Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012  (gelezen 44487 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #210 Gepost op: 19-06-2012, 08:59 »
lijkt mij en mooi land om een vlag te plaatsen en een fort te bouwen. Waarnaar we uiteraard gaan verkennen met de bike.
Columbus was zo gek nog niet. niks New York, of twin towers, maar gewoon Nieks Place.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4387
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #211 Gepost op: 19-06-2012, 12:04 »
Zal ik dan maar beginnen met het verkeizingsprogramma:
- Alle gebieden boven de 1000m worden natuurgebied exclusief toegankelijk per motorfiets
- Er komt een verbod op het bouwen van grote all inclusive hotels langs de kust, kleinschalig eco toerisme wordt gestimuleerd
- Het asfalteren van wegen in aanleg wordt stopgezet zodat gravelpaden behouden worden
- Bij evenementen mag het aandeel Italiaanse deelnemers maximaal 10% zijn
- Bij starttijden eerder dan 5u30 moeten verplicht tenminste 3 Red Bull meisjes aanwezig zijn
- Er komt een heffing op alle niet locale bieren en de prijs van bier mag niet meer dan 2x de productieprijs bedragen
- De sjagerijnige Alpet medewerker van het laatste tankstation wordt met vervroegd pensioen gestuurd
- Alle inwoners krijgen extra les in hoofdrekenen
-.....
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #212 Gepost op: 19-06-2012, 12:50 »
nog een kleine suggestie:
- kledingkeuze voor dames buiten Tirana: aanpassen aan de dames IN Tirana (<30 jr)  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #213 Gepost op: 19-06-2012, 14:27 »
- Alle inwoners krijgen extra les in hoofdrekenen
Volgens mij kunnen ze dat prima, vooral naar zichzelf toe!  ;D
 
- Bij starttijden eerder dan 5u30 moeten verplicht tenminste 3 Red Bull meisjes PER MOTORRIJDER aanwezig zijn

Suggesties:
- Alle inwoners krijgen extra les in klokkijken en het (juist) kunnen opschrijven
- Alle agenten moeten nu ook verplicht rallyrijders vrije doorgang bieden, ongeacht geconstateerde overtredingen (deden ze toch al)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #214 Gepost op: 19-06-2012, 19:22 »
Volgens mij kunnen ze dat prima, vooral naar zichzelf toe!  ;D

Nou mannen, dan wil ik toch twee van mijn ervaringen met jullie delen.
Ik heb een keer 13 liter benzine gekregen op een bon van 11 liter en toen gebaarde de tankbediende dat ik maar gewoon door moest rijden (omdat ie die resterende twee liter al bij jullie geincasseerd had :-))))).

En nog veeel leuker.
Toen ik op de laatste dag op de eerste verbindingsroute enorm nodige moest schij koffie drinken. Ben ik even naar een restaurantje gegaan. Nadat ik koffie had besteld vroeg ik of ik even gebruik mocht maken van de WC.
Toen ik na een half uur snel de inmiddels koude koffie achterover klapte en snel wilde betalen konden ze me geen wisselgeld terug geven.
Zonder enig moment van aarzeling gebaarde ze me dat de koffie gratis was en dat ik maar snel verder moest rijden!
Wat een aardige mensen die Albanesen!!!
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4387
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #215 Gepost op: 20-06-2012, 19:58 »
Dag 4: Terug naar de kust

Vandaag 340 km met een special van 70 en een van 40 km. De eerste special leek kwa landschap veel op de special van gisteren. De lange paden gaan me goed af, vervolgens wat modder sporen waarvan m’n motor er eentje uit kiest om te gaan liggen. Ik bewaar m’n rust en ga weer lekker aan de gang. Nog een close call gehad met een 4x4 die van de andere kant kwam op de proef. Ik vind de proef toch best zwaar en neem wat gas terug. Een Engelsman op een dikke LC8 komt me voorbij alsof hij op een 450 rijdt, knap wat hij kan. Helaas zal hij op de laatste dag een hond raken, onderuit gaan en zijn sleutelbeen breken. daarna volgt een liaison van 100km over een berggebied met prachtige uitzichten. Na een stadje moet je hoofdweg voor 25 km volgen, ik ben niet helemaal zeker van mijn zaak maar besluit toch door te rijden. In het zachte asfalt van de haarspeldbochten zie ik iets wat op noppensporen lijkt of is het mijn verbeelding die op hol slaat. Dan komt een koffie tentje die op het roadbook staat, een stuk of 5 motoren staan er voor de deur. Ik zit toch goed en kan weer genieten van het landschap.

Proef 2 is een stuk korter, maar begint erg pittig. Door een bos vol met moddersporen. Ik rij vrij rustig maar op een gegeven moment glijdt mijn motor zo onderuit in de bagger. Met moeite kan ik zelf op staan en de motor de goede kant op sleuren. Michel rijdt erg sterk en gaat mij voorbij. Na de modder volgt sneller gravel, meer mijn terrein. Michel komt weer in zicht en later blijkt dat zijn achterrem niet meer werkte (oververhit) en da’s toch best lastig in haarspelden naar beneden. Na de finish van de special rijden we met z’n 2en de laatste verbindening naar het bivak. Er volgt een stuk rivierbedding waarbij je vaak door het water moet, een prachtig gebied maar door al dat water krijg je wel ouwe wijve voeten die best zeer doen bij het staan op de steunen. De laatste 30km zijn weer asfalt, een mooie slingerende kustweg waarbij de zijnoppen ook aangesproken worden. ‘s Avonds is er voetbal op tv, ik kijk 10 minuten maar mijn ogen vallen dicht. Na een dutje van een half uur loop ik naar de biertafel en vraag wanneer de 2e helft begint. Blijkbaar toch iets langer geslapen dan ik dacht want NL heeft verloren. Een paar biertjes ver ga ik maar echt slapen, het lichaam kan wel wat rust gebruiken.

18e tijd


Rally Albania 2012 Day 4 Special 1
Rally Albania 2012 Day 4 Special 2
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #216 Gepost op: 20-06-2012, 20:56 »
Heerlijk videotje! Genoten!
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4387
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #217 Gepost op: 21-06-2012, 07:41 »
Voor mij is het ook nagenieten, alleen gisteren zitten vloeken. De file van de 2e special is corrupt. Heb al software gevonden die het kan repareren maar omdat het freeware was alleen maar 50%. Iemand ervaring?
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4387
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #218 Gepost op: 22-06-2012, 22:00 »
Hier de 1e Liaison van dag 4, 100km asfalt maar wat een landschappen zeg, echt uren lang genieten:
Rally Albania 2012 Day 4 Liaison 1




De 2e Liaison met de rivier doorwadingen samen met Michel:
Rally Albania 2012 Day 4 Liaison 2


None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #219 Gepost op: 22-06-2012, 22:59 »
 God, die rivierstukken zijn wel gaaf zeg! Ik dacht dat ik een gave route had gereden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4387
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #220 Gepost op: 23-06-2012, 07:33 »
Rustdag.

Gisteren geen onderhoud gedaan dus na ontbijt eerst wat klussen. Keerringen lekken weer eens wat. Tegen de middag rij ik naar de stad om te pinnen en boodschappen. Op de terugweg pik ik met de GPS wat onverharde paadjes. Mooie steile wegen langs de kust en op een gegeven moment vind ik een pad die helemaal van de kliffen naar beneden gaat. Bijna benden kom ik 4 koeien tegen en een boertje. Op het strand geniet ik van het uitzicht en eet mijn lunch. Het boertje komt naar mij toe en we wisselen wat woorden en gebaren. Hier wil ik later wonen als ik groot ben. ‘s Avonds wordt de briefing een uur verzet, de roadbooks zijn er nog niet. Uiteindelijk 2 uur later is de briefing klaar. De starttijd is een uur vervroegd en door het goede rijden van de laatste dagen mag ik al rond 5u17 vertrekken, slik. Ik loop het roadbook nog door, draai het in de houder en neem nog wat rust. Pas om 23u30 ga ik gestrekt, het zal een korte nacht worden.
Rally Albania 2012 Rest day
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #221 Gepost op: 23-06-2012, 08:52 »
Hey Niek, leuke flmpjes man, schetsen echt mooi beeld van daar! Geinig om je tegen jezelf te horen praten: rustig rustig  ;)

En je hebt je carriere als film documentairemaker gemist hoor, goed interview met die boer  ;D
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4387
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #222 Gepost op: 23-06-2012, 18:03 »

Dat praten in mezelf blijk gewoon erg goed te werken. Ook soms ff stoppen of zittend op roadbook kijken, allemaal om de adrenaline wat te laten zakken.

Dit is het laatste stuk, ben blij dat het editen er op zit. Stiekem toch wel veel werk en heb het dan ook vrij grof gedaan. Bedankt voor alle positieve commentaren, dan weet je weer waarom je het doet. Ik vind het zelf ook gaaf om verslagen te lezen.



