Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Ook ik aan de 4x4  (gelezen 7489 keer)

Offline member

  • Four is more!! EML MQ 750 (AT Quad), Scania P93M 4x4, Renault TRM 2000 4x4
  • *****
  • Berichten: 311
Re: Ook ik aan de 4x4
« Reactie #15 Gepost op: 05-12-2011, 15:20 »
KICKEN LEIPO!! ::)
Geweldige auto's!
Nu nog een mooi interieurtje er in, en de wereld ligt voor je open!
(hij krijgt toch wel een ander kleurtje hoop ik...... :-X )
Doe mij maar off-road op vier wielen.... dan val ik namelijk niet zo gauw om.... snap je??!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Ook ik aan de 4x4
« Reactie #16 Gepost op: 05-12-2011, 15:26 »
Voorlopig blijft het kleurtje zo: lekker makkelijk met wildkamperen + bijwerken roestplekken :P

Eerst de binnenkant maar eens opknappen: op een aantal standaardplekken zit redelijk wat roest dus dat moet ik eerst gaan behandelen :)

Post Merge: 05-12-2011, 17:32
als het goed is werken de foto's allemaal weer :)
 
rest van de foto's staan hier: https://picasaweb.google.com/113631777625510653403/VWT3?authkey=Gv1sRgCI7V-t32kuKJJA#

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Ook ik aan de 4x4
« Reactie #18 Gepost op: 06-12-2011, 07:40 »
alleen is dat een T4, oftewel: plastic bumpers, geen sperren en minder bodemvrijheid ;)
plus dat deze minder ruimte binnenin heeft dan een T3 doordat de motor voorin zit en de cabine naar achteren verschoven is :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: Ook ik aan de 4x4
« Reactie #19 Gepost op: 06-12-2011, 07:59 »
Hij is vooral ook veel zwaarder, maar daardoor is het wel iets minder een rijdende koektrommel dan een T3 :-)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Ook ik aan de 4x4
« Reactie #20 Gepost op: 06-12-2011, 08:20 »
Hij is vooral ook veel zwaarder, maar daardoor is het wel iets minder een rijdende koektrommel dan een T3 :-)

Hé we gaan het niet over rijdende koektrommels hebben hè! Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst Leipo, kan je weer heel veel tijd in kwijt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Ook ik aan de 4x4
« Reactie #21 Gepost op: 06-12-2011, 10:43 »
een T4 is ook veel sneller: en dat wil ik dus niet! :P
ik scheur elke dag met 160km/u naar mijn werk en merkte dat ik op vakantie precies hetzelfde rij in dezelfde auto... niet de beste formule om juist te ONThaasten.
 
Op de terugweg vanuit friesland met de T3 bleek dat 100km/u hard zat is :)
ik wil juist gedwongen worden eens rustig te rijden :P

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 92
Re: Ook ik aan de 4x4
« Reactie #22 Gepost op: 07-12-2011, 18:50 »
@ leipo   Je schoonvader is al een instructie/onderhoudsboekje aan het regelen... ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Ook ik aan de 4x4
« Reactie #23 Gepost op: 08-12-2011, 08:04 »
schoonMOEDER ;)
 
(alleen had ze het bouwjaar verkeerd  :-X )

Post Merge: 08-12-2011, 09:26

 
hier zijn rechts een drietal lege relaisvoetjes te zien: ik heb maar een paar extra relais besteld en hopelijk is dat het enige wat nodig is om de mistlampen en de achterwerklampen werkend te krijgen.
Misschien heb ik mazzel en zorgt het er ook voor dat de standkachel gaat werken :P
 
iemand ervaring met een Eberspacher B5W?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 92
Re: Ook ik aan de 4x4
« Reactie #24 Gepost op: 08-12-2011, 09:47 »
@ Leipo  http://www.eberspacher.com/support-and-downloads/technical-documents.html  check deze link maar eens, onder WaterHeaters . PS ik heb ook zoon ding in mijn Iveco....handig. Ook in nederland zitten servicepunten, even opzoeken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Ook ik aan de 4x4
« Reactie #25 Gepost op: 08-12-2011, 09:53 »
ik had de handleiding al gevonden, alleen wordt daarin niet de anologe timer/klok beschreven die er bij mij inzit en ik snap dus niet hoe dat ding nu precies zou moeten werken.
 
mocht ik er niet uitkomen dan ga ik inderdaad zo'n servicepunt opzoeken. eerst zelf maar even de obvious dingen checken zoals zekeringen en de gloeibougie :P
 
edit:
dit ding dus:

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 92
Re: Ook ik aan de 4x4
« Reactie #26 Gepost op: 08-12-2011, 10:01 »
Mooi ding, ik zou alleen voor die timer de T3 al gekocht hebbeb.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Ook ik aan de 4x4
« Reactie #27 Gepost op: 08-12-2011, 10:07 »
en ik heb ook wel mazzel dat het een oude legerbus is: alle accessoires zijn met andere kleur draden aangesloten.
dus dat maakt het uitzoeken van welk draad waarheen gaat een stuk makkelijker (sommige mensen gebruiken voor alles maar 1 kleur: dan heb je zo'n leuke bos zwarte draden die kriskras door elkaar heen overal en nergens naartoe gaan  ::) )
 
nu is het waarschijnlijk alleen kijken welk kleur draadje er bij de accessoire zelf uitkomt en ik weet (hopelijk) precies welke draad het is bij de zekeringen :)

Post Merge: 08-12-2011, 14:45
zo, maar even een afspraak gemaakt voor een Dinitrol behandeling van alle holle ruimtes voordat ik deze af ga sluiten met isolatie en allerlei andere camper meuk :P
 
kan ik meteen zien wat de status is van deze ruimtes (zal wel roestig zijn) en kunnen we hopelijk de aangroei van roest redelijk stoppen voor de komende jaren :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Ook ik aan de 4x4
« Reactie #28 Gepost op: 10-02-2012, 13:24 »
tijdje geen update gegeven:
 
Dinitrol behandeling van de binnenkant is laatst gedaan. Buitenkant wordt in mei gedaan. er zijn op 2 plekken nieuwe plaatsdelen ingelast (maar die plekken kende ik al) en voor de rest ziet hij er super goed uit  :D
 
ondertussen allerlei onderdelen aan het verzamelen
dingen als nieuwe RVS koelbuizen, nieuwe standkachel, 2x pilootstoelen, allerlei rubbers en veel ander klein spul tikt behoorlijk aan. Nieuwe set velgen + banden moet ook nog uiteindelijk
 
wat ook wel even aantikte was dat mijn vriendin de auto achteruit tegen een boom geparkeerd had: toen moest er een nieuwe achterklep + raam ingezet worden  ::)  meteen ook maar een achteruitrijcamera gekocht  ;D
 
als het weer wat warmer wordt kan ik weer wat meer meters gaan maken: werken buiten op straat met dat koude staal in deze temperaturen is geen pretje  :confused: