Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Vraagprijs verplicht stellen in Rommelmarkt?  (gelezen 3267 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Vraagprijs verplicht stellen in Rommelmarkt?
« Gepost op: 29-12-2011, 11:32 »
Zomaar een idee hoor...


Zou het iets zijn om in de rommelmarkt een vraagprijs te "verplichten"?


Zo kan je veel onnodige discussie uit de rommelmarkt halen mijns inziens..
Er staat ook al onder elk topic in de rommelmarkt : dit is ggeen discussie topic..


Zoals bijvoorbeeld in dit topic:
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=13061.msg178672;topicseen#msg178672


En ik ben ook niet uit op de situatie waar elk verkooptopic zonder vraagprijs verwijderd wordt door de MOD's, dat zou ik dan weer te streng vinden, het moet wel leuk blijven..


Wat vinden jullie hiervan??
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • fka van
  • *****
  • Berichten: 468
Re: Vraagprijs verplicht stellen in Rommelmarkt?
« Reactie #1 Gepost op: 29-12-2011, 12:20 »
ik vind het wel vermakelijk, zo'n topic.
 
knallen, met die ballen

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Vraagprijs verplicht stellen in Rommelmarkt?
« Reactie #2 Gepost op: 29-12-2011, 12:33 »
Ik vind zo'n topic eigenlijk wel jammer. Iedereen weet hoe het werkt en waar het forum voor staat: voor en door forumleden. Als je je daar aan houd en de gebruiksvoorwaarden in acht neemt en de commerciële verkooptopics gewoon in de Shophoek te gooien houden we het overzichtelijk. Het voegt niets toe om hier alleen een doorwijslink naar een andere site neer te gooien, net als dat het niets toevoegt om er met elkaar over in discussie te gaan.

Offline member

  • fka van
  • *****
  • Berichten: 468
Re: Vraagprijs verplicht stellen in Rommelmarkt?
« Reactie #3 Gepost op: 29-12-2011, 13:35 »
mensen zenden een boodschap en daar kan een reactie op komen.
als de boodschap niet helder of duidelijk is, kunnen er reacties komen die niet als (sociaal-)wenselijk worden ervaren door de zender.
vaak kan dit voorkomen worden door duidelijker te zenden. in dit geval een richtlijn voor de prijs.
 
in het voorbeeldtopic waar het om gaat, wordt er wat aangeboden, een reactie volgt, de reactie is niet gewenst door de zender en deze stelt dat de reactie 'nergens op slaat'. de zender had ook zijn boodschap kunnen verduidelijken in plaats van weer een onduidelijke boodschap.
de norm is onduidelijk, er immers geen vraagprijs, de staat van de spullen is onbekend. dus waarom is de reactie belachelijk?
 
kijk, er wordt van alles 'gezonden' op het net, ook in dit forum, en soms heeft een boodschap niet veel te maken met het onderwerp van een forum. bijvoorbeeld huis te koop, ik zoek een baan, ik hou van frosties. daar kun je óók weer reacties op krijgen.
bijvoorbeeld dat dat huis er niet uitziet, dat de omgeving mooi is, etc.
 
anyway, ik vind het wel vermakelijk zulke topics, omdat vaak het ingezette patroon wordt vast gehouden. de zender blijft onduidelijk zenden en de ontvanger reageert op de boodschap, en dat gaat van kwaad tot erger, tot dat iemand zich geroepen voelt om daar iets aan te doen (deden mensen dat ook maar IRL...), bijvoorbeeld in de vorm van (weer) een regel...
 
 
 
 
 
 
knallen, met die ballen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Vraagprijs verplicht stellen in Rommelmarkt?
« Reactie #4 Gepost op: 29-12-2011, 13:40 »
ik bied 10 euro.
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • fka van
  • *****
  • Berichten: 468
Re: Vraagprijs verplicht stellen in Rommelmarkt?
« Reactie #5 Gepost op: 29-12-2011, 13:48 »
óók mijn boodschap was onduidelijk  ;D
knallen, met die ballen

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 135
Re: Vraagprijs verplicht stellen in Rommelmarkt?
« Reactie #6 Gepost op: 29-12-2011, 13:49 »
Dat is veelst te weinig geboden voor zo'n verstandige uitleg van communicatie

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Vraagprijs verplicht stellen in Rommelmarkt?
« Reactie #7 Gepost op: 29-12-2011, 14:24 »
Zonder fotos? -1 :)


Nu heb ik zelf weinig bij te dragen op het forum en is mijn mening daarom misschien niet van waarde, ik denk alleen dat wanneer je iets wilt verkopen je in ieder geval duidelijk moet maken wat de staat van de items is, welke vraagprijs je hebt en tevens middels een foto dient zichtbaar te maken dat de staat overeenkomt met de aanbieding.


