Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Gezocht KTM-voorwiel 21" *GEVONDEN*  (gelezen 802 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Gezocht KTM-voorwiel 21" *GEVONDEN*
« Gepost op: 23-12-2011, 16:31 »
Ik ben bezig om een setje extra wielen voor mijn XChallenge bij elkaar te sprokkelen. Een nieuwe achternaaf is vandaag al op de deurmat geland. XChallenge wielen zijn slecht te vinden en ook niet erg democratisch geprijsd  :( .
Een KTM-voorwiel is makkelijk passend te maken en daar zijn ook 300 mm schijven voor te koop dus...............onder het motto niet geschoten is altijd mis: Is er iemand die nog een knap voorwiel heeft liggen (asmaat minimaal 20 mm) waar die voor een redelijke prijs van af wil?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 164
Re: Gezocht KTM-voorwiel 21"
« Reactie #1 Gepost op: 23-12-2011, 17:33 »
Nog wel een drz wiel hier liggen, alleen nokje van de teller is afgebroken en 1 spaak moet even nagestelt worden. Was mijn reserve wiel, maar de drz is nu de deur uit. Geen idee welke diameter het is. De drz had ktm wielen erin zitten van een wat ouder type.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Gezocht KTM-voorwiel 21"
« Reactie #2 Gepost op: 23-12-2011, 17:36 »
Tja, zou ik eerst even moeten kijken hoe een DRZ-wiel er uitziet.
Had eigenlijk nooit nagedacht over de telleraandrijving. Wil er eigenlijk eentje zonder, want anders zit ik waarschijnlijk met een kant zonder keerring. De XC heeft een sensorring. Geen flauw idee hoe dat zit met die KTM wielen eigenlijk  :confused:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 164
Re: Gezocht KTM-voorwiel 21"
« Reactie #3 Gepost op: 23-12-2011, 19:49 »
Ktm wielen hebben die niet, iig niet het wiel wat in mijn drz zat.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Gezocht KTM-voorwiel 21"
« Reactie #4 Gepost op: 23-12-2011, 20:00 »
Ben intussen wat verder. Waarschijnlijk ligt het omslagpunt bij wel of geen usd-vork bij KTM. DaBit heeft er nog 1 liggen met telleropnemer.
Kort en goed, dat DRZ wiel wordt hem niet Woutje. Sorry  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4390
Re: Gezocht KTM-voorwiel 21"
« Reactie #5 Gepost op: 23-12-2011, 20:05 »
Tja, zou ik eerst even moeten kijken hoe een DRZ-wiel er uitziet.
Had eigenlijk nooit nagedacht over de telleraandrijving. Wil er eigenlijk eentje zonder, want anders zit ik waarschijnlijk met een kant zonder keerring. De XC heeft een sensorring. Geen flauw idee hoe dat zit met die KTM wielen eigenlijk  :confused:
Volgens mij werken de tellers van KTM allemaal met een magneetje (tenminste van de modellen van de de oorlog :) )
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 164
Re: Gezocht KTM-voorwiel 21"
« Reactie #6 Gepost op: 23-12-2011, 23:20 »
Np, ligt hier toch te liggen. Denk misschien heb je er wat aan :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: Gezocht KTM-voorwiel 21"
« Reactie #7 Gepost op: 23-12-2011, 23:32 »
Ik heb nog een nieuw ingespaakt wiel met 20mm naaf liggen hier (0 km) Wel gebruikte spaken en hoepel dus niet volledig geblingt. maar ziet er goed uit (zilver) doe maar een voorstel. teller via de boutjes bij alle moderne ktm's (hall sensor)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Gezocht KTM-voorwiel 21" *GEVONDEN*
« Reactie #8 Gepost op: 26-12-2011, 14:23 »
Hoi StevenD,

Was nog bezig met een wiel op marktplaats en dat komt intussen mijn kant op.
Er is wel vaker en meer interesse, dus als je me een pb-tje doet met plaatje en prijsidee hou nik het misschien nog even in het achterhoofd
Sensor heb ik niet nodig trouwens. De ABS-ring achter is de gever voor de snelheidsmeter bij de XC.