 14 en 15k) en uit te wonen tijdens zo'n trip. Misschien over een paar jaar. Plus dat ik momenteel erg happy ben met wat ik heb.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 52
Re: Triumph 1200 Explorer onthuld
« Reactie #6 Gepost op: 25-10-2011, 21:30 »
Maar om zoiets nou nieuw aan te schaffen (gokje tussen de 14 en 15k) en uit te wonen tijdens zo'n trip.

Ik vind het van de ene kant ook zonde zoveel geld, van de andere kant leef ik nu en uitwonen is bij mij niet de bedoeling.
Wel gebruiken en ook all-road, geen off-road zoals hier bedreven wordt. Veels te zwaar voor :-\
 
Moet zeggen dat mij Tiger 1050 die ik in 20 maanden van 22.000 naar 40.000 km heb gereden het wel goed doet.
Ik zou er dus wel vertrouwen in hebben. De Tiger 800 heeft ook maar weinig aanloopproblemen. Dat was met mijn nieuw gekochte BMW wel ff anders destijds ;) 
Wel alles keurig betaald door BMW, dat dan weer wel. :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Triumph 1200 Explorer onthuld
« Reactie #7 Gepost op: 26-10-2011, 21:32 »
Erg Dikke fiets! Toch wel stoer ding!
Vind persoonlijk meer uitstraling hebben dan de BMW.
Nadeel is een beetje zwaar.
Wel een lekkere reismotor zo te zien.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Triumph 1200 Explorer onthuld
« Reactie #8 Gepost op: 26-10-2011, 22:00 »
Citaat
Moet zeggen dat mij Tiger 1050 die ik in 20 maanden van 22.000 naar 40.000 km heb gereden het wel goed doet.
Ik zou er dus wel vertrouwen in hebben. De Tiger 800 heeft ook maar weinig aanloopproblemen. Dat was met mijn nieuw gekochte BMW wel ff anders destijds   
Wel alles keurig betaald door BMW, dat dan weer wel.

Je hebt imago en je hebt feiten. De overgrote meerderheid koopt imago en leert het nooit. Marketeers weten dat  ;)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: Triumph 1200 Explorer onthuld
« Reactie #9 Gepost op: 26-10-2011, 22:40 »
Tja... goed gekeken naar het grote voorbeeld, heel erg hun best gedaan om iets te maken dat zeker net zo goed is.... om in de eerst volgende vergelijkingstest toch te moeten constateren dat de BMW net weer 'die nase vorne hat'...

De enige goede reden om geen GS te kopen is... dat er al te veel van rond rijden...  :-\

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 481
Re: Triumph 1200 Explorer onthuld
« Reactie #10 Gepost op: 26-10-2011, 23:40 »

Nog een goede reden om geen GS te kopen.......betrouwbaarheid?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Triumph 1200 Explorer onthuld
« Reactie #11 Gepost op: 27-10-2011, 09:17 »
zucht

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 52
Re: Triumph 1200 Explorer onthuld
« Reactie #12 Gepost op: 27-10-2011, 21:52 »
Tja... goed gekeken naar het grote voorbeeld, heel erg hun best gedaan om iets te maken dat zeker net zo goed is.... om in de eerst volgende vergelijkingstest toch te moeten constateren dat de BMW net weer 'die nase vorne hat'...

De enige goede reden om geen GS te kopen is... dat er al te veel van rond rijden...  :-\

HJ
er is een test in Promotor geweest waar de Pro-BMW testrijder tot zijn eigen spijt moet verklaren dat de supertenere uiteindelijk "even goed" is als de GS.
 
stel dat dat zo is dan vind ik de supertenere (in het wit)  tóch iets minder lelijk. die boxers hebben toch iets van een "antiek" look.
kan me dus ook voorstellen dat Triumph als ze ook met met goede accesoires komen wel wat klanten kunnen wegkapen bij BMW, die toch op de boxer blijft gokken.
 
Waarom geen bijv. F900GS staande twin met cardan ernaast met 100pk? daar zou ik eerder naar kijken dan een R.
 
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: Triumph 1200 Explorer onthuld
« Reactie #13 Gepost op: 28-10-2011, 09:16 »
Te hoog copy/paste gehalte naar mijn smaak.
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: Triumph 1200 Explorer onthuld
« Reactie #14 Gepost op: 28-10-2011, 09:31 »
Het lijkt een beetje een samensmelting van een GS, 1200 tenere, een capo nord, en een multistrada...
Oftewel: jammer genoeg begint het allemaal eenbeetje of elkaar te lijken (qua uiterlijk dan)

En ik vind nog steeds dat een allroad achtige motor spaakwielen moet hebben..

Wat ik altijd erg fijn vond aan mijn 1100GS, en wat geen van de concurrenten heeft, is de boxer motor..
Je kan er zo lekker makkelijk bij met sleutelen, bijv kleppen stellen..

Daarnaast als ie op de grond ligt, ligt hij nooit helemaal plat door de uitstekende cilinders. Erg makkelijk bij het optillen!
Ook heb ik de uitstekende cilinder meerdere keren gebruikt om de GS uit een benarde positie te manouvreren.
Je legt hem op z'n kant en gebruikt de cilinder als draaipunt om de motor 90 of 180 graden te draaien en weg ben je..  :D

Verder vind ik deze triumph wel mooi trouwens (Om toch nog een beetje on-topic te blijven)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)