Al die 'aanbiedingen' zonder vraagprijs of staat zijn mij niets waard, dus die krijgen een minimaal bod  ;D  . En de verkoper blijkbaar ook niet anders zou die wel wat meer moeite doen om de spullen aan de man te krijgen...




Daarnaast zijn er 4 of 5 lurkers die alleen in de rommelmarkt posten, dat stoort me minimaal net zo erg.. Maar da's off topic.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

removed

  • Gast
Re: Vraagprijs verplicht stellen in Rommelmarkt?
« Reactie #8 Gepost op: 29-12-2011, 15:01 »
heeft er iemand nog wat te koop voor mijn AT RD07. Over de prijs worden we het wel eens ::)
vervanginsuitlaat en valbeugel met name. :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Vraagprijs verplicht stellen in Rommelmarkt?
« Reactie #9 Gepost op: 29-12-2011, 15:21 »

de oorspronkelijke (gratis!) vraag was of we hier iets moeten "verplichten" (namelijk een prijs erbij zetten). Ik denk dat verplichten (of iets ruimer: regels afspreken) alleen nodig is wanneer er zaken echt uit e hand lopen. Voorbeeldtopic is wel aardig, maar gebeurd dit nu echt zo vaak dat er regels voor opgesteld moeten worden, loopt er anders iets uit de hand? Ik denk het niet hoor, dat valt allemaal best mee hier op dit forum. En regels stellen vraag ook om handhaven (anders heeft het geen zin) en dat lijkt me ook weer niet nodig.
Iets anders is natuurlijk het opstellen van gedragsregels, die staan al ook ieder verkoop topic (en daar wordt ook niet echt helemaal aan gehouden, want het gaat er nog steeds soms erg off topic aan toe daar ;-) Je zou daar iets bij kunnen zetten als: "tip: noem een zinnige prijsindicatie om onnodige discussie te vermijden"


groeten,


Jos

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Vraagprijs verplicht stellen in Rommelmarkt?
« Reactie #10 Gepost op: 29-12-2011, 15:29 »
Ik zie het probleem niet.
Geen vraagprijs stimuleert de geïnteresseerde om actie te ondernemen.
Een vraagprijs is meestal niet de verkoop prijs en dan zou "Bieden" ook niet meer mogen.
Wat dacht je van "gezocht"? Daar moeten we dan een subboard van maken of moet de vrager hier ook een vraagprijs bij zetten?


Ik ga weer verder in mijn mFietsenschuurtje op deze regenachtige dag.
Succes met de discussie.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Vraagprijs verplicht stellen in Rommelmarkt?
« Reactie #11 Gepost op: 29-12-2011, 16:56 »
Gezocht: Koper
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Vraagprijs verplicht stellen in Rommelmarkt?
« Reactie #12 Gepost op: 29-12-2011, 17:00 »
Ik heb laatst een motor verkocht zonder prijs vermelding. Via de pb hebben diverse mensen gereageerd en uiteindelijk heeft iemand hem gekocht. Geen probleem, geen discussies, doel bereikt, iedereen blij. De melding onderaan, dit is geen discussie topic is toch duidelijk? Als je geen interesse hebt, onthou je dan van commentaar. Er zijn genoeg andere topics om te ouweh$#@%ren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Vraagprijs verplicht stellen in Rommelmarkt?
« Reactie #13 Gepost op: 29-12-2011, 17:05 »
Gezocht: Koper


Ja!
Ik bied wel 500 euro voor je RXV.
en dat zonder foto!


 :D

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Vraagprijs verplicht stellen in Rommelmarkt?
« Reactie #14 Gepost op: 29-12-2011, 17:15 »

Ja!
Ik bied wel 500 euro voor je RXV.
en dat zonder foto!

 :D
Thx, Erwin, ik zoek alleen geen koper voor mijn RXV maar ik zoek KOPER.

Was misschien niet helemaal duidelijk voor iedereen :) Is een product wat ik tegen een openbare waarde kan verkopen. Zonder iemand op te lichten of iemand voor 5000 euro een AT uit 1998 met 100,000 aan te smeren als een goede beginners fiets..




Pfew...

There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog