Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).  (gelezen 15839 keer)

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
TRANSWALLONIë : zondag 3  juni vanuit Diest (Midden-België).

De 190 kilometer lange rit voert door het dunbevolkte “binnenland” van België. Een rit die voert over veelal glooiende velden, bospercelen en bosranden, met vele karakteristieke “holle”en “bolle” weggetjes.
De slingerende paden en dreefjes voeren je vanuit het Vlaamse gedeelte naar het Waalse gedeelte en met een grote ronde weer terug. Bij nat weer wordt het in deze contreien zeer glibberig. Deze rit is voorzien van mooie nieuwe passages. Voor de gemiddelde rijder is het echt een uitdaging om rond te komen.

De Transwallonië rit is op vele punten verbeterd. Eigenlijk is er een nieuwe route tot stand gekomen, die veel  meer onverharde wegen, paden en single tracks bevat dan in de voorgaande jaren. De route voert je dieper het Waalse gedeelte in dan voorheen. Een echte aanrader!
De 190 kilometer lange rit is duidelijk een rit voor “plantrekkers”.

Eendaagse ritten (ritten op vastgestelde data)  met route/pech assistentie:
18 euro. Voor Tripyhuur wordt eenmalig 20 euro berekend



Aanmelden bij Ad Ketelaars
offroad_trips @ hotmail.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #1 Gepost op: 09-01-2012, 22:32 »
Die staat al 3 jaar op mijn lijstje maar had telkens iets anders: nu dik uitgeblokt in mijn agenda en ingeschreven.
Find me on Phonebook

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #2 Gepost op: 10-01-2012, 10:04 »
Ook aangemeld! ik heb er zin in! Mooie voorbereiding op de hart van brabant challenge..
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #3 Gepost op: 13-01-2012, 22:08 »
Ingeschreven!  8)
Ride the world!

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #4 Gepost op: 25-01-2012, 21:07 »
Aanmelding is onderweg ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #5 Gepost op: 26-01-2012, 07:00 »
Ingeschreven
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #6 Gepost op: 04-02-2012, 21:38 »
Meld je aub even aan op offroad_trips@hotmail.com . Het contactformulier op mijn website vertoont kuren.

Sorry voor het ongemak.



Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 24
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #7 Gepost op: 05-02-2012, 13:23 »
De inschrijving voor mij en m'n vriendin hangt ook in de lucht! :)
Crash, Get Up, Crash, Get up, Crash Get Up, Crash.....Stay down, embrace Pain!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 78
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #8 Gepost op: 17-03-2012, 20:22 »
Is deze rit bij de overheid aangevraagd en kan men ze legaal rijden?
Ik heb bij verschillende offroad trips in België ernstige problemen gehad met verschillende gezagdragers.
Laatste zondag kwam ik nog 8 boswachters tegen die een fuik hadden opgezet om enduro’s te vangen (ik was met de MTB)
Een boswachter vertelde mij dat zij zonder probleem  het voertuig waarmee de overtreding wordt begaan in beslag kunnen nemen (als je in een natuurgebied rijdt).
Grtz,

Frosti

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #9 Gepost op: 17-03-2012, 20:38 »
Deze rit komt niet één keer door een echt bos Frosti, wel schampt hij diverse bossen. Het bosdecreet zegt alleen iets over het door een bos heen rijden, niet over er langs.

Er zitten echter wel een paar holle veldwegen bij, waarop de flanken wat bomen staan. Maar die liggen dusdanig afgelegen en verscholen dat het de moeite niet is voor een boswachter om daar te gaan liggen ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #10 Gepost op: 17-03-2012, 21:08 »
Is deze rit bij de overheid aangevraagd en kan men ze legaal rijden?
Ik heb bij verschillende offroad trips in België ernstige problemen gehad met verschillende gezagdragers.
Laatste zondag kwam ik nog 8 boswachters tegen die een fuik hadden opgezet om enduro’s te vangen (ik was met de MTB)
Een boswachter vertelde mij dat zij zonder probleem  het voertuig waarmee de overtreding wordt begaan in beslag kunnen nemen (als je in een natuurgebied rijdt).
Grtz,

Frosti


Ik heb bij verschillende offroad trips in België ernstige problemen gehad met verschillende gezagdragers.

