Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012  (gelezen 21084 keer)

Offline member

  • st willebrord
  • *****
  • Berichten: 324
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #45 Gepost op: 08-05-2012, 23:41 »
de tripy 1 is zonder kaart is deze voldoende , of kan ik beter op zoek naar een tripy 2 ?
de zumo ernaast houden kan ook, zie alleen geen track
Here today , gone tomorrow op de T7 husky701 of 450 ktm

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #46 Gepost op: 09-05-2012, 05:03 »
de tripy 1 is zonder kaart is deze voldoende , of kan ik beter op zoek naar een tripy 2 ?
de zumo ernaast houden kan ook, zie alleen geen track


Tripy één heeft zijn beperkingen maar is een prima toestel hoor!




Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #47 Gepost op: 09-05-2012, 20:44 »
Omdat de er steeds vragen komen of men nog kan deelnemen aan de HvB Challenge(maximum aantal deelnemers is bereikt), zal het ook mogelijk zijn om deze superlange rit te rijden tijdens het ARM Safariweekend van 30 juni en 1 juli. Maar bezint eer ge begint. De hele "Hard Roadbook Tour" zit hierin verwerkt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #48 Gepost op: 09-05-2012, 21:15 »
"Bezint eer ge begint"....wijze woorden Ad.


Vandaag de "HVB Challenge" gereden samen met Roger!


Dat je echt kan "genieten" maar gelijk ook een "beetje afzien" is vandaag weer bewezen.
Het Roadbook is 458km met 850 plaatjes, we hadden op het einde 472km op de teller, dus al bij al nog niet zo slecht hé.
Voor het tanken moet je telkens een beetje af de route en dat telt er natuurlijk bij.


Nen dikke proficiat voor den Ad, hij heeft het toch weeral voor mekaar,
het roadbook klopt als een .............laat daar geen twijfel meer over bestaan.
Buiten een paar schoonheidsfoutjes hoeft er niets meer aangepast te worden.


Om jullie een idee te geven!
Deze morgen vertrokken om 6.45h op de Safari Camping en om 5.30h waren we terug ter plaatse.
4 tankbeurten - eten - plassen - RoadBook wissel - kleine reparatie - schuilen voor de hevige buien - enz inbegrepen,


Dus, voor de snelle jongens mag dit geen probleem zijn, de minder snelle, zullen net als wij een goede voorbereiding en planning moeten maken!


We hebben het helemaal gehad vandaag, wie aan de ritten van Ad al meerdere keren heeft deelgenomen kent die zangrond wel,
Na elke hevige bui werd het traject herschapen in een glijbaan, de bovenste 5cm word dan echt lekker om in te rijden, driften voor en achter.
Blubber liefhebbers zullen aan hun trekken komen, knippen paden in overvloed, en aan single tracks geen gebrek.


Het is een "Hele Boterham" hoor, geloof me!


Hoe zwaar het echt is.............. horen we wel "NA" de HVB Challenge  ::)


succes gasten!




Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #49 Gepost op: 09-05-2012, 23:03 »
Held! hoop dat ik over 20 jaar ook nog zo rijd als jij ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #50 Gepost op: 10-05-2012, 00:49 »
Dat dacht ik dus al he... de hard roadbook tour + wat meer...  ;D
Ik heb de hardroadbook nu een keer of drie gereden, en dat is best een flinke! Als het een tijdje slecht weer is geweest is wordt het helemaal zwaar.
Ik denk een uur of 9-10 in het zadel als je een beetje kunt rijden??

Met pauzes voor een nieuw roadbook deel in te rollen wordt het een lange dag denk ik.........  :D
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #51 Gepost op: 10-05-2012, 10:48 »
Held! hoop dat ik over 20 jaar ook nog zo rijd als jij ;)


"Held"?? ... bedankt voor het compliment, maar niet over drijven he Zappa.
Ik ben inderdaad blij dat ik nog steeds tussen de jongere generatie mag moto rijden,
De eer gaat zeker ook naar mijne maat "de Roger " (59) die heel de tijd " kop" heeft getrokken,
ik diende eigenlijk als "buffer" bij het eventueel fout rijden, en om met mijn " Tripmaster " tussen afstanden op het papieren roadbook te controleren en om eventuele verbeteringen van de sit's/plaatjes te noteren. (schiet me nu niet af als blijkt dat er nog een paar verharde baantjes als onverhard getekend staan  :-[ )

Je mag de HVB Challenge niet aanzien als een wedstrijd, (misschien ééntje met de rit zelf)
Het is meer een uithoudings-rit waar "tempo - voorbereiding - en geluk" een beetje de sleutelwoorden zijn.


