Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: OER rally 12 mei t/m 19 mei 2012  (gelezen 13732 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 161
Re: OER rally 12 mei t/m 19 mei 2012
« Reactie #15 Gepost op: 04-05-2012, 15:29 »
SingleMinded en Heitje gaan ook donderdag rijden.  Weten jullie al waar je gaat tukken donderdagnacht?
Grz. Jeroen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: OER rally 12 mei t/m 19 mei 2012
« Reactie #16 Gepost op: 04-05-2012, 15:31 »
Hoe is jullie heenrij planning? Antal en ik hebben donderdag een tussenstop in Leipzig bij Eric van Deursen, lekker!
Vaste crash stek  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2117
Re: OER rally 12 mei t/m 19 mei 2012
« Reactie #17 Gepost op: 04-05-2012, 19:16 »
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1349
Re: OER rally 12 mei t/m 19 mei 2012
« Reactie #18 Gepost op: 04-05-2012, 23:05 »
Dit is ook nog een optie: http://www.motor-hotels.eu/sres.php?reg=0&c=pl

Is alweer een stuk verder dan Leipzig, ben je vrijdag wel lekker snel op bestemming!

Wij gaan om uurtje of 12-13 rijden vanuit 020, zal wel zo rond 20.00 in Leipzig zijn, ligt op bijna de helft. Vrijdag nog eens 700 km, zijn we om uurtje of 5 's middags present voor de keuring.


Enne.....motortje loopt als een zonnetje, ben best wel beetje trots op mezelf  :-X
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: OER rally 12 mei t/m 19 mei 2012
« Reactie #19 Gepost op: 05-05-2012, 13:25 »
veel plezier mannen, mooi dat je eea op tijd klaar hebt hip!

komen jullie op de terugweg nog even kijken bij de BAJA300, je komt er toch zo'n beetje langs ;)  !
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: OER rally 12 mei t/m 19 mei 2012
« Reactie #20 Gepost op: 14-05-2012, 15:32 »
De OP geupdate met een twitterfeed met de laatste berichten van Gerjan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1349
Re: OER rally 12 mei t/m 19 mei 2012
« Reactie #21 Gepost op: 20-05-2012, 16:57 »
Zo, weer fris gewassen op de bank naar rossi kijken  :)

Drie en een kwart dag genoten van de OER qua rijden, daarna als kreunende toeschouwer de andere dagen per volgauto.
Top eerste dag, ZON in je snoet maakt alles op voorhand goed, lekker in shirtje gereden. Lekker op de proef maar als laatse binnen bij cp op crossbaan omdat ik perse de goede ingang via ingezaaid veld wilde vinden (die er dus niet meer was).
Stoffig terrein, kreeg last van dikke keel, tip van Dinand om koud te drinken en waar mogelijk een ijsje te scoren hielp prima.
Na de crossbaan gaf mijn roadbook de pijp aan Maarten en mocht ik de rest van de dag achter Antal aantuffen, mooi gereden door de heuvels en wijngaarden.
Dag twee met tripy op het stuur verder, slikpaden gingen prima in goed tempo. Bij cp1 direct verder de zandbanen op, volle bak gegaan en stuivertje wisselen met latere eindwinnaars Frank en Leo, op de crossbochtjes moest ik ze even laten gaan maar daarna weer aansluiten, helaas inhoud van benzinetank onderschat die met het hoge tempo eerder leeg bleek dan verwacht, vlak voor cp2 viel de soes stil #%#<^<% grrr weg goede tijd, van Gerjan beetje bijvulling gekregen maar geleerd altijd met volle tank te gaan rijden al heb je nog zoveel in je tank voor de start.
Dag mooi uit gereden in wiselende samenstelling met Antal, HenkJan, Huub, Jeroen en Jan. Wat een geglibber op die rooie bagger zeg
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: OER rally 12 mei t/m 19 mei 2012
« Reactie #22 Gepost op: 20-05-2012, 17:16 »
En waarom als kreunende toeschouwer?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1349
Re: OER rally 12 mei t/m 19 mei 2012
« Reactie #23 Gepost op: 20-05-2012, 17:56 »
Later nog Rein, Martin en Marc even bij groep gehad.met vereende krachten de honda van zijn vol lopende lage voorspatbord ontdaan.
Dag 3 helemaal alleen gereden, wat een mooie omgevingen weer. Eerst de proef over de bergen waar je weer van de ene in de andere verbazing val bij wat je allemaal tegenkom. Lang stuk asfalt in de regen wordt je niet blij van maar daarna dan weer die heerlijke klimpartijen.......
Op de landerijstukken de fiets wel 12 keer neergelegd, gang houden lukte niet altijd, pffffff wat een werk zeg. Als een van de weinigen alles gereden, toch leuk om 3e te worden op een dag. Laatste afdaling ff de gang er uit en hup wielen weer vol, iets te lang werk om weg te komen met zelfs een kokende motorals gevolg, verplicht pauze dus  ;)
Tot laat in de nacht samen met Antal genutseld om motoren weer rijklaar te maken voor dag 4, biertje van de receptionist smaakte daarna goed!
En dan dag 4, tja...... Motortje start en slaat weer af en heeft er dan geen zin meer in, shit. Marcel en Rob vinden de storing en overbruggen het signaal van de koppeling, klaar om te gaan als iedereen al lang weg is. Snel tanken en naar cp1, voor wat het waard is schrijf ik zelf mijn starttijd op en raffel in 31 minuten het deel tot cp2 af. Lekker door de stenen paden op en dan die mooie soms vloeiende en dan weer wat scherpere bochten door......tot het mis gaat en ik op buitenrandje van bocht niet genog grip hou en de greppel ernaast induik, waar een stevige kei in blijkt te liggen waar soes en ik hard van over de kop gaan. Met een noodklap kom ik neer en denk even al mijn botjes gebroken te hebben  :o
Ik kruip op en voel voorzichtig alles af, wonder boven wonder lijkt alles nog heel. Wel een wond in mij zij waar mijn stuur me geraakt heeft. Motor ligt in de prut vast gezogen maar ik kan absoluut geen kracht genoeg zetten om hem er uit te trekken. Bellen om hulp werkt niet en smsjes gaan er ook niet uit, borstkas en zij gaan inmiddels zeer doen, probeer nog een keer de motor maar gaat echt niet.opeens voel je je dan toch even heel erg alleen daar, zeker als je je realiseer dat je als laatste en na de sluitrijder de rit ben begonnen, wanneer word ik gemist en hoe is het dan met me? Harde maar wijze les om hier anders mee om te gaan in de toekomst!
Gelukkig komt er een auto met 3 locals langs, de mannen hebbende motor zo uit de greppel en op de kant, ik zou weer verder kunnen. En opeens js daar dan Henri die met een lekke band heeft gestaan, hij testde motor en zet hem de goede kant op, samen rijden we weg en als ik op gang lijk te komen gaat Henri er vandoor om Gerjan te waarschuwen. Hetzelfde pad naar beneden herinnerde ik me van 3 jaar geleden en ik dacht dat het nog een km of 5 zou zijn tot cp3, dus niet.... het waren er 20, nog nooit zo blij geweest een dokter te zien! Lichtje ging eventjes uit.
Inmiddels gruwelijk blauw aan rechterzij, buik, been en enkel, een dieet van ibuprofen400 en paracetamol helpt gelukkig goed om redelijk normaal re kunnen bewegen, morgen via huisarts naar mca voor een foto om te zien of er ribben gebroken zijn of alleen maar geneusd.

Iedereen die heeft bijgedragen hartstikke bedankt voor de organisatie, ik vond het top. Dank voor alle hulp en belangstelling voor het zere lijf en spoedig herstel voor mijn medekneuzen.
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2117
Re: OER rally 12 mei t/m 19 mei 2012
« Reactie #24 Gepost op: 20-05-2012, 19:20 »
Tja Hip... een pracht van een kneusing... hang er een lijstje omheen en het is abstracte kunst  :o
... een week OER begint met een uitzicht op dag 1 waar je stil van wordt:


De OER is niet voor mietjes en eigenlijk ook niet voor all-road motoren. Als er een apart all-road klassement zou zijn geweest zou ik zeker de beker hebben gepakt ;) ... aangezien ik de enige was die op een echte mannen-MOTOR de finish haalde. De rest reed op een lichte enduro-brommer of een quad! De enige andere zware motor, de BMW HP2 van Huub, rookte op dag3 z'n koppeling er uit op een gladde berghelling:


Heb niet alles kunnen en wilen rijden, maar dat lag aan mij, niet aan de Tenere. Maar je moet echt wel heel veel ervaring en heel goed kunnen rijden om alles van de route te rijden met een zware motor. De omstandigheden wisselden nog al en er waren een paar heel natte dagen bij. Menig enduro rijder heeft zich stukgebeten op etappes die ik, dankzij mijn gebrek aan competitiedrang, wijselijk had laten liggen.


Met dank aan m'n reisgenoten die me er op moeilijke stukken en momenten doorheen loodsten kwam ik verder dat wanneer ik alleen zou zijn geweest. Hier boven op een berg nadat ik een steile klim in 3 etappes had genomen....

... een mooi moment... maar er zou nog een pittig keienpad volgen waar ik 'm nog 2 x neer zou leggen... Voelde me wel eens als het bekende blok aan het been voor die jongens  :-\

Modderrijden is een vak apart en moet met een Tenere op snelheid gedaan worden: dan is de motor stabiel en brengt hij je, zolang je je blik op de horizon gericht en je knieën aan de tank houdt, aan de overkant van de modderzee. Lichte enduros moeten dan maar even aan de kant   ;D  Ook klimmen en afdalen gaat beter wanneer je wat snelheid hebt en die is hoger dan van een lichte enduro motor.

Verbrande koppelingen, gecrashte quad (total loss), versleten wiellagers, gekneusde voet, gebroken sleutelbeen, gekneusde ribben, opgerookte mousses (die van mij als eerste door al dat gewicht) is de, waarschijnlijk onvolledige, opsomming van lichamelijk en technisch malheur van een dikke week Oost Europa Rally. Voor sommigen sleutelen tot buiten kantooruren met Dakariaanse taferelen tot gevolg:


De Tenere heeft lichte averij opgelopen: 3 knipperlichten beschadigd  ::) , een grijs bumperpaneel (eindelijk) doorgeschuurd, zijstandaard bij de bouten afgebroken, handkap afgebroken, rechter voetsteun half afgebroken (later laten lassen bij de plaatselijke smit),


beide Xenon lampen doen het niet meer (slecht / vochtig contact ergens), parkeerlampje defect... valt ernstig mee gezien wat hij op z'n donder heeft gehad. Hij heeft me keurig thuisgebracht en dat verbaast me niet:


1x achter remblokken moeten vervangen (nieuw setje in 3 dagen versleten). Beide techno-mousses (het zachte ´Enduro´ type) na 2-3 rijdagen  tot pap gemalen: zijn niet gemaakt voor motoren van 200 kilo.


De berijder heeft enkel wat spierpijn (schouders, armen) en wat blauwe plekken omdat ik meestal 2-3x per dag een afstapje maakte. Heb 3 i.p.v. 1 rustdagen genomen. Op de 3e dag zat het mentaal niet lekker en moest ik in de kou en regen een berg op rijden... daar heb ik vanaf gezien... en dat was zeker een wijs besluit naar later bleek. Op de geplande rustdag kon je nog een rondje rijden en een ski-helling oprijden, maar die heb ik gebruikt om wat herstelwerk te doen:


De laatste etappe heb ik ook overgeslagen: dikke armen... en ook dat bleek een wijs besluit. Heb me prima vermaakt op een stuurweg van 50 kilometer bochten rondom een nationaal park... zelfs toen voelde ik m'n armen en wist ik dat ik er verstandig aan had gedaan. Menig ervaren enduro rijder strandde ergens in een bak klei... moet er niet aan denken om 200 kilo staal daar uit te sjorren. Ondertussen lag ik op te drogen na een verfrissende duik in een beekje:


Kortom ... een heel pittige 'rally' ook voor de ervaren enduro mannen ... met name ook door het weer dat ergens tussen warm en zonnig en koud en nat zit.

Ga ik 'm nog eens doen? Misschien, maar dan met een lichte damesbrommer. Ik ben gewoon niet mans genoeg om zoiets met een echte mannenMOTOR als de Tenere te doen... maar bij rondvraag in het rennerskwartier bleek ook niemand bereidt om met me te ruilen... dus wellicht is de OER toch alleen voor mietjes ;)

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: OER rally 12 mei t/m 19 mei 2012
« Reactie #25 Gepost op: 20-05-2012, 20:10 »
leuk verslag........
idd met dikke allroad een extra uitdaging lijkt me >chapeau

@hilbert; sterkte met herstel!
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: OER rally 12 mei t/m 19 mei 2012
« Reactie #26 Gepost op: 20-05-2012, 20:56 »
Heel herkenbaar die verhalen  :D :D :D
Zal Sandman ook leuk vinden om te lezen:  hij heeft drie jaar geleden alles gereden op een tenere :P Maar ook toen leverde dat al veel blijken van waardering van onze kant (: de mietjes)  en veel zweet van zijn kant op.  :)

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: OER rally 12 mei t/m 19 mei 2012
« Reactie #27 Gepost op: 20-05-2012, 21:16 »
Mooi om de eerste verhalen zo te lezen!! Hoop de komende dagen tijd en energie genoeg te hebben mijn ervaringen ook op digitaal papier te zetten  ;)


Laat de fotos maar komen!
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: OER rally 12 mei t/m 19 mei 2012
« Reactie #28 Gepost op: 20-05-2012, 21:28 »
Respect van deze Tenere-rijder, zelfs voor de "mietjes" die de OER op een licht brommertje hebben gereden. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 165
OER rally 12 mei t/m 19 mei 2012
« Reactie #29 Gepost op: 20-05-2012, 21:28 »
Leuk om te lezen, klinkt als een mooie ervaring!