Oeps......en bij "verschillende offroadtrips "nog wel, ???
Laat eens horen, bij welke zoal :confused:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #11 Gepost op: 17-03-2012, 21:20 »

Ik heb bij verschillende offroad trips in België ernstige problemen gehad met verschillende gezagdragers.

Oeps......en bij "verschillende offroadtrips "nog wel, ???
Laat eens horen, bij welke zoal :confused:

jaha, en ook nog verschillende gezagsdragers :o
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 78
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #12 Gepost op: 17-03-2012, 21:37 »
 
Bij ons hier in de buurt ( het Waasland) en in Wallonië ben ik al een aan de kant gezet telkens door..... boswachters(zij hebben politionele bevoegdheid in het bos).
 Zoals hierboven beschreven,  laatste zondag plaasten zij een enduro val met 8 boswachters. Ze haddeb  zich in het begin en op het einde van een dreef waar je niet uit weg kan verdoken opgesteld de bedoeling was om de dreef af te sluiten vanaf de enduro's er in reden. Dat ze met 8 waren wil m.i. zeggen dat een inbeslagname planden van de enduro’s. Voor een boete van 50€ kom je niet met zoveel betaalde krachten afgezakt.
 Tijdens een kampeer weekend in Feb. hebben een aantal vrienden van mij ook problemen gehad in Wallonie pas na een lange discussie konden zij beschikken.
 De enduro van de Condroz durf wel rijden omdat de organisator "iets" regelt met de lokale burgemeesters voor de rest heb ik er geen vertrouwen in.
 Als de organisator de verantwoordelijkheid neemt ... geen probleem zou ik zeggen maar ik riskeer geen inbeslagname van mijn motor.
 Grtz,
 Frosti
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #13 Gepost op: 19-03-2012, 12:37 »
Beetje vreemde reacties op een volgens mij redelijk valide vraag  ::)
 
Velen weten inmiddels wel dat je in Belgie een hoop gedonder kan krijgen met boswachters en politie.
Het bosdecreet is volgens mij zowel in de Walen als Vlaanderen dat die geld vanaf dat er aan 1 kant van de weg bomen staan... Dat laat dus in principe alleen nog de veldwegen over.
Maar niet in alle delen van het land wordt dat decreet even hard uitgevoerd, in de ardennen moet je dus gewoon niet meer komen, in delen van Limburg geloof ik ook niet meer. In de provincies Antwerpen en Vlaams-Waals Brabant heb ik het idee dat er nog wel heel veel kan... Maar hoeveel garantie je daaruit mag trekken....
 
Mensen die Ad K. niet kennen mogen wat dat betreft volgens mij best vragen op basis van welke standpunten deze rit verreden wordt. Uitzetter neemt volledige verantwoording, of wordt de deelnemer geacht zelf in te schatten welke risico's er zijn, enz.. Dan kunnen ze alsnog zelf een overweging maken..
 
Voor mensen die het boetestelsel in Belgie niet kennen...
Rijden op een volgens bosdecreet verboden weg kan dus inbeslagname van je voertuig + enkele duizenden euro's boeten tot gevolg hebben. Daarbij komt dat de boswachter hierin dezelfde bevoegdheden heeft als politie...
Dus het ligt toch iets gevoeliger dan in NL waar je het risico loopt om een boete van 80 Euro op te lopen  :-X

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 78
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #14 Gepost op: 19-03-2012, 19:59 »
Ik heb dit nog even van de site geplukt.
"Vooraf dient een formulier ondertekend te worden, zodat de rit uitzetter nergens voor aansprakelijk gesteld kan worden"