Dag 6: De laatste sprint.
Om 5u17 vertrek ik voor een liaison van 100km. De route gaat over de bergtop en aangezien de zon daar niet schijnt is het erg koud. Onderweg nog een weg in aanbouw gehad met 6 zwarte gaten. Dit waren putten zonder deksel, werkt erg goed om je wakker te krijgen. Vervolgens nog een stuk door een oliegebied waar het flink stonk naar zwavel. Toeristen kunnen dit gebied (ZW Albanie) beter mijden. Ik ben 2x gestop om het caffeine gehalt op pijl te brengen, steeds weer bij vriendelijke locals die alles van je willen weten.In de eerste special zie ik Marcel staan op een punt met een leuke springbult. Ik doe flink m’n best voor een mooie foto. Vervolgens kijk ik op m’n roadbook en zie dat ik een afslag gemist heb. Later zal blijken dat er hier veel mensen meer tijd zijn verloren dan ik. Snelle gravel paden worden afgewisseld door tricky haarspeltbochten. Insturen moet ik erg voorzichtig doen want van de zijnoppen op m’n voorband is niet veel meer over. Dan volgt er een rivierbedding van 13km, hier kom ik Michel tegen. Samen vinden we de weg door, langs en over het water. Aardig diepe doorwadingen, afstapjes en veel grote stenen. Het laatste stuk zit Michel achter me en er komt er nog een quad bij. Ik heb geen zin om stof te happen dus rij de laatste 5km vrij breed. In het  laatste stuk mis ik nog een bocht en moet over het randje springen, natuurlijk ligt er een steen in de weg en ik  val nog om ook, geen schade dus snel verder. Bij de finish ruil ik wat pruimen die ik ‘s ochtend meegenomen had als ontbijt voor een mooie peer. Ik zie Michel aankomen maar die rijdt snel door. In het volgende stuk liaison zie ik Michel rijden in een nogal vreemde houding. Hij blijkt gevallen te zijn en heeft zijn voetsteun afgebroken. Hij vraagt of ik Vivian bij het assistentie punt wil waarschuwen dat hij later komt.

Bij het assistentiepunt loop ik m’n motor na en eet wat. Het is nog een flink stuk naar de volgende special dus ga weer gauw rijden. Op een gegeven moment zie ik Alex met zijn quad staan en we overleggen of we goed zitten. We rijden samen verder maar de rode bus die in het roadbook staat is niet te vinden, de plaatjes ervoor kloppen ook al niet. We proberen het nog een opnieuw maar iets klopt er niet. Na 20 minuten zoeken in alle richtingen besluit ik een paadje te nemen totaal de andere richting op, dit blijkt de goede te zijn. De eerste grove fout in het roadbook die verder perfect is.

De tijd om de special te halen wordt krap en ik blaas achter Alex de asfaltweg de berg op. Bij de start blijk ik al te laat en moet dus meteen starten, geen tijd om wat te eten en geen rust. Ik begin rustig want heel veel energie heb ik niet meer. De special zou bos zijn dus ik dacht lekker zand en niet zoveel stenen. Maar ook deze laatste special bevatte een hoog gehalte stenen stuiteren. Het navigeren is niet heel moelijk, maar de concentratie is niet meer zo heel hoog. Ik ben de km’s echt aan het aftellen en ga steeds langzamer rijden, eindelijk is de finish daar. Ik heb de rally zo goed als uitgereden. Na een energiegel en wat brood begin ik aan het echte laatste stuk richting Tirana. Uitgelaten maak ik wheelies en burn out voor alle mensen langs de weg. In Tirana rij ik als Ghostrider naar het hotel en maak een mooie burnout naast een politieagent.   19e tijd inclusief 1u21 penalty (vanweg te laat bij 2e special) Eindstand: 13e overall en 4 bij >450cc, dit was een 3e prijs waard


3:43 Marcel maakt foto
Rally Albania 2012 Day 5 Liaison 1 and Special 1



Rally Albania Day 5 Liaison 2 and Special 2





None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #223 Gepost op: 23-06-2012, 19:56 »
Bedankt voor het (video)verslag.
ennuh.. .dit is toch wel een hele mooie poster voor boven je bed:



KNAP GEDAAN!!
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Albania Rally 8 tm 15 juni 2012
« Reactie #224 Gepost op: 23-06-2012, 20:46 »
supergave filmpjes hoor! Je kunt dan zo lekker herbeleven (ik kan dat altijd in gedachten nog helemaal narijden).


Daar waar je, redelijkin het begin van de special, fout ging daar gingen we met de bezemauto ook fout: Ik zeg nog tegen die jongens: Moesten we niet links aanhouden.... Nee, want er stonden sporen rechtdoor (ja, der zijn altijd wel mensen die fout rijden  :D )
Jij was alleen sneller omgedraaid dan wij... 3 km verder in het dal was het einde weg, en mogelijk om met de bezempick-up om te draaien. (daar stonden overigens ook nog motorsporen!)


en euh... 7:59 is wel een lelijk oeps momentje hoor. 't is dat je zo goed bent in vallen  ;D