Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Nieuw!! Ossa 250/300i Enduro  (gelezen 8592 keer)

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Nieuw!! Ossa 250/300i Enduro
« Reactie #30 Gepost op: 11-11-2011, 00:04 »
Ik ben wel erg benieuwd wat je nu zo tegenvalt aan de Ossa Explorer. Nu weten we nog niks.

 :stupid:
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 248
Re: Nieuw!! Ossa 250/300i Enduro
« Reactie #31 Gepost op: 11-11-2011, 08:10 »
Gelukkig had ik alle informatie al van de enduro :)

Heb je ook gevraagd naar het verbruik van de 2-takt ,hier ben ik wel zeer benieuwd naar.
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250, yamaha tt350.

nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Nieuw!! Ossa 250/300i Enduro
« Reactie #32 Gepost op: 11-11-2011, 09:06 »
de Enduro was nog een proto, niets zinnigs van te zeggen dus.
Daarnaast wat zegt verbruik bij een Sport Enduro?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Nieuw!! Ossa 250/300i Enduro
« Reactie #33 Gepost op: 11-11-2011, 09:12 »
weet je of 1 of twee metallen jerrykannen moet hebben voor ene tussen tankl bijde enduro... dus als je tijd te kort komt kun je doorijden inplaast van eerst tanken.. zodat je misschien net wel je minuut hebt en geen tijdstraf.

ik verzin het gewoon terplekke....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Nieuw!! Ossa 250/300i Enduro
« Reactie #34 Gepost op: 11-11-2011, 11:15 »
8,5ltr en zeg eens  1:9 is altijd nog 75 km

wij stervelingen rijden wellicht 1:10 kun je dus de grootste ronde halen van het enduro circuit. De vraag moet altijd zijn wil je je tot de laatste drup doorrijden. Bij enduro niet, kijk JW en Brommer rijden wellicht 1:15 met 8ltr  en dan haal je altijd een ronde.

De nationalen en zeker de inters halen dat niet!

Met mijn 300EXC kon ik 1:10 makkelijk halen, de Ossa Enduro is een doorontwikkeling en wellicht dat die nog zuiniger te rijden is.

Ander voorbeeld, GasGas stond er met de nieuwe 2takten, werkelijk wonderschone machines, pure porno! En een nieuw luchtfilter systeem voor de 2012 modellen dat inde Nascar zijn nu bewezen heeft. Nu de mensen van GG hebben het getest en goed bevonden en die spanjaarden uit de fabriek kunnen toch wel een beetje rijden, totdat er de pro's mee gingen rijden......... de machines hadden ademnood, vermogen viel weg! maw er was niet mee te rijden. Resultaat, de normale luchtfilter zit er weer op voor 2012en er word op de beurs met geen woord meer over gesproken (tot je doorvraagt ;) ) Zelfs op de vraag of de ontwikkeling nog doorgaat met het nieuwe luchtfilter werd stilzwijgend onbeantwoord gelaten.
natuurlijk kun je dan stellen dat de nascar wagens nog harder zouden rijden als ze lucht gaan filteren zoals dat wordt gedaan op de enduro's  ::) ;D

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Nieuw!! Ossa 250/300i Enduro
« Reactie #35 Gepost op: 11-11-2011, 11:40 »
Citaat
Direct injection has considerable advantages in two-stroke engines, eliminating some of the waste and pollution caused by carbureted two-strokes where a proportion of the fuel/air mixture entering the cylinder goes directly out, unburned, through the exhaust port. Two systems are in use, low-pressure air-assisted injection, and high pressure injection.
Since the fuel does not pass through the crankcase, a separate source of lubrication is needed.<= voorgaande is niet Ossa specifiek

Voordeel van 2 takt injectie is naast minder vervuiling tevens een iets lager verbuik... Verwacht toch wel boven 1:10 uit te komen.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 248
Re: Nieuw!! Ossa 250/300i Enduro
« Reactie #36 Gepost op: 11-11-2011, 12:10 »
Moet zeggen hoe langer ik er naar kijk (de enduro dus) hoe mooier hij wordt(moet mischien ook even wennen)
Zouden er ook verschillende mappings keuze's in te stellen zijn?
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250, yamaha tt350.

nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Nieuw!! Ossa 250/300i Enduro
« Reactie #37 Gepost op: 25-06-2012, 23:43 »


Op plaatjes en video ziet de ossa explorer er wel feestelijk uit ja. Niet om mee te racen maar om lekker te spelen en te leren rijden. Het is echt een vlieggewicht met 75 kilo, mijn brommer woog nog meer.


Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Nieuw!! Ossa 250/300i Enduro
« Reactie #38 Gepost op: 26-06-2012, 09:02 »
Voordeel van 2 takt injectie is naast minder vervuiling tevens een iets lager verbuik... Verwacht toch wel boven 1:10 uit te komen.

Het een heeft ook nogal met het ander te maken he :)
ARM facebook HIER