Held! hoop dat ik over 20 jaar ook nog zo rijd als jij
"Held"?? ... bedankt voor het compliment, maar niet over drijven he Zappa.
Ik ben inderdaad blij dat ik nog steeds tussen de jongere generatie mag moto rijden,
De eer gaat zeker ook naar mijne maat "de Roger " (59) die heel de tijd " kop" heeft getrokken,
ik diende eigenlijk als "buffer" bij het eventueel fout rijden, en om met mijn " Tripmaster " tussen afstanden op het papieren roadbook te controleren en om eventuele verbeteringen van de sit's/plaatjes te noteren. (schiet me nu niet af als blijkt dat er nog een paar verharde baantjes als onverhard getekend staan
)
Je mag de HVB Challenge niet aanzien als een wedstrijd, (misschien ééntje met de rit zelf)
Het is meer een uithoudings-rit waar "tempo - voorbereiding - en geluk" een beetje de sleutelwoorden zijn.
- Tempo, Een richt tempo voorop stellen (wij hadden 45p/h genomen), weeral niet zozeer om dat aan te houden, dat lukt toch niet overal,
In het gegin van de rit kan je best sneller, maar dat moet je juist niet doen, je rijd je stuk en er komt best nog wat waar je je tanden in moet bijten hoor, het is eerder om naar het einde van de rit toe in de gaten te houden dat je niet TE langzaam gaat rijden, anders je word moe en niet meer zo allert, daarom is het nodig je krachten te verdelen over het ganse traject.
- VoorbereidingJe spullen moeten in orde zijn, neem enkel de noodzakelijke dingen mee, maar vooral drinken en voeding,
Probeer enkel bij het tanken te eten-plassen-controle motor-enz,
- Geluktja, dat zegt genoeg hé, een defect en tuimel partij kan je best missen maar heb je niet echt onder controle,
de weersomstandigheden spelen ook een grote rol!
Het maakt niet
"hoe lang" je er over doet,
Het gaat er meer om dat je de "
HVB Challenge" overwonnen hebt.