Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).  (gelezen 15827 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #60 Gepost op: 03-06-2012, 21:09 »
ok ok.....ik ben een mietje :(
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #61 Gepost op: 03-06-2012, 21:37 »
ok ok.....ik ben een mietje :(


Toch niet Martijn, je weet zelf wel beter!
Ik heb respect voor iemand die van ZO ver afkomt,


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 146
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #62 Gepost op: 03-06-2012, 21:44 »
Hoi, witte Suzuki DR650 van m'n meisje en een KTM 525 van mij,


Waren jullie die met die gele rugzak hoezen?

Leuke route ten opzichte van vorig jaar veel singletrack, of leek dat zo door die regen?
Wij moesten ook opgeven door eerst een opgeblazen XR250, die laten staan. Maar door de gladheid maakte we daarna niet veel progressie. Na 70 km terug naar de Carrefour. Maar wel genoten!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #63 Gepost op: 03-06-2012, 22:07 »
Jep

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #64 Gepost op: 03-06-2012, 22:09 »
Pas na tienen (in de hoop dat het nog droog werd) vertrokken en erug rustig aan gedaan. Bijzondere ervaring vandaag, extreem glad, overal riviertjes en overal nat. Het rijden was echt spectaculair, was blij met mijn 2 nieuwe bandjes. De jungletrack op 120 km gedaan en daarna nog 40 hele koude wegkilometers terug naar de carrefour.

Vooral het rijden/roadbooklezen met vieze bril zorgde voor een laag gemiddelde. Volgende keer wil ik hem uitrijden!
Find me on Phonebook

Offline member

  • *****
  • Berichten: 212
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #65 Gepost op: 03-06-2012, 22:18 »
Net voordat ik naar huis ging kwam Ad terug met iemand die lelijk zijn arm had bezeerd.. wellicht gebroken. Het is uitkijken op de Belgische paadjes met dit weer! Alles is spekglad!

Ilja, het was mijn arm  :(
Erg hard gevallen op een spekgladde weg. Hoe dat gebeurde geen idee, maar opeens lag ik. De klap voelde zo hard aan dat ik dacht alle botten in mijn boven lichaam te hebben gebroken. Bleef ook even liggen en daarna zag ik wazig en zwart voor mijn ogen. Ik kon niet meer rijden en zodoende een beroep op Ad gedaan die al gelukkig in de buurt was om mij en de motor te vervoeren.
Daarna rechtstreeks naar Amsterdam en zojuist terug van het ziekenhuis.
Gekneusde arm en schouder opgelopen. Gelukkig niet gebroken, maar erg pijnlijk....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #66 Gepost op: 04-06-2012, 10:42 »
Ilja, het was mijn arm  :(
Erg hard gevallen op een spekgladde weg. Hoe dat gebeurde geen idee, maar opeens lag ik. De klap voelde zo hard aan dat ik dacht alle botten in mijn boven lichaam te hebben gebroken. Bleef ook even liggen en daarna zag ik wazig en zwart voor mijn ogen. Ik kon niet meer rijden en zodoende een beroep op Ad gedaan die al gelukkig in de buurt was om mij en de motor te vervoeren.
Daarna rechtstreeks naar Amsterdam en zojuist terug van het ziekenhuis.
Gekneusde arm en schouder opgelopen. Gelukkig niet gebroken, maar erg pijnlijk....

Gelukkig!  :)
Maar kneuzingen van je schouder ben je ook wel ff zoet mee. Beterschap!

Post Merge: 04-06-2012, 10:44


Waren jullie die met die gele rugzak hoezen?

Leuke route ten opzichte van vorig jaar veel singletrack, of leek dat zo door die regen?
Wij moesten ook opgeven door eerst een opgeblazen XR250, die laten staan. Maar door de gladheid maakte we daarna niet veel progressie. Na 70 km terug naar de Carrefour. Maar wel genoten!
Toen jullie langskwamen op de parkeerplaats zei ik nog tegen Ivo... die xr250...die gaat het niet halen.  :-X  Je kon horen dat er iets mis was. Hebben jullie hem nog opgehaald of ergens in een plas achtergelaten?  :D
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #67 Gepost op: 04-06-2012, 11:31 »
vond de XR250 ook al vreemd klinken toen hij vertrok, heb er zelf een gehad die ook is vastgelopen.. Maar die klonk (tot ie vastliep) beter dan deze..


