Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012  (gelezen 21064 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #105 Gepost op: 13-06-2012, 23:33 »
Terrein moeilijker? af en toe..
Navigeren moeilijker? ja, kriskras door een bos vol knippenpaden met links na 90 m rechts na 120m rechtdoor na 200m net na de bocht rechts na 80m links na 140m links na 50m links na 130m rechts na 240m etc etc............. probeer dat maar bij te houden op papieren roadbook.. en dat was best vaak ::)

En hij is lang!

Ik had vandaag 700km gereden had ik geen pech gehad, nu iets van 450km op de tuf ;)

DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #106 Gepost op: 14-06-2012, 10:24 »
pcies, ik zag op een gegeven moment plaatje/situatie 434 op t troadbook staan, en toen waren we net zo'n beetje op helft!

dus al met al zullen er zo'n 900 anavigatie aanwijzingen zijn geweest, dat verwerken alleen al is vermoeiend. vond t terrein niet lastiger dan gemiddeld, voordeel op woensdag was dat t relatief rustig was op de route.  volgende keer wel grote tank monteren, want met 8 liter is het niet handig rijden.
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #107 Gepost op: 14-06-2012, 11:10 »
pcies, ik zag op een gegeven moment plaatje/situatie 434 op t troadbook staan, en toen waren we net zo'n beetje op helft!

dus al met al zullen er zo'n 900 anavigatie aanwijzingen zijn geweest, dat verwerken alleen al is vermoeiend. vond t terrein niet lastiger dan gemiddeld, voordeel op woensdag was dat t relatief rustig was op de route.  volgende keer wel grote tank monteren, want met 8 liter is het niet handig rijden.


Toch mooi dat je telkens weer de kleine onduidelijkheden kan verbeteren
JW, gelijk had met sit 300 hoor, kijk maar


de sit was ingetekend als
 


Je komt van rood en vermits het bolletje ALTIJD van onder moet staan werd het dit
 




Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #108 Gepost op: 14-06-2012, 11:17 »
Wie was de deelnemer op de BMW G450RR ? volgens mij was dat mijn ex BMW ?
 
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #109 Gepost op: 14-06-2012, 11:25 »
Ohja, daar stond ik ook even te kijken, ik had goed gegokt :p

Offline member

  • *****
  • Berichten: 161
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #110 Gepost op: 14-06-2012, 11:27 »
Ad, was een heerlijk rit en een prachtige uitdaging. Ben wel een beetje trots op mezelf dat ik hem uit heb gereden, ook al was me dat zonder Tripy zeker niet gelukt  ;D . Roadbook lezen over die knippen in het bos met al die afslagen...petje af voor de mannen die dat gedaan hebben!!
Celsa; bedankt voor de hele handige Tripy tips!
Grz. Jeroen

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 19
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #111 Gepost op: 14-06-2012, 11:37 »
Was onze eerste keer en was een echt mooie daguitstap, perfect !!!
Lekker uitgereden en dikke proficiat aan Manu op zijn transalp, met  roadbook, geweldige allroadrit  ;D
 
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #112 Gepost op: 14-06-2012, 11:40 »
Ohja, daar stond ik ook even te kijken, ik had goed gegokt :p


Jij.....da's niet normaal, ik geloof dat jij een gps in je hoofd hebt :)
Ik heb deze morgen de tijden eens naast elkaar gelegd (zo maar eens uit nieuwsgierigheid) aan de verschillende check-point's en RB-wisssel. :o , tijden van aankomst heb ik niet.
Het was zeker niet als wedstrijd bedoeld maar sommigen hebben er echt serieus een "LAP" op gegeven hoor.
Jouke, hoe jij dat flikt weet ik niet, maar jij gaat loeihard met dat ding hoor, super gereden man, respect


Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #113 Gepost op: 14-06-2012, 12:12 »
Nahja, gewoon lekker doorgereden :). Tanken en gaan met die banaan.

Ik geloof niet dat ik heel hard heb gereden en op het laatst ging ik nog navigatiefoutjes maken ook. Maar ik heb wel doorgereden, een keer "overbodig" gestopt omdat ik moest plassen.


Post Merge: 14-06-2012, 12:20
Ik heb in totaal 490 km gereden in net geen 10 uur. Dat is dus inclusief het omrijden voor benzine en de pauzes bij het tanken en de CP's. Ik kan niet echt vinden hoe ik een moving avarage kan halen uit een track.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #114 Gepost op: 14-06-2012, 13:29 »
Inderdaad genoten van elke kilometer!
Slechts lichte spierpijn vandaag, valt me mee na 12 uur op de motor!
Laatste 80 km rustig aan gedaan vanwege ernstig versleten achter tandwiel. (eenderde van de tanden waren al uitgevallen.)
Toch wat harder gegaan dan ik verwacht had...


Maar wel uitgereden!
Het zware zit vooral in het navigeren, soms volgen de aanwijzingen zo snel achter elkaar dat je makkelijk verkeerd rijd!
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #115 Gepost op: 14-06-2012, 16:46 »

Toch mooi dat je telkens weer de kleine onduidelijkheden kan verbeteren
JW, gelijk had met sit 300 hoor, kijk maar


de sit was ingetekend als
 


Je komt van rood en vermits het bolletje ALTIJD van onder moet staan werd het dit
 

omdat de rest van het roadbook zo ontzettend goed klopte hebben we daar heel lang rondjes gereden, 2-3 plaatjes terug, nog een keer kijken, weer terug... . ik denk zeker 20-25 minuten bezig geweest, misschien wel meer, daardoor 10-15 extra kilometers en de tankstop niet gehaald :)  maar complimenten verder voor t roadbook hoor, echt goed.
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #116 Gepost op: 14-06-2012, 17:15 »
omdat de rest van het roadbook zo ontzettend goed klopte hebben we daar heel lang rondjes gereden, 2-3 plaatjes terug, nog een keer kijken, weer terug... . ik denk zeker 20-25 minuten bezig geweest, misschien wel meer, daardoor 10-15 extra kilometers en de tankstop niet gehaald :)  maar complimenten verder voor t roadbook hoor, echt goed.

Mooi leermoment voor de DAKAR.

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #117 Gepost op: 14-06-2012, 18:10 »
omdat de rest van het roadbook zo ontzettend goed klopte hebben we daar heel lang rondjes gereden, 2-3 plaatjes terug, nog een keer kijken, weer terug... . ik denk zeker 20-25 minuten bezig geweest, misschien wel meer, daardoor 10-15 extra kilometers en de tankstop niet gehaald :)  maar complimenten verder voor t roadbook hoor, echt goed.
Het volgende plaatje was dichterbij toch?

Ik liep vrij lang te kloten bij die situatie met "the white house". Die situatie daarvoor dat je schuin in dat kruipunt kwam rijden wam naar mijn idee niet helemaal goed overeen dacht ik.

En ik vond dat grapje ook erg leuk, dat je een laan met straatnaam naar links in moest, maar dat er stiekem een paar meter verder de zelfde straat ook naar links ging :) Daar trapte ik mooi in :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #118 Gepost op: 14-06-2012, 22:43 »
Bij die 2 liep ik ook ff te zoeken ;D
Maar knap hoor dat er zo veel plaatjes waren die wel klopte 8)

Mn blokkie moet uit elkaar :(
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: HART VAN BRABANT CHALLENGE 13 juni 2012
« Reactie #119 Gepost op: 14-06-2012, 22:51 »
Het volgende plaatje was dichterbij toch?

Ik liep vrij lang te kloten bij die situatie met "the white house". Die situatie daarvoor dat je schuin in dat kruipunt kwam rijden wam naar mijn idee niet helemaal goed overeen dacht ik.

En ik vond dat grapje ook erg leuk, dat je een laan met straatnaam naar links in moest, maar dat er stiekem een paar meter verder de zelfde straat ook naar links ging :) Daar trapte ik mooi in :)

ja, plaatje met die paarden, maar die stonden er niet :)  die dubbele straat trapte wij ook in ja ;)
offroadmotorloos. even.