- Tempo,
Een richt tempo voorop stellen (wij hadden 45p/h genomen), weeral niet zozeer om dat aan te houden, dat lukt toch niet overal,
In het gegin van de rit kan je best sneller, maar dat moet je juist niet doen, je rijd je stuk en er komt best nog wat waar je je tanden in moet bijten hoor, het is eerder om naar het einde van de rit toe in de gaten te houden dat je niet TE langzaam gaat rijden, anders je word moe en niet meer zo allert, daarom is het nodig je krachten te verdelen over het ganse traject.


- Voorbereiding
Je spullen moeten in orde zijn, neem enkel de noodzakelijke dingen mee, maar vooral drinken en voeding,
Probeer enkel bij het tanken te eten-plassen-controle motor-enz,


- Geluk
tja, dat zegt genoeg hé, een defect en tuimel partij kan je best missen maar heb je niet echt onder controle,
de weersomstandigheden spelen ook een grote rol!


Het maakt niet "hoe lang" je er over doet,
Het gaat er meer om dat je de "HVB Challenge" overwonnen hebt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #52 Gepost op: 10-05-2012, 19:00 »


"Dus, voor de snelle jongens mag dit geen probleem zijn, de minder snelle, zullen net als wij een goede voorbereiding en planning moeten maken!"

"De minder snelle, net als wij", Celsa? ;)













Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #53 Gepost op: 10-05-2012, 23:16 »
Mooi he ;D
ik denk dat er weinig zijn hier die onze Celsa bij houden als ie vol gas doorrijd ;)

ik kan me de 2e dag van de brabo 600 2011 herinneren met Celsa, iets van 350 km met 57km/h bewogen gemiddelde [ en dat was een stukje hoger geweest als we gelijk alleen met zn 2e gestart waren], dat blijft een mooie herinnering ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #54 Gepost op: 11-05-2012, 09:08 »
Mooi he ;D
ik denk dat er weinig zijn hier die onze Celsa bij houden als ie vol gas doorrijd ;)

ik kan me de 2e dag van de brabo 600 2011 herinneren met Celsa, iets van 350 km met 57km/h bewogen gemiddelde [ en dat was een stukje hoger geweest als we gelijk alleen met zn 2e gestart waren], dat blijft een mooie herinnering ;)


 ;D Was inderdaad nog eens leuk om te doen en zal me ook bij blijven, maar geeft toe....is eigenlijk het goede voorbeeld niet hé.
Zo zie je niet zoveel van het mooie landschap en de beestjes  :-[
Dat we we zo snel RB gingen was omdat " Zappo Wacco " echt een van de snelste papieren roadbook rijders is die ik ken, echt waar hoor!
Navigeren en zo snel gaan is niet zoveel rijders gegeven. De weersomstandigheden waren optimaal toen.
En pas op, de moeilijkheidsgraad van de Brabo is (volgens mij toch) minder dan de HVB Change hoor.
Maar als jij met een gelijkgestemde rijder, die als "buffer" kan dienen bij foutjes (want die doe je toch als het zo snel gaat), doen jullie bij HVB Challenge er zeker nog een uurtje of meer vanaf.

Genoeg met bloemen gesmeten nu, terug naar "de HVB Challenge" ;)






Offline member

  • st willebrord
  • *****
  • Berichten: 324
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #55 Gepost op: 13-05-2012, 15:03 »
goed gedaan jullie,
op welke motor hebben jullie de rit gereden?
dit vraag ik omdat ik met de ktm 450 kan rijden of de bmw 1200 gsa
Here today , gone tomorrow op de T7 husky701 of 450 ktm

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #56 Gepost op: 13-05-2012, 16:48 »
goed gedaan jullie,
op welke motor hebben jullie de rit gereden?
dit vraag ik omdat ik met de ktm 450 kan rijden of de bmw 1200 gsa


Beide op de KTM530

Offline member

  • st willebrord
  • *****
  • Berichten: 324
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #57 Gepost op: 13-05-2012, 18:02 »
kijk daar heb ik wat aan, ga ik me daar ook op richten en de ktm ervoor prepareren
dwz grotere tank en een tripy derop
Here today , gone tomorrow op de T7 husky701 of 450 ktm

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #58 Gepost op: 13-05-2012, 23:49 »
Je wil deze rit niet op een GS rijden!!! Je hebt een redelijk lichte handzame enduro nodig.. Denk dat 150kg echt de max is... of je moet een beer van een kerel zijn en erg goed kunnen rijden om rond te komen.  :D
Als de hard roadbook erin verwerkt zit zul je nogal wat single tracks, knippen paden en dergelijke tegen komen...  8) 8)
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #59 Gepost op: 14-05-2012, 16:18 »
Als je deze rit op een 1200 GSA uitrijd dan mag je jezelf een HELD noemen, zou lekker op je KTM gaan..


Zijn er mensen die de avond ervoor al naar de camping komen (neem aan dat dat de startplek is)??


Tijd technisch kan je dan ook lekker vroeg starten...
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)