Verder samen met Jcruit heerlijk genoten van (een deel van) deze fantastische rit!!
Niet uitgereden helaas, het ging gewoon te langzaam en ik was te verkleumd om verder te gaan.


Wel erg genoten van het stuk dat we wel hebben gereden!!
Volgende keer weer!
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #68 Gepost op: 04-06-2012, 11:31 »
verdorie Harry, spoedig herstel man, kneuzingen en spierletsels hebben hun tijd nodig!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 146
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #69 Gepost op: 04-06-2012, 12:07 »
"vond de XR250 ook al vreemd klinken toen hij vertrok" "die xr250...die gaat het niet halen"

Ignorance is bliss....

De XR ging echt stuk bij een soort woonwijkje, het meisje heeft aangebeld en gevraagd of ze em daar even mocht neerzetten.
Dat mocht, en ze werd nog teruggebracht naar de camping ook! Aardige mensen die Belgen!  ;)
Op de terugreis hebben ze de XR opgepikt en mee naar huis genomen.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 212
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #70 Gepost op: 04-06-2012, 12:47 »
verdorie Harry, spoedig herstel man, kneuzingen en spierletsels hebben hun tijd nodig!
Wat betreft de kleur pas ik nu beter bij mijn suzuki  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #71 Gepost op: 04-06-2012, 19:04 »
HarryB, Ik kan je ook geen moment alleen laten heh.. :D
Maareuh. ik ken het. Maandje terug bij den Dolder ook op mijn schouder gevallen (en ribbetjes)  au.. ::)  Heb je gelijk weer 3 weken last van.
Heb nu nieuw werk.ben 14 mei begonnen bij nieuwe werkgever, dus kan me even geen blessures veroorloven.
Sterkte Harry  8)
DR650SE-

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #72 Gepost op: 04-06-2012, 21:23 »
Het aantal uitrijders was minimaal dit keer. De verschillen waren zeer groot. De snelste rijder reed de hele route in 4 uur en 5 minuten. Dus het kan wel!!! De langzaamste rijders hadden 4 uur over 60 kilometer gedaan?!?!
Enne...wanneer je nog eens een overleden XRetje hebt, dan mag je mij ook gerust bellen. Maar dan hopelijk niet zoals bij Harry. Daar ben ik eerst over een aardappelveld moeten rijden met diepe voren erin. Daarna tegen de kletsnatte kleihelling omhoog door een roggeveld om vervolgens achterstevoren glijdend bij de gewonde Harry te arriveren(die boeren moeten bestaande paden niet inzaaien!!). Dat ging maar net goed met die 4x4 Dacia. Het is wat pijnlijk als je de plaatselijke boer erbij moet roepen en hem moet vertellen dat je met je auto vast staat midden in zijn aardappelveld :o Het was zoals Celsa reeds zei, een echte enduro. En als je naar het weer moet kijken, dan kun je maar weinig organiseren in onze kikkerlanden. Ik wil in ieder geval de rijders die het erop waagden, bedanken voor hun deelname :) .

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #73 Gepost op: 05-06-2012, 06:22 »
Jongens, wat een avontuur!

Harry, sterkte met het herstel! Marcel, sterkte met de storingsdiagnose! En Joost, sterkte met reanimeren van de XR.

En? Nog boswachters zien liggen in de bosjes om jullie allemaal aan te houden?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: TRANSWALLONIë : zondag 3 juni 2012 vanuit Diest (Midden-België).
« Reactie #74 Gepost op: 05-06-2012, 06:44 »
En? Nog boswachters zien liggen in de bosjes om jullie allemaal aan te houden?
Wel aangehouden op een stukje route dat recent eenrichtingsverkeer was geworden (tegen de route in welteverstaan). Een norse waloniese agent smolt gelukkig voor dijkvaneenjoost onschuldige 'nous sommes perdu', wees de weg en sloot af met een nederlandse 'omdat het de eerste keer is'.

@Ad: den Dacia rules!
Find me on